Dåligt intresse för 250SP, ER6 & SV650 klassen

Om man nu mot förmodan inte har något att sysselsätta sig med (läs jacka kolven och fila förgasaren) när ERF kör så kan man ju anmäla sig till Brånalt och hjälpa till som funkis, tycker man om att meka ännu mera så kan man hjälpa till när klotsmurfarna kommer in med båten lastad med lecakulor, det finns alltid något att göra i en ERF depå.

ERF kommer att bli enorm stort med NEC, REC, BOTT samt SP, frågan är väl snarare hur alla team ska få plats i depån, troligen så kommer det att vara mer än 200 förare på plats över en helg.

Att få plats i depån blir nog inget problem. Förra året under SM-helgerna körde ju 125R, 250R ,250SP, R600, R1000, NSB samt motardklasserna och alla fick plats även om det var lite trångt.
 
MIN hoj gick aldrig sönder i motorn. Det var bristfälligt förebyggande underhåll som förorsakade driftstopp, bara. Skit som andra mekat med sprutade isär med alarmerande regelbundenhet, dock.

He he...underbart med förnekelse :-))
Vafan...vad kostar en såndär maskin...kan man vara med om man e lite tung i gumpen?
 
Vänta nu!!!

Så man KAN köra med tex. en Motard?
Fick för mig dom skulle fixa reglemente så vissa hojtyper inte skulle vara godkända?

Motard blir nog svårt tror jag efter som den saknar uppsamlings (Båt)

men visst kommer någon med en 620SSie ducce med feta öhlins gafflar och hela kittet så får jag verkligen hoppas att föraren är en sopa för att det iaf ska bli minsta lilla spänning
 

men visst kommer någon med en 620SSie ducce med feta öhlins gafflar och hela kittet så får jag verkligen hoppas att föraren är en sopa för att det iaf ska bli minsta lilla spänning
Får man byta gaffel? Jag tror ingen 620 kom med öhlins orginal.
Men en annan kul hoj skulle ju vara Multistrada 620 :tummenupp
 
Motard blir nog svårt tror jag efter som den saknar uppsamlings (Båt)

Det gör väl även sv650...

Faktum är att som jag tolkar reglementet så måste man naturligtvis ha båt men man får inte eftermontera en eller ändra kåpans utseende så då går väl sv650 och aprilia sxv550 bort eller?
 
Finns det motardtwin? (bortsett från aprillia)

Varför bortse från Aprilia?
125kg, 70 hästar och justerbar fjädring? jag är sugen...

Har haft funderingar på att köra en Hyosung med helkåpa i SP men det faller på att hojen inte är snabb nog för att användas till sporthojskurserna och jag har inte råd med en hoj till om jag ska rejsa. En SXV550 skulle sitta som en smäck.
 
Vänta nu!!!

Så man KAN köra med tex. en Motard?
Fick för mig dom skulle fixa reglemente så vissa hojtyper inte skulle vara godkända?
Motard är ingen Sport Production hoj, Motard är en Motard och dom kör i Motardklassen.
 
Motard är ingen Sport Production hoj, Motard är en Motard och dom kör i Motardklassen.

Ni pratar bara förbi varnadra hela tiden. Exakt vilka hojar får man köra? Finns det en lista över godkännda modeller och vilka är i så fall upptagna på den?
 
Ni pratar bara förbi varnadra hela tiden. Exakt vilka hojar får man köra? Finns det en lista över godkännda modeller och vilka är i så fall upptagna på den?
Sport produktion innebär sportiga gathojar med kåpor.

Meningen är att det ska se ut som RR och inte som MX.
 
Hur går det då med ER-6n? Då ser det ju ut som "grocery getting". :)
 
Sport produktion innebär sportiga gathojar med kåpor.

Meningen är att det ska se ut som RR och inte som MX.
Sluta nu, det där är ju godtycke, sånt pysslar väl inte SVEMO med. Det måste i rimlighetens namn finnas en lista på vilka modeller som är godkända.
 
Varför bortse från Aprilia?
125kg, 70 hästar och justerbar fjädring? jag är sugen...

Har haft funderingar på att köra en Hyosung med helkåpa i SP men det faller på att hojen inte är snabb nog för att användas till sporthojskurserna och jag har inte råd med en hoj till om jag ska rejsa. En SXV550 skulle sitta som en smäck.

Menade inte så. Visste inte om det fanns någon annan twin ä Barilla!
 
Sluta nu, det där är ju godtycke, sånt pysslar väl inte SVEMO med. Det måste i rimlighetens namn finnas en lista på vilka modeller som är godkända.

Men det står tydligt vad som gäller oavsett modell.
Däremot vad det gäller däck etc står ingenstans?


Citat från www.erf.nu
Det är klart att sport Produktion får en egen serie nästa år.
Mer information om detta kommer löpande under säsongen 2006.
SP kommer att köras som sprint race under SVEMO:s reglemente.

Hans Brånalt
ERF Koordinator

Maskin klasser i SP
Följande maskiner ingår i Sport Produktion och är öppen för Förare med B-Licens
Sport Produktion 126-250 tvåtakt 2cyl.

Sport Produktion 251-650 fyrtakt 2cyl

Sport Produktion 251-400 fyrtakt 4cyl
 
Sport produktion innebär sportiga gathojar med kåpor.

Meningen är att det ska se ut som RR och inte som MX.

Är det inte lite underlig klassindelning? Se ut som, är det en bedämningsfråga? Den som ser ut att köra RR? Ser ut som en vinnare :rolleyes:
Det kan se ut som RR även om det saknas kåpor och har brett styre. goldie:

146_9910_10zoom+kawasaki_zrx1100+rivalry.jpg


Men även t.ex. nyare K 1200R-cup:en såg ut som RR. Kanske får man köra Aprilia SM om man håller fötterna på fotpinnarna och skrapar knä:et i svängen RR-style?
 
Last edited:
Med RR kåpor ser den nästan rejsig ut.

Tja, kåporna måste ju ha samma form som orginal så hur rejsigt kan det bli?
Skulle grymt gärna köra en SXV med clip-on och helkåpa men det får jag inte.

Med din logik får man inte heller köra en naken SV650 eller Hyosung, är det rimligt?
 
Det är denna lista jag är ute efter:

"3.5.4 Endast MC från homologiseringslista framtagen av SVEMO, DMU, NMF och SML får användas."

Saxat från Roadracingkalendern 2007-2008 på svemo.se.

Är det någon här som har den listan?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top