Dåliga däckventiler

Själv tyckte jag att med erfarenheterna från Sprint RS med 90 graders ventiler i original att det i Juni 2019 var dags för det också på Busan.
Så det blev 2 st 31380-1, kostade då 260kr inkl moms och frakt.
https://webbshop.safetyseal.se/ventiler/mc-ventiler.html
Monteras så ventilen pekar utåt på högra sidan av hojen, den sida som pekar lite uppåt når hojen står på sidostödet.
gillar inte att de är i aluminium bara, och inte att de sitter med mutter heller.

Men om de ändå kunde göra dem i titanium eller något hade känts bättre. Men det är riktigt bekvämt att fylla luft helt klart...Men den "korta" varianten av gummi jag har, gör det hyfsat lätt ändå.

Last edited:
gillar inte att de är i aluminium bara, och inte att de sitter med mutter heller.

Men om de ändå kunde göra dem i titanium eller något hade känts bättre. Men det är riktigt bekvämt att fylla luft helt klart...Men den "korta" varianten av gummi jag har, gör det hyfsat lätt ändå.

Nja jag satte gänglåsning på den också. Har för mig att de tätade med en gummipackning. De är avsedda för 11,3mm hål.
Och är som sagt standard på Triumph Sprint RS fälgarna.
90 graders ventiler är också standard på Bláckstones kolfiberfälgar men Blackstone har 8,5mm hål i fälgarna.

Jag gillar 90 graders för det är mycket enklare både pumpa däcken och kolla däcktrycket med 90graders ventiler tycker jag.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back