Dåliga däckventiler

Själv tyckte jag att med erfarenheterna från Sprint RS med 90 graders ventiler i original att det i Juni 2019 var dags för det också på Busan.
Så det blev 2 st 31380-1, kostade då 260kr inkl moms och frakt.
https://webbshop.safetyseal.se/ventiler/mc-ventiler.html
Monteras så ventilen pekar utåt på högra sidan av hojen, den sida som pekar lite uppåt når hojen står på sidostödet.
gillar inte att de är i aluminium bara, och inte att de sitter med mutter heller.

Men om de ändå kunde göra dem i titanium eller något hade känts bättre. Men det är riktigt bekvämt att fylla luft helt klart...Men den "korta" varianten av gummi jag har, gör det hyfsat lätt ändå.

Last edited:
gillar inte att de är i aluminium bara, och inte att de sitter med mutter heller.

Men om de ändå kunde göra dem i titanium eller något hade känts bättre. Men det är riktigt bekvämt att fylla luft helt klart...Men den "korta" varianten av gummi jag har, gör det hyfsat lätt ändå.

Nja jag satte gänglåsning på den också. Har för mig att de tätade med en gummipackning. De är avsedda för 11,3mm hål.
Och är som sagt standard på Triumph Sprint RS fälgarna.
90 graders ventiler är också standard på Bláckstones kolfiberfälgar men Blackstone har 8,5mm hål i fälgarna.

Jag gillar 90 graders för det är mycket enklare både pumpa däcken och kolla däcktrycket med 90graders ventiler tycker jag.

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back