Dagens ÅF

Status
Ej öppen för fler svar.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hjälmlagret

Blev så väl bemött att jag tycker gott han kunde få ett plus i kanten.
Skulle köpa en liten pryl bara, men häpnade över den dyra frakten på 80.-
Mailade och påpekade detta och de svarade direkt att de bjuder på frakten.

Såna här små saker gör mig glad som konsument.

Och snart har den firman också konkat bara för att alla ska ha allting gratis.

Är det en pryl som går o skicka med typ brevporto så är det väl inte så konstigt att de efterskänkte frakten?

Är det en pryl som går o skicka med typ brevporto så är det väl inte så konstigt att de efterskänkte frakten?

Nix, den skickades som paket och mot postförskott (brukar kosta 120 pix eller nåt).
Själva grejjen kostade bara 600.- så snubben tjänade nog inte många kronor.
Klart han inte kan göra såhär jämt, men när man så snabbt reagerar på mitt lilla klagomål och faktiskt ser till att jag är nöjd så tvekar jag inte att handla där fler gånger.

Nu ska nu inte alla företag få för sig att det är OK med smygreklam, för det är det inte.

Nix, den skickades som paket och mot postförskott (brukar kosta 120 pix eller nåt).
Själva grejjen kostade bara 600.- så snubben tjänade nog inte många kronor.
Klart han inte kan göra såhär jämt, men när man så snabbt reagerar på mitt lilla klagomål och faktiskt ser till att jag är nöjd så tvekar jag inte att handla där fler gånger.

Jag förstår inte riktigt. Tyckte du det var dyrt med 80 kr för frakt med postförskott, trots att det brukar kosta 120? Eller var det 80 kr för frakten och sedan postförskottsavgiften utöver detta, och de bjöd endast på fraktdelen?

Frakt på 80 kr när varan kostar 600 kr hade jag aldrig bemödat mig med att klaga på. Däremot om det var nån liten pryl för 20 kr så att det inte lönar sig att beställa pga. att frakten gör varan mycket dyrare än vad som är rimligt...

Tror hjälmlagret & mcboden (lindhagensplan) är samma firma eller jobbar ihop på något sätt . Var där & kollade på något hos mcboden & killen som hjälpte mig visade en produkt som han sålde via sin hemsida hjälmlagret .

Nu ska nu inte alla företag få för sig att det är OK med smygreklam, för det är det inte.

Jag har inget med det där företaget att göra, förutom att jag har handlat där en gång.
Jag är ej heller ombedd att starta denna tråden av någon utan tog mig friheten helt på egen hand :)

Jag förstår inte riktigt. Tyckte du det var dyrt med 80 kr för frakt med postförskott, trots att det brukar kosta 120? Eller var det 80 kr för frakten och sedan postförskottsavgiften utöver detta, och de bjöd endast på fraktdelen?

Frakt på 80 kr när varan kostar 600 kr hade jag aldrig bemödat mig med att klaga på. Däremot om det var nån liten pryl för 20 kr så att det inte lönar sig att beställa pga. att frakten gör varan mycket dyrare än vad som är rimligt...

Standardfrakten vid kortbetalning var 80. 120 (eller nåt) för postförskott.
Han skickade oombett mot PF och jag betalade varken för det eller frakten.

Nu är det inte precis så att min privatekonomi påverkas i den händelse jag betalar 80 pix i frakt.
Tycker det var en trevlig gest bara.

Tror hjälmlagret & mcboden (lindhagensplan) är samma firma eller jobbar ihop på något sätt . Var där & kollade på något hos mcboden & killen som hjälpte mig visade en produkt som han sålde via sin hemsida hjälmlagret .

Aha. Hade jag vetat det hade jag kunnat masa mig de 500 metrarna jag har till MC-boden :huvet

Standardfrakten vid kortbetalning var 80. 120 (eller nåt) för postförskott.
Han skickade oombett mot PF och jag betalade varken för det eller frakten.

Nu är det inte precis så att min privatekonomi påverkas i den händelse jag betalar 80 pix i frakt.
Tycker det var en trevlig gest bara.

Det är aldrig fel i att bli trevligt behandlad.

Varför tycker du att frakten på 80:- är dyrt?
Fraktkostnaden brukar bero på varans storlek+vikt i första hand. Därtill väljer många företag att skicka dyrare varor med paket-tjänster istället för vanligt brev då det sistnämnda saknar spårningsfunktion.

Frakthantering, emballage, arbetstid och förbrukningsmaterial likt papper, tejp och dylikt gör att distanshandeln knappast tjänar många kronor per paket. Postförskott kostar dessutom företaget pengar, därför får du som kund betala för detta om du väljer det betalningsalternativet.

Trevligt för dig att de bjöd på frakten. Troligen gjorde de det för att slippa argumentera med dig.

Nu låter jag sjukt grinig men jag vet hur jävla irriterande det är med folk som orkar beklaga sig över fraktkostnaden utan att faktiskt tänka efter varför den är "så hög".

Det är aldrig fel i att bli trevligt behandlad.

Med "Ankan 1":s summerande kommentar ovan nöjer vi oss för denna gång och stänger tråden.

Jag tycker trådskaparen gjorde ett trevligt inlägg i gott syfte då han var nöjd över service, all heder, men det blir mycket svårt för oss moderatorer att sköta en tråd som heter "Dagens ÅF" och kommande inlägg utan att riskera regelbrott eller kritik från våra annonsörer.

Med hopp om förståelse.

Mvh Peter

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär