Dagens bild

Kul att köra långt med hoj!

Med futtiga två walk-in-the-park IBA i midnattssolen på tomma vägar runt Karesuandohörnet inser jag att det finns många roliga utmaningar att ta sig an…

Med vänlig hälsning,

Egentligen gårdagens bild. Monterat fast mina nya lampor. Tvungen testa. Lyser så in i helvete! Fast mitt försök till kåpa funkar inte. Eftersom man tänker med händerna får jag återgå till verkstaden och se om jag kan bygga nåt vettigare och ändå på något sätt få dit ett vindskydd.

Men det blev en timme lek på småvägar. Och det är ju aldrig fel. Sextjugefemmans förgasarmotor är alltid trevlig att lyssna på.

IMG_20250708_220124682_HDR.jpg

En runda till, den här gången med utgångspunkt Mullsjö, Nyhem - Liared - Knätte - Dalum - Blidsberg - Trädet - Solberga - Sandhem - Mullsjö, 84km på mestadels roliga vägar i bra skick, lite sämre från Trädet till Solberga och en bit österut. I Blidsberg finns ett bra fik, Basta Kvarn. Stanna till vid Ryfors och kolla bl.a. Sveriges äldsta golfbana (1888). En vecka i Juni kan man stanna i Nyhem och kolla på tusentals Pingstvänner. Vägarna innanför slingan är mest grusvägar så det finns något även för hojåkare med såna tendenser.

mullsj_dalum.jpg20250709_113152394.JPG

Pissade du på Ryssland? Tycker det ser för fint ut. Det förtjänar det inte.
Om du tittar på andra sidan älven ser du en rysk röd stolpe, Norges är gul.
Gränsen går mellan stolparna alltså mitt i Bäcken.

Var också till treriksröset mellan Ryssland, Norge och Finland.
Det står två norska militära vakter där och förklarar reglerna och att man inte får ens sticka in handen i Ryssland för att det ses som en provokation.
Bilden nedan är bakgrunden gränsen mellan Norge och Ryssland. Och till höger mellan Ryssland och Finland.
Kedjorna är för att man inte ska gå runt röset och kränka ryskt territorium.
1000036731.jpg

En glasstur till Jockfall efter jobbet, hade en kompis vid glassätandet. Min fru brukar kalla mig djurviskare.

20250710_164823.jpg

Sen får jag väl också posta en bild på Sveriges nordligaste färjelinje.

20250710_171524.jpg

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa