Dagens bild

Moppe var sjukt kul mellan 11 och 14 års ålder. Efter det var det meh och nödvändigt ont för ungdom på landet året runt tills åldern 17 år och 9 månader uppnåddes - på dagen. Då ställdes moppen bort och såldes våren efter.

Någon gång har nostalgiska känslor uppstått för första moppen som köptes av en granne för 300 kr när jag var 12. Lovade morsan att bara köra i skogen och ha hjälm (JOFA hockeyhjälm) på mig. Yeah right.

06e850e62b4265316d1f6907b5642962.jpg

06c23594cff6c6c3dd0df2f405be4167.jpg

Även om den var gjord för vuxna så är det 0 kul idag. Ungefär som att köra de 125-or som man tyckte var så jäkla fräna när man själv var 15… nu är de meh även de. Och små. Men moped, nope inte för mig.

Men man FÅR tycka om dem om man vill. Whatever floats your boat, som jänkarna säger. Bara du är glad är jag glad. :)

Mvh

Som vuxen kör man väl inte moppe för att det är kul.
Men det är rätt behagligt att en varm sommardag i sakta mak glida till affären med shorts och öppen hjälm.
När man har känslan att det gör ingenting att det går långsamt.

Fast normalt sett tycker jag väl kanske att dom är roligare att se än att köra.

Jag har en moped för att jag tröttnat på att skruva med den. Han som hade den fick en annan och vips har jag en trasig Peugeot speedfight 2.

Ciao otrimmad har jag på landet. När man ska ta en öl på väg hem från stranden!
Förra året var det två unga grabbar som körde varsin sådan. De körde mest på bakhjulet. Inte ”bara” 300 meter utan snarare 3 km här och 3 km där. Genom kurvor, S-böjar och korsningar. Fram till rödljus i låg fart på bakhjulet. Sen upp på bakan igen. En hand på styret. Imponerande och så såg det kul ut. De toppade nog 60-65.

Röjde lite i den otroliga röran i verkstaden igår. Hittade den här. Skvalpar runt lite därinne fortfarande. Undrar om den är för gammal?
1000019278.jpg

Årets projekt, stöldskadad CB400N av den utmärkta årgången 1983 :)
Stått still i 4 år, startar och går men svarar inte riktigt på gasen. Tror någon fulkopplat blinkersrelät då det tickar konstant med tändningen på, antar att det är en grej för att få de avskyvärda LED blinkerserna att fungera.
1000013589.jpg

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...