Då rök körkortet

Du kan förresten räkna med att Hamrén gör minst ett hembesök bara för att kolla till dig sen. Han glider sakta förbi utanför fönstret, på hojen sin, bara för att påpeka att han minsan kommer ihåg en.
Har hört att han gillar sådant.
:gnissla

Är det förresten sant att Hamrén kommer att medverka i en åka-fort-rulle inom närmsta tiden..?
Det går envisa rykten om det.

& Jag vet vart han bor ;) Så man kanske skulle göra ett hembesök *S*

Hamrén har inte alla hästar hemma och verkar ta sitt jobb på lite för stort allvar. Han blev t.ex. riktigt irriterad när jag inte tyckte att frågor om adress till arbete hade med fortkörningen att göra. Troligen komplex i allmänhet men i synnerhet för att han antagligen inte platsade som riktig polis. CSI i trafiken...

Akta er efter Arlanda - han har stått i samma gömställe i flera år. Väntar bara på att snart höra björneborgarnas marsh ur högtalaren på hans hoj någon gång...

Har du inte koll i backspeglarna när du kör?

Vet inte om du syftar på mej?
Dom använde sej av laser. Sen kom en på hoj, vinkade in mej på kontrollplatsen vid Järva. Jodå, jag nog rätt bra koll. Problemet är att man inte alltid ser allt.

Å andra sidan så var det en riktig fortkörning som motiv för körkortsåterkallelse inte som mina 128 på 90-väg för ett par år sedan :huvet

Vilken vidrig snut, hoppas han får hemorrojder.

Ja jävlar, han kan få mina :tummenupp

Last edited:
Då var det bevisat igen, stanna ALDRIG om du ens misstänker att du gjort dumheter. Och Hamren oxå, helt hopplöst...

Fredrik:näsblod

Surt...men varför skriva om det här på SH och sedan låta ovan nämnde konstapel sitta och gotta sig?
Jag kan tänka mig att det tittas en hel del på det här forumet ifrån polisens sida och att dom har rätt bra koll på vem som är vem och hur folk beter sig i trafiken.

Problemet brukar vara att man inte är så kaxig och har inte paragraferna i RAM-minnet när man väl blir stoppad.

Jag skulle tro du får 5 el 6 mån.
146 på 90 gav 4 mån enligt ett annat exempel.
Då hade han tur att få åka hem 10 mil o köra i 24 h tror jag det var.
Bedömning av polisen som då tyckte att det hade gått betydligt fortare innan mätning.
Att överklaga med arbetsintyg verkar ge max en månads avdrag.
Man måste nog åberopa riktiga möjligheter till felmätning (risk för att blanda ihop fordon m m) o dyl för att man skall kunna få målet ogiltigt.

Man lånar körkortet av Länsstyrelsen. man har inte FÅTT körkort.
Ibland vill de ha tillbaka det en tid (för att skimma det o blåsa en eller nåt).

Det bästa är nog att köra en Royald Enfield - de går inte mer än ca 105 km/h.
Men visst på 50-väg får man akta sig, men med tanke på accet så är det nog ingen risk.

Undrar om den verkligen går så fort rakt fram när den e fullastad med utrustning,Rosa munkar,Kaffemugghållaren utfälld :D

Man måste nog åka jäkligt länge i 300 innan man hinner undan en polis i 230-250. (orkar ej räkna nu)
God natt!

Last edited:
Antar att de bara är bullshit som vanligt?:gnissla
Det var en tidningsanka i Göteborgsposten, om jag kommer ihåg rätt. Men det slogs fast både på Bike.se och här på SH att det var "Hittepå".Ungefär som att moppepojkarna tror att polisen inte får jaga dem när de har hjälmen uppe på huvudet "moppefuckostyle"....

Finns trådar och länkar, fast jag orkar inte leta nu...

Man måste nog åka jäkligt länge i 300 innan man hinner undan en polis i 230-250. (orkar ej räkna nu)
God natt!

På en timme har man 5-7 mils försprång, men har man en kilometer så kan man ju alltid gömma sig bakom en sopcontainer...

Den som körde busa med skjuts på E4 på omnämnda sträcka vid 17.30-tiden borde skicka något som kan muