Dörruppslag...

• Thread starter Thread starter SGM
  • Start date Start date
Folk äger inte sina egna bilar(precis som med bostadsrätter och hus) Leasing och tjänstebilar. Då blir de slarviga. Lever över sina tillgångar. Pajasar.

Precis så. Dessa bilar ska ändå bytas in mot en ny om ett år och följer den värdeminskning som handlaren dikterar. Så så länge den 1-2 år gamla bilen inte ser iögonfallande jävlig ut jämfört med alla andra lika gamla Vavlov S80 eller Åjdi A4 så spelar det ju ingen roll. Det är tom så i dessa kretsar att man är en loser om man tvättar samt lämnar in tex sin förmånsbil på service enligt föreskrivna intervall. Grannen som skiter i allt detta på sin förmånsbil har ju då faktiskt en större förmån, dvs "högre lön". Så bäst att köra skiten ur bilen då kostnaden ändå är konstant.

Har man sedan 14 år en fin hobbybil man köpt och renoverat för skattade lönepengar och ej heller har för avsikt att sälja. Ja då ska man inte parka bland ovanstående bankägda bilar :D

Precis så. Dessa bilar ska ändå bytas in mot en ny om ett år och följer den värdeminskning som handlaren dikterar. Så så länge den 1-2 år gamla bilen inte ser iögonfallande jävlig ut jämfört med alla andra lika gamla Vavlov S80 eller Åjdi A4 så spelar det ju ingen roll. Det är tom så i dessa kretsar att man är en loser om man tvättar samt lämnar in tex sin förmånsbil på service enligt föreskrivna intervall. Grannen som skiter i allt detta på sin förmånsbil har ju då faktiskt en större förmån, dvs "högre lön". Så bäst att köra skiten ur bilen då kostnaden ändå är konstant.

Har man sedan 14 år en fin hobbybil man köpt och renoverat för skattade lönepengar och ej heller har för avsikt att sälja. Ja då ska man inte parka bland ovanstående bankägda bilar :D

Än värre är de som kör firmabilar. Kolla hur vita vans etc kör i trafiken och jämför sedan när samma förare kör hem sin jävla 745:a eller Skoda efter jobbet. Nej just det, då kostar soppan, stötdämpare, repor mm pengar helt plötsligt. Bäst att krypa fram. Snåla, äckliga, egoistiska svenssons.

Jag är alltid tiofalt så varsam om andras grejer än mina egna. Typ vid provkörningar odyl.

Slutcitat: Det är alltså ok? att i vrede slå 20ggr på bilen brevid bara för att han inte kan parkera?
Det är INTE ok att råka göra ett dörruppslag pga att man var jävligt klantig och hade otur?.

Bra då vet jag :tummenupp

Jag tar mycket hellre en käftsmäll än en bil repad och bucklig pga folk som inte klarar av att uppföra sig på en parkering. Det är väl bara att slå tillbaka. På en öde parkering däremot, med bucklig bil, blir frustrationen och maktlösheten total.

Ja, lite våld löser allt! :) Att slå in tänderna på en medmänniska är givetvis i paritet med att tappa upp bildörren på bilen som är parkerad bredvid.

En repa på ett dött föremål av misstag VS. medvetet våld mot medmänniska

.....skönt att du har dina värderingar klara. Du låter rätt sund i skallen.

Finns nog några som tycker du är JeTEheFtig... och freCk!

Ja, och det kommer från en som kör Versys och Skoda förstås. :rolleyes:

Hade jag köpt en förlängare hade den blivit för stor.

Att du känner dig liten och därför har ett patologiskt behov av att hävda dig och skryta om ägodelar för att kompensera är ju däremot rätt uppenbart. Jag hoppas de inte skrattat och pekat på den för det är ju elakt.

Last edited:
Slutcitat: Det är alltså ok? att i vrede slå 20ggr på bilen brevid bara för att han inte kan parkera?
Det är INTE ok att råka göra ett dörruppslag pga att man var jävligt klantig och hade otur?.

Bra då vet jag :tummenupp

Det är ok att göra ett misstag, men stå i så fall för det och betala den drabbade stackarens självrisk.
Vad folk är upprörda över är folk som är helt ignoranta, som dagligen slänger upp dörren tills det tar stopp mot bilen bredvid. Det är inte några misstag det handlar om i dom fallen, och det är inte ok att bete sig på det sättet.

Jag hoppas du förstår skillnaden.

• Gilla
Reaktioner: SGM
Jag är alltid tiofalt så varsam om andras grejer än mina egna. Typ vid provkörningar odyl.

Det är jag med men även om jag är rädd om andras saker bryter jag inte ihop som ett vrak och gråter som en flicka eller börjar slåss om någon repar min bil eller någon av mina saker. Saker är saker.

Det är ok att göra ett misstag, men stå i så fall för det och betala den drabbade stackarens självrisk.
Vad folk är upprörda över är folk som är helt ignoranta, som dagligen slänger upp dörren tills det tar stopp mot bilen bredvid. Det är inte några misstag det handlar om i dom fallen, och det är inte ok att bete sig på det sättet.

:yoparty

Det är ok att göra ett misstag, men stå i så fall för det

Det märkliga på SH är att alla andra alltid ska stå för allt de gör medans SH:Are själva mest verkar vilja lista ut hur de ska göra för att slippa stå för saker...
- Hur slipper jag TV-avgift
- Hur drar jag snuten
- Hur nekar jag och struntar jag att skriva under mina böter...

....och sen i nästa sekund ska vi se till att alla andra i samhället står för allt de gör...

Det märkliga på SH är att alla andra alltid ska stå för allt de gör medans SH:Are själva mest verkar vilja lista ut hur de ska göra för att slippa stå för saker...
- Hur drar jag snuten

....och sen i nästa sekund ska vi se till att alla andra i samhället står för allt de gör...

Vi skall ju skatta oss lyckliga att vi har dig som håller nivån vettig, du kung av mellanmjölk. :hihi

Jag förstår absolut.
Dock har jag aldrig sett någon som har gjort på det sättet.

- Hur drar jag snuten

Byt ut SH:are mot svenskar och du är något på spåret...

En repa på ett dött föremål av misstag VS. medvetet våld mot medmänniska

.....skönt att du har dina värderingar klara. Du låter rätt sund i skallen.

Valde att inte citera dina andra helt lösryckta och vinklade liknelser.

Personligen tycker jag inte det är så stor skillnad på att förstöra någons fordon som att stjäla det. Men du kanske inte tycker det är så allvarligt heller?

Samma sak gäller där, hellre att nån kommer fram och muckar eller lägger ett fällben eller vafansomhelst än att någon snor hojen från mig. Då riskerar han ändå att få mothugg. Att förstöra någons saker och sen dra därifrån är lågt. Därmed inte sagt att jag vill ha en lavett, det trodde jag faktiskt att du skulle förstå.

Hade jag köpt en förlängare hade den blivit för stor.

Att du känner dig liten och därför har ett patologiskt behov av att hävda dig och skryta om ägodelar för att kompensera är ju däremot rätt uppenbart. Jag hoppas de inte skrattat och pekat på den för det är ju elakt.

Det var väldigt vad stora växlar du drog av mitt inlägg. :hihi

Vad har jag skrutit över? :confused:

Du menar att du kan sitta här och dissa folk som är rädda om sina prylar som också råkar vara deras största intressen och som de lagt ner en massa pengar och tid på och när du sen får mothugg så börjar du lipa och tar till personangrepp som vanligt?

Let´s face it K-gubbe, Versys och Skoda är inte det roligaste man kan äga. Det har inte att göra med penisförlängare eller mindervärdeskomplex att folk här på SH har snabba hojar. Det är för att detta är ett sporthojsforum och vi älskar att köra hoj. Gärna fort, annars finns liksom ingen anledning att äga en riktig sporthoj. Ditt medlemskap här är fortfarande ett mysterium för mig. Helt ärligt. Du får gärna vara här men jag förstår helt enkelt inte varför du själv vill :va. Det finns helt säkert politiska forum, touringforum, pokerforum eller dylikt där du kan hitta dina själsfränder. :tummenupp

Du måste väl ändå förstå att folk här är rädda om sina grejer som är deras ögonstenar och största passion? Även om det i just detta fall gällde en bil, vilket också många har som stort intresse.

Last edited:
Valde att inte citera dina andra helt lösryckta och vinklade liknelser.

Personligen tycker jag inte det är så stor skillnad på att förstöra någons fordon som att stjäla det. Men du kanske inte tycker det är så allvarligt heller?

Apropå lösryckt och vinklad liknelse:

Jag tar gärna ett dörrupslag på bilen istället för en stöld av bilen, ett dörrupslag gör ju inte direkt bilen obrukbar.
Blir den stulen har jag ju ingen glädje av att den är nytvättad, vaxad och rak i plåten.

Apropå lösryckt och vinklad liknelse:

Jag tar gärna ett dörrupslag på bilen istället för en stöld av bilen, ett dörrupslag gör ju inte direkt bilen obrukbar.
Blir den stulen har jag ju ingen glädje av att den är nytvättad, vaxad och rak i plåten.

Jo vad gäller ett enstaka dörruppslag kanske men nu snackar ju nattmössan om att saker bara är saker vilket likaväl kan innebära att någon går loss med en slägga på din MC.

Jo vad gäller ett enstaka dörruppslag kanske men nu snackar ju nattmössan om att saker bara är saker vilket likaväl kan innebära att någon går loss med en slägga på din MC.

Jag skulle bli förbannad om någon går loss med släggan på min brödrost också, men inte om någon tappar den i golvet så den blir bucklig.

Bilen fungerar precis lika bra med ett dörruppslag, en skrapad fälg, en spricka i spoilern och andra kosmetiska defekter.
Kan du inte bara inse att du är anal när det kommer till dina grejor och låta tråden dö.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back