Jag fattar inte hur blott 1-2 år gamla bilar i Sthlms innerstad kan se så röjda ut. .
Folk äger inte sina egna bilar(precis som med bostadsrätter och hus) Leasing och tjänstebilar. Då blir de slarviga. Lever över sina tillgångar. Pajasar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag fattar inte hur blott 1-2 år gamla bilar i Sthlms innerstad kan se så röjda ut. .
Folk äger inte sina egna bilar(precis som med bostadsrätter och hus) Leasing och tjänstebilar. Då blir de slarviga. Lever över sina tillgångar. Pajasar.
Precis så. Dessa bilar ska ändå bytas in mot en ny om ett år och följer den värdeminskning som handlaren dikterar. Så så länge den 1-2 år gamla bilen inte ser iögonfallande jävlig ut jämfört med alla andra lika gamla Vavlov S80 eller Åjdi A4 så spelar det ju ingen roll. Det är tom så i dessa kretsar att man är en loser om man tvättar samt lämnar in tex sin förmånsbil på service enligt föreskrivna intervall. Grannen som skiter i allt detta på sin förmånsbil har ju då faktiskt en större förmån, dvs "högre lön". Så bäst att köra skiten ur bilen då kostnaden ändå är konstant.
Har man sedan 14 år en fin hobbybil man köpt och renoverat för skattade lönepengar och ej heller har för avsikt att sälja. Ja då ska man inte parka bland ovanstående bankägda bilar![]()
Jag tar mycket hellre en käftsmäll än en bil repad och bucklig pga folk som inte klarar av att uppföra sig på en parkering. Det är väl bara att slå tillbaka. På en öde parkering däremot, med bucklig bil, blir frustrationen och maktlösheten total.
Ja, och det kommer från en som kör Versys och Skoda förstås.![]()
Slutcitat: Det är alltså ok? att i vrede slå 20ggr på bilen brevid bara för att han inte kan parkera?
Det är INTE ok att råka göra ett dörruppslag pga att man var jävligt klantig och hade otur?.
Bra då vet jag![]()
Jag är alltid tiofalt så varsam om andras grejer än mina egna. Typ vid provkörningar odyl.
Det är ok att göra ett misstag, men stå i så fall för det och betala den drabbade stackarens självrisk.
Vad folk är upprörda över är folk som är helt ignoranta, som dagligen slänger upp dörren tills det tar stopp mot bilen bredvid. Det är inte några misstag det handlar om i dom fallen, och det är inte ok att bete sig på det sättet.
Jag hoppas du förstår skillnaden.

Det är ok att göra ett misstag, men stå i så fall för det
Det märkliga på SH är att alla andra alltid ska stå för allt de gör medans SH:Are själva mest verkar vilja lista ut hur de ska göra för att slippa stå för saker...
- Hur slipper jag TV-avgift
- Hur drar jag snuten
- Hur nekar jag och struntar jag att skriva under mina böter...
....och sen i nästa sekund ska vi se till att alla andra i samhället står för allt de gör...

Det är ok att göra ett misstag, men stå i så fall för det och betala den drabbade stackarens självrisk.
Vad folk är upprörda över är folk som är helt ignoranta, som dagligen slänger upp dörren tills det tar stopp mot bilen bredvid. Det är inte några misstag det handlar om i dom fallen, och det är inte ok att bete sig på det sättet.
Jag hoppas du förstår skillnaden.
Det märkliga på SH är att alla andra alltid ska stå för allt de gör medans SH:Are själva mest verkar vilja lista ut hur de ska göra för att slippa stå för saker...
- Hur slipper jag TV-avgift
- Hur drar jag snuten
- Hur nekar jag och struntar jag att skriva under mina böter...
....och sen i nästa sekund ska vi se till att alla andra i samhället står för allt de gör...
Vi skall ju skatta oss lyckliga att vi har dig som håller nivån vettig, du kung av mellanmjölk.![]()

Ja, alla kan ju inte vara tuffa krigare som dig och bazooka.![]()

Ja, alla kan ju inte vara tuffa krigare som du och bazooka.![]()
Din helt ofattbara PK-helighet står mig upp i halsen ibland, det här är ett sådant tillfälle.
En repa på ett dött föremål av misstag VS. medvetet våld mot medmänniska
.....skönt att du har dina värderingar klara. Du låter rätt sund i skallen.
Hade jag köpt en förlängare hade den blivit för stor.
Att du känner dig liten och därför har ett patologiskt behov av att hävda dig och skryta om ägodelar för att kompensera är ju däremot rätt uppenbart. Jag hoppas de inte skrattat och pekat på den för det är ju elakt.

. Det finns helt säkert politiska forum, touringforum, pokerforum eller dylikt där du kan hitta dina själsfränder. Valde att inte citera dina andra helt lösryckta och vinklade liknelser.
Personligen tycker jag inte det är så stor skillnad på att förstöra någons fordon som att stjäla det. Men du kanske inte tycker det är så allvarligt heller?
Apropå lösryckt och vinklad liknelse:
Jag tar gärna ett dörrupslag på bilen istället för en stöld av bilen, ett dörrupslag gör ju inte direkt bilen obrukbar.
Blir den stulen har jag ju ingen glädje av att den är nytvättad, vaxad och rak i plåten.
Jo vad gäller ett enstaka dörruppslag kanske men nu snackar ju nattmössan om att saker bara är saker vilket likaväl kan innebära att någon går loss med en slägga på din MC.
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |