Dagens bild

Ciao otrimmad har jag på landet. När man ska ta en öl på väg hem från stranden!
Förra året var det två unga grabbar som körde varsin sådan. De körde mest på bakhjulet. Inte ”bara” 300 meter utan snarare 3 km här och 3 km där. Genom kurvor, S-böjar och korsningar. Fram till rödljus i låg fart på bakhjulet. Sen upp på bakan igen. En hand på styret. Imponerande och så såg det kul ut. De toppade nog 60-65.

Röjde lite i den otroliga röran i verkstaden igår. Hittade den här. Skvalpar runt lite därinne fortfarande. Undrar om den är för gammal?
1000019278.jpg

Årets projekt, stöldskadad CB400N av den utmärkta årgången 1983 :)
Stått still i 4 år, startar och går men svarar inte riktigt på gasen. Tror någon fulkopplat blinkersrelät då det tickar konstant med tändningen på, antar att det är en grej för att få de avskyvärda LED blinkerserna att fungera.
1000013589.jpg

Hällde den i Volvon. Verkar funka.
Oöppnad?
Det jag upplevt när man snikat och testar med den där öppnade flaskan, (som ser fin ut då), är att den blir muggig väldans kvickt. Kan funka om man inte vänder ryggen till för då är det kört. Jobbigt efter någon vecka… Men hur vet vätskan, det är min undran?

Oöppnad?
Det jag upplevt när man snikat och testar med den där öppnade flaskan, (som ser fin ut då), är att den blir muggig väldans kvickt. Kan funka om man inte vänder ryggen till för då är det kört. Jobbigt efter någon vecka… Men hur vet vätskan, det är min undran?
Jag kör bara den där bilen några kilometer om året och bromsvätskan som ligger i bilen är väl minst 20 år gammal. Om inte trettio

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back