Kongo
Men gasa sa jag!!!
Vem är den här hamrén??![]()
Här har du en hel tråd som förklarar... http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=165757&highlight=hamr%E9n
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vem är den här hamrén??![]()
Du kan förresten räkna med att Hamrén gör minst ett hembesök bara för att kolla till dig sen. Han glider sakta förbi utanför fönstret, på hojen sin, bara för att påpeka att han minsan kommer ihåg en.
Har hört att han gillar sådant.
![]()
Tror inte man kan vinna mot Polisen iaf inte utan försvarare, var själv hos tingsrätten i måndags (fortkörning bil med laserpistol) och blev dömd, det enda de lutade sig mot var platsprotokollet vad polisen skrivit där allt annat var ointressant. Det polisen hade gjort var att han mätt mig för fortkörning på ca 450 m, men ändrat i rapporten till 228 m för att det skulle gå inom ramen om vilket avstånd de får mäta på, därför nekade jag men som sagt de gick bara på rapporten och polismannen själv dök inte ens upp för att vittna, verkligen sjukt. Även klockslaget var fel på 11 minuter, men domaren sa att ta fel på några minuter har inget med mätresultatet att göra....
Resultatet är alltså att du kan bli oskyldigt dömd för trafikmål i Sverige, polisen som mätte mig heter Magnus Wikström, Uppsala. Så akta er för honom
På en timme har man 5-7 mils försprång, men har man en kilometer så kan man ju alltid gömma sig bakom en sopcontainer...
Tror inte man kan vinna mot Polisen iaf inte utan försvarare, var själv hos tingsrätten i måndags (fortkörning bil med laserpistol) och blev dömd, det enda de lutade sig mot var platsprotokollet vad polisen skrivit där allt annat var ointressant. Det polisen hade gjort var att han mätt mig för fortkörning på ca 450 m, men ändrat i rapporten till 228 m för att det skulle gå inom ramen om vilket avstånd de får mäta på, därför nekade jag men som sagt de gick bara på rapporten och polismannen själv dök inte ens upp för att vittna, verkligen sjukt. Även klockslaget var fel på 11 minuter, men domaren sa att ta fel på några minuter har inget med mätresultatet att göra....
Resultatet är alltså att du kan bli oskyldigt dömd för trafikmål i Sverige, polisen som mätte mig heter Magnus Wikström, Uppsala. Så akta er för honom
Tror inte man kan vinna mot Polisen iaf inte utan försvarare, ...
Det är väl så förbålt tråkigt att vara trafikpolis att de sätter dit alla trafikanter som de "vet" kör för fort oavsett vad laser eller pilot säger. Särskilt när allt som behövs är en liten anteckning som ingen ifrågasätter - inte ens besök i rätten behövs.
Trafikjuristen - ett av hans fall - http://www.trafikjuristen.se/framgangar/hastighetsovertradelse/laser/laser7.htm
Mätavstånd med laser översteg det tillåtna
Av rapporten och platsprotokollet framgick att polismannen mätt klienten med laser på ett avstånd av 414 meter trots att längsta tillåtna avstånd är 400 meter. ...Platsprotokollet innehöll nämligen sammanlagt tolv rapporterade hastighetsöverträdelser, av vilka inte mindre än nio hade skett på för långt avstånd.
Borde inte snutens laser skriva ut ett kvitto på deras mätning så de inte kan hitta på egna värden?
Du ska alltid begära att få se sista kalibreringen av lasern när du blir stoppad, det är inte ohövligt och inget som kan bli sura över, är det inte kalibrerat i utsatt tid så kan dom snyta sig i pungen och du kan åka därifrån med böter på samtliga fel och brister efter en flygande besiktning![]()
Då var det min tur att bli av med lappen.
Efter en lite för snabb färd mot Rörken för lite bankörning en måndagskväll.
Synd att du inte satt på en sporthoj,då hade han inte haft en chans![]()
![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti