Dörruppslag...

• Thread starter Thread starter SGM
  • Start date Start date
Jag skulle bli förbannad om någon går loss med släggan på min brödrost också, men inte om någon tappar den i golvet så den blir bucklig.

Bilen fungerar precis lika bra med ett dörruppslag, en skrapad fälg, en spricka i spoilern och andra kosmetiska defekter.
Kan du inte bara inse att du är anal när det kommer till dina grejor och låta tråden dö.

TjiTt vilken bra sammanfattning! Faktiskt.

Eftersom jag inte skulle kunna formulera det ens hälften så bra själv så tror jag faktiskt att jag ska lämna tråden så de där pulserande blodkärlen i krigarnas tinningar håller över helgen.

För att vara så hårda är de rätt känsliga.

Jag skulle bli förbannad om någon går loss med släggan på min brödrost också, men inte om någon tappar den i golvet så den blir bucklig.

:D Det hade inte jag heller blivit, sålänge personen som gjorde det gav sig till känna.

Eller så parkerar man som ett cp själv? Ställ dig mellan 2 rutor om du inte vill ha dörruppslag eller handikappsparkering funkar bra oxå. Jag brukade göra de när jag gled i finbilen.

Eller så skaffar du en mattsvart bmw med tonade rutor som ser allmänt halvkrimell ut så vågar ingen parkera nära dig iaf :D

//Tapper

En grej jag märkt är att de som bryr som mest om sånt här råkar oftast ut för det.

Polarn parkerar alltid långt långt borta, längst bort där det är tomt på ex. köpcentrets parkering, eller vilken parkering som helst, eller när han parkerar hojen eller liknande. Men han råkar alltid ut för dörruppslag, förra veckan välte en buss hans hoj, han vägrade ställa den där jag sa att det var bäst utan skulle självklart envisas om att ingen ska kunna parkera för nära eller vid sidan om hans hoj, inte tror du fan att bussen råkar snudda hans hoj så den välter och en massa grejer repas och går sönder.

Han råkar alltid ut för nåt sånt skit, trotts att han alltid tänker på det och försöker parkera sina fordom så detta ska undvikas, men det blir bara tvärtom.

Jag skiter i sånt, mina grejer är till för att brukas. Händer det nåt så har man antagligen försäkring på de grejerna som har lite högra värde. Och det är sällan nåt av detta händer mig, trotts att jag inte ens tänker på det utan parkera vart som helst och hursom helst. Så länge det är korrekt parkerat.

... så jävla svårt är det inte att visa lite respekt för andras egendom, håll i dörren...

För att trösta herrn har jag precis gjort dagens scoutgärning och ringt upp en gubbe, vars bil blev repad av nån stolle som skulle parkera bredvid. Han tog tacksamt emot regnummer och några mobilfoton som jag tog i förbifarten efter att jag sett händelsen. Var dock tvungen att vänta en vecka tills jag fick tillgång till fax så jag kunde skaka fram ägaruppgifter och ringa honom.

Ja det är samma här, jag ställer alltid bilen långt bort i kanten och gärna på ytterplats så att man bara riskerar en idiot på bilens ena sida. Men denna gång var det knökfullt på parkeringen. Jag minns att jag när jag närmade mig bilen tom tänkte: nu måste jag kolla lacken för nu har jag ju haft potentiella idioter på båda sidor om bilen i hela 30 minuter :D
Äh. Din snart-skattebefriade-tyskhäck är ju ändå ingenting mot Hans maskintvättade leasing-vobblo.

Fadde

Skulle man inte kunna ta och klona FADDE och göra en trunkversion av honom att plocka fram när man parkerar med en stor sticker bak på rutan. "Denna bil skyddas av FADDE" :-)

Vill bara inflika att det här med parkeringsskador är kulturellt betingat. Har aldrig fått så mycket parkeringsskador som här i Malmö. I Sthlm var det något dubbskott på sin höjd, annars var bilen mint. Sedan jag flyttade hit har det blivit skrapmärken på i princip alla bilens hörn och sidor. Främre nummerplåten ligger ofta på gatan då den lossnar om man backar in i den för hårt. Den ser ut som en begagnad wettextrasa som man torkat i ugn.

