Dåliga däckventiler

Själv tyckte jag att med erfarenheterna från Sprint RS med 90 graders ventiler i original att det i Juni 2019 var dags för det också på Busan.
Så det blev 2 st 31380-1, kostade då 260kr inkl moms och frakt.
https://webbshop.safetyseal.se/ventiler/mc-ventiler.html
Monteras så ventilen pekar utåt på högra sidan av hojen, den sida som pekar lite uppåt når hojen står på sidostödet.
gillar inte att de är i aluminium bara, och inte att de sitter med mutter heller.

Men om de ändå kunde göra dem i titanium eller något hade känts bättre. Men det är riktigt bekvämt att fylla luft helt klart...Men den "korta" varianten av gummi jag har, gör det hyfsat lätt ändå.

Last edited:
gillar inte att de är i aluminium bara, och inte att de sitter med mutter heller.

Men om de ändå kunde göra dem i titanium eller något hade känts bättre. Men det är riktigt bekvämt att fylla luft helt klart...Men den "korta" varianten av gummi jag har, gör det hyfsat lätt ändå.

Nja jag satte gänglåsning på den också. Har för mig att de tätade med en gummipackning. De är avsedda för 11,3mm hål.
Och är som sagt standard på Triumph Sprint RS fälgarna.
90 graders ventiler är också standard på Bláckstones kolfiberfälgar men Blackstone har 8,5mm hål i fälgarna.

Jag gillar 90 graders för det är mycket enklare både pumpa däcken och kolla däcktrycket med 90graders ventiler tycker jag.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg