Dåligt intresse för 250SP, ER6 & SV650 klassen

Det hade nog varit vettigt med A-förare och ett envist lobbyande för SM-samarbete. Det här är sista året för SP-klassen, sanna mina ord. Pessimist, javisst. Det ser faktiskt inte ett dugg lockande ut i nuläget. Therese Scherp sopar hem det lätt. Ge henne pokalen redan nu så skiter vi i alltihop och sparar en helvetes massa pengar.

Det här inlägget sponsrades av sur & bitter ltd.
 
Det hade nog varit vettigt med A-förare och ett envist lobbyande för SM-samarbete. Det här är sista året för SP-klassen, sanna mina ord. Pessimist, javisst. Det ser faktiskt inte ett dugg lockande ut i nuläget. Therese Scherp sopar hem det lätt. Ge henne pokalen redan nu så skiter vi i alltihop och sparar en helvetes massa pengar.

Det här inlägget sponsrades av sur & bitter ltd.

Anna Karlsson kommer att rocka även i år :)
 
Ska inte du själv ställa upp iår?

Har inte bestämt mig än. Vill vänta och se hur det går efter dom första träningarna. Vill känna att jag får upp farten snabbt och att jag känner mig trygg nog för att öka farten relativt fort.
 
Last edited:
Anna Karlsson kommer att rocka även i år :)

Anna Carlsson syns inte till i listan. Av dom som är med där står Therese Scherp i en klass för sig. Frågan är dessutom hur mycket en klasseger med dom premisserna är värd?

Nåja, för att inte vara alldeles negativ (eller kanske lite), så har det inte framgått med önskvärd tydlighet att ERF-sidan är the place to be för att anmäla sig. Jag har inte haft för avsikt att köra alla rejs heller. Falkenberg, Sturup och Knutstorp känns lite för avlägset med tanke på min motorcykeltyps driftsäkerhet. Att åka tusen mil för att bli stående på grund av nåt skitfel känns... ja, bortkastat. Anderstorp och Karlskoga känns överkomligt, tråkigt att Mantorp inte blev av. B-rejs på Sviestad blir roligt också!

Nu kanske man märker av vad jag egentligen tycker om nio år gamla, konstant rejskörda och bristfälligt underhållna mopeder. När det funkar är det himmelriket, när det inte gör det är det så man är färdig att slasha wristsen. Typ.

Rent spontant känns inte ERF-kopplingen som ett fall framåt, och håller den här trenden i sig har vi snart sett det sista av SP-klassen.
600 Standard-vibbar, men utan andrahandsvärdet på hojarna.

Hoppas jag har fel.
 
Måste skaffa en hoj och sopa hem hela skiten!

Seriöst, köra med ERF känns helt värdelöst, det gör att jag la ner serien fullständigt. Det blir inte samma stämning när det inte är SM och tre-dagars. Tycker jag.

Att dessutom slänga ut A-förarna som står för kompetensen och erfarenheten när det gäller 250SP innan ER6/SV650 har vaknat till liv verkar värdelöst.
 
Hon kommer köra 125R och måste ju i rimlighetens namn vara A-förare numer.

Hon var A-förare förra året men alla i 250SP fick väl klassa ner sig för att köra SP i år också tror jag. HOn sa att hon skulle göra det och köra dubbla klasser men jag vet inte hur det gick med det.
 
2834059 Hon var A-förare förra året men alla i 250SP fick väl klassa ner sig för att köra SP i år också tror jag. HOn sa att hon skulle göra det och köra dubbla klasser men jag vet inte hur det gick med det.
OK. Fast frågan är om hon får det om hon tänkt dubblera. Hon är ju ingen B-förare längre utan djävulskt duktig.
 
Som jag förstått det ska Anna köra både SP och 125GP, hon tar med sig båda hojarna till Brno också.
 
OK. Fast frågan är om hon får det om hon tänkt dubblera. Hon är ju ingen B-förare längre utan djävulskt duktig.

Hon tänker dubblera. Eftersom man fortfarande får köra som B-förare i 125 racer så klassar hon ner sig för att kunna köra båda klasserna.

Svemo lät A-förarna som körde förra året 250 SP klassa ner sig för att köra ytterligare ett år. Men självklart kommer hon inte få fortsätta nästa år eftersom hon kör som en A-förare och kommer lägga tider och skaffa poäng därefter lär hon bli uppklassad.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top