Dock ids jag inte bry mig längre, eftersom det är en gammSAAB. Hade det varit en ny fin Aston Martin DBS hade jag säkert kvidit lite, men nu säger jag som så här: "Från insidan syns inte bucklorna ändå!"

ca 90% av befolkningen är korkade, om man utgår från det så klarar man sig relativt bra. Är jag och handlar på ex ica maxi så blir det familjeparkeringen och om det inte finns en ledig plats så blir det att

Ahaa, så det är därför det aldrig finns lediga familjeparkeringsplatser på Maxi när jag ska handla och har barnen med mig :rolleyes: så jag blir tvungen att ställa mig på en vanlig, trång plats och därmed riskera att barnen smäller upp en dörr för hårt eller tappar den för att det blåser alt. ställa mig långt bort där det är glest mellan bilarna och gå en bit.
Har faktiskt noterat att det sällan finns bilbarnstolar i bilarna på familjeparkeringarna.

Jag har aldrig varken fått eller gett ett dörruppslag och inte mina barn heller för den delen men det kan ju bero på att jag är snabb som fan att förekomma dem och informera dem om hur arga vissa blir av sånt. Man kan ju gubevars bli dödad för mindre vad det verkar...:gnissla

Jag har aldrig varken fått eller gett ett dörruppslag och inte mina barn heller för den delen men det kan ju bero på att jag är snabb som fan att förekomma dem och informera dem om hur arga vissa blir av sånt. Man kan ju gubevars bli dödad för mindre vad det verkar...:gnissla

Vad lär man barnen?
Att dom ska vara rädda om andras saker för att folk kan bli arga annars,eller att vara rädda om andras saker för att det är både dyrt att köpa en bil,och att laga en skada?

Slutcitat: Det är alltså ok? att i vrede slå 20ggr på bilen brevid bara för att han inte kan parkera?
Det är INTE ok att råka göra ett dörruppslag pga att man var jävligt klantig och hade otur?.

Bra då vet jag :tummenupp

Ja.

För min del får du gärna gå gata upp och gata ner för att sparka in bildörrar. Men lämna gärna en lapp eller ring. Har man sönder andras skit så får man ju betala för skiten åxå.

Jag snubblade på tröskeln på väg ur bilen en gång och tog tag i dörren för att inte ramla, varpå jag slog den rakt i sidan på bilen bredvid. En saab 900 av den "nya" modellen. Jag fick snällt stå där i 30-40min och vänta på ägaren. Först blev han lite grinig, men när jag talat om att jag stått och väntat länge och att jag inte hade några problem med att pröjsa för skadan. Ja, då sa han att jag skulle slänga till honom 200 så va vi kvitt. Hade inga kontanter på mig så jag fick ta hans adress och skicka pengarna, så jag skickade 500 ist.

Trevlig farbror.

Däremot är det aldrig nån jävel som gett sig tillkänna när dom bucklat mitt skit. :gnissla

SGM: Du har mitt fulla stöd & förståelse.
Innan MC intresset tog vid hade jag en hel del fina bilar som jag vårdade ömt & tvättade typ varje dag, parkerade alltid låååångt borta...men likförbannat ställde sig alltid nån idiot bredvid & hade sopat upp dörren!! helt jävla otroligt.

Men NU när jag kör en gammal Nissan Primera som jag inte bryr mig speciellt mkt om....händer inte ett jävla skit!! spelar ingen roll om jag ställer mig mitt i smeten på IKEA bland vagnar & barnvagnar ...inte en prick, tror fan inte ens en fågel skitit på den heller.

Märkligt är det....

Det tog en vecka att hitta rätt bil som var perfekt rak i plåten och repfri samt begagnad i hamburg!! Jag offrade både tid och pengar för att importera en bil som vårdats och sköts enligt bok och förnuft vilket jag satt som mål!! Efter första året som svenskregistrerad kunde jag räkna ihop 8 dörruppslag en större buckla på bakdörren och skärmen efter en "proffsbackare"och inga erkännande över huvudtaget.Många trivialiserar dessa skador som små skitsaker och kanske har ni rätt...vem vet!!! Det enda jag med säkerhet kan inflika i denna tråd är dock att:Jag köpte inte denna bil utan repor och bucklor för att andra skall använda den som dörrstoppare utan för att jag tycker om välvårdade fordon och ting.Mina två!!!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back