Dörruppslag...

• Thread starter Thread starter SGM
  • Start date Start date
Don't worry, about a thing
Cause every little thing, is gonna be alright
Singin' don't worry, about a thing

Cause every little thing, is gonna be alright.

Rise up this morning, smile with the rising sun
Three little birds, sit by my doorstep
Singing sweet songs, of melodies pure and true
Singin' this is my message to you-ou-ou:tummenupp

-Varför envisas ni med att bo i STHLM?

Listan över negativa saker med den stan verkar oändlig, och fördelarna
är vaddå?

Närheten till havet, eller :brinnerup

Ja allt vatten är viktigt för mig. Fast igår var det översvämning i hojgaraget till följd av regnet, det var lite väl.

Men sen är det också så att redan på 1200-talet, när stadsnamnet fastställdes, så ville man (som alla förstår) appellera till de med sjukt stor kuk att bosätta sig här. Idag har dock detta kommit att luckras upp och fallit i glömska. Men traditioner är viktiga för mig, så jag tänker stanna kvar.

Last edited:
Ahh, så kunde man också tolka mitt inlägg :D Jag menade naturligtvis att det måste ju vara bättre att vara bland de 90%:en så att du får dubbelparkera på familjeparkeringen :näsblod
Jag tillhör en promille av befolkningen men jag är ju redan körd då jag har tillåtit min tjej att köra vår bil så den är ju redan så förstörd den kan bli...

Hahahahaha :D :D :D känner igen det där... :D :D :D
Som en vis man sa... "låna aldrig ut ditt fordon till en brud om du vill behålla den i de skick den e" :huvet :huvet :huvet

Jag hade en gammal volvo 344 ett tag. Han som hade parkeringsplatsen bredvid min hade en halvny audi a4. Han ställde sig ALLTID så nära att jag inte kunde ta mig in på förarsidan utan fick klättra över från passagerarsidan.

Skrev en lapp och satte under hans torkare, men det blev ingen förbättring ändå. Ignorant bastard.

Hade lite brådis en dag för att hinna handla innan jobbet. I vanlig ordning fick jag gå in på fel sida. Drog upp förardörren så hårt jag kunde runt 20 gånger i sidan på hans bil, torkade bort mina färgrester och åkte.

Sen hade jag aldrig problem att komma in i min bil igen.

Begåvat! Verkligen... Om det ens e sant.

Tanken slog dig alltså inte ens efter åtta-tio klättringar att du kunde backat in i din ruta? Eller hade han andrabilen på andra sidan om din?
Dessutom skriver du en lapp INNAN du går lös på hans bil?

Nåväl, grannen verkar ju inte alltför bright han heller som hellre ger dig några extra cm parkeringsyta, än några extra cm mellan framtänderna.

Begåvat! Verkligen... Om det ens e sant.

Tanken slog dig alltså inte ens efter åtta-tio klättringar att du kunde backat in i din ruta? Eller hade han andrabilen på andra sidan om din?
Dessutom skriver du en lapp INNAN du går lös på hans bil?

Nåväl, grannen verkar ju inte alltför bright han heller som hellre ger dig några extra cm parkeringsyta, än några extra cm mellan framtänderna.

Visst kunde jag ha backat in i min ruta. Tycker inte att man ska acceptera att han parkerar med hjulen inne i min ruta. Därför körde jag in bilen i rutan. Ge dom fingret.... och hela den där grejen du vet.

Jag skrev en lapp där jag uppmanade honom att hålla sig till sin egen ruta/parkera som folk. Om han hade gjort det så hade alla varit nöjda och glada :)
Han var uppenbarligen förståndshandikappad.

Du får det att låta som något dåligt att jag skrev en lapp, i all välmening, så han hade chans att bättra sig :va

Visst kunde jag ha backat in i min ruta. Tycker inte att man ska acceptera att han parkerar med hjulen inne i min ruta. Därför körde jag in bilen i rutan. Ge dom fingret.... och hela den där grejen du vet.

Jag skrev en lapp där jag uppmanade honom att hålla sig till sin egen ruta/parkera som folk. Om han hade gjort det så hade alla varit nöjda och glada :)
Han var uppenbarligen förståndshandikappad.

Du får det att låta som något dåligt att jag skrev en lapp, i all välmening, så han hade chans att bättra sig :va

Att skriva lappen var väl det bästa du gjorde. Det bästa du kunde gjort hade väl vart att jävlas tbax istället för att sabba hans bil.
Det hade säkert vart roligare både att göra å att läsa om. :tummenupp

Jag hatar verkligen folk som gör sånt. Alltså verkligen hatar, jättemycket.
Nästan så man borde införa tvångsskrotning på vederbörandes bil som straff.

Det är därför jag parkerar längst bort på parkeringen, och alltid i två rutor.:tummenupp

En gång när jag parkerade vid mitt jobb (bla parkering till Rusta Och ÖoB) stod jag längst bort, där det alltid är tomt på bilar, och jag stod mitt mellan sista riktiga rutan och en halv ruta som är ända inne i hörnan, då fick jag en arg lapp där nån med mycket tvivelaktig stavningsförmåga undrade hur fan jag parkerade och kommenterade hur ful min bil var.. :D

Men den är ju fin, för den har inga bucklor :)

Det finns dom som är minst lika anala när det gäller sina cyklar...

Jag är inne på linjen att bilar och motorcyklar är bruksföremål på samma sätt som en brödrost, dom blir repiga och buckliga med tiden, men det spelar ingen roll det står tusentals uttråkade, underbetalda, ointresserade fabriksarbetare och kläcker fram nya hela dagarna...

Och om du inte visste det så har dom både rökt, spottat ut snus, fisit och ätit kexchoklad i din bil innan du köper den.
Jag har jobbat på lastbilsfabrik, dom hytter som stod bra till när det blev lunch nyttjades som vilrum/personalrum/pokerrum, och då kostar en lastbil mer än en sketen Audi/BMW/Mercedes....

Jag kör alltid skitbilar och gråter inte över småskavanker, men jag är rädd om andras grejor och förväntar mig att andra ska vara likadana, men vet innerst inne att: FOLK ÄR ETT JÄVLA PACK!

Just därför skrev jag att jag tror inte folk är så puckade så dom inte gör så med flit :)

En av de små saker som gör livet värt att leva för mig är att parkera bredvid riktigt fina bilar (helst medans föraren fortfarande sitter kvar i bilen) med min djävulusiskt fula gamla audi. Vetskapen om att de ska behöva gå och oroa sig för dörruppslag och annat medans de är och handlar gör mig riktigt varm inombords. :tummenupp

ca 90% av befolkningen är korkade, om man utgår från det så klarar man sig relativt bra. Är jag och handlar på ex ica maxi så blir det familjeparkeringen och om det inte finns en ledig plats så blir det att dubbelparkera.

Där har vi nästa sak jag stör mig enormt på efter dörruppslag i sidan....

Tror du att det är roligt att baxa ut barnen från en vanlig parkeringsplats när man ser att den som precis körde in på familjeparkeringen inte har några barn med sig :mad:

Tror du att det är roligt att baxa ut barnen från en vanlig parkeringsplats när man ser att den som precis körde in på familjeparkeringen inte har några barn med sig :mad:

Använd lastzonen om det inte passar med en vanlig plats.
Familjeparkering ställer jag mig alltid på om det går, gillar inte påfundet alls. Räcker med att man ska finansiera skötsel av folks ungar, inte fan ska man få anstränga sig fysiskt för att underlätta också!

En av de små saker som gör livet värt att leva för mig är att parkera bredvid riktigt fina bilar (helst medans föraren fortfarande sitter kvar i bilen) med min djävulusiskt fula gamla audi. Vetskapen om att de ska behöva gå och oroa sig för dörruppslag och annat medans de är och handlar gör mig riktigt varm inombords. :tummenupp

Och jag gör som du vet samma sak med min åttiotalare.. :)

Jag gillar även att hitta parkeringar där folk står ytterst nära eller på fel sida av linjerna. Då kör jag helt enkelt in så nära deras bil det bara går, lyckas man blockera förardörren så är det :tummenupp

Den bästa bil jag ägt ur parkeringsskadesynpunkt var en höjd 4WD pickup. Fotstegen i handtagshöjd på bilen bredvid och dragkroken i lagom höjd för att sprätta upp huven på bilen bakom likt en konservburk. Att bilen var bulig och ganska välanvänd gjorde att folk inte gärna parkerade för nära. Hade man försökt slå upp dörrn i sidan hade man träffat ett 2,5" rostfritt rör med generös godstjocklek.

Nu åker jag blanksvart Mercedes Vito, omlackad för ett år sedan, det är inte lika kul. Ställer jag mig ensam på storköpsparkeringen dras bilar likt flugor på en sockerbit till den:näsblod

Jag håller med TS, man ska fan inte åsamka andra skador på deras egendom genom sin egen oaktsamhet och ignorans. Det finns inga ursäkter för det tycker jag.

Last edited:
När jag pluggade i Halmstad hände det något intressant. En Skoda pickup stod parkerad med hjulen mitt på strecket mellan två rutor. Detta ledde givetvis till att rutan bredvid var tom Eftersom jag hade en väldigt bubblig och rostig Mazda 323 tänkte jag att den rutan var perfekt till mig. När jag kom tillbaks stod det en liten elektriker och skrev på en lapp. Jag låtsades som att det inte var min bil tills han hade skrivit färdigt, tog tag i ena torkarbladet, och skulle sätta fast lappen. Då frågade jag, fast inte i såhär vänliga ordalag, varför han petade på min bil. Killen vände sig om med en ilsken blick och skulle precis till att börja skrika och gapa när han såg mig. 194cm lång och vägandes 100+. orakad och med tatueringar. Då rann all ilska av honom och han sa lite försynt att jag väl inte beöva parkera så nära. Jag bad honom, ovänligt men bestämt, att plocka bort lappen och sedan kolla in sin egen parkering. Det slutade med att han snällt kravlade in genom passagerardörren och klättrade över till förarstolen och körde iväg med ett försök till rivstart.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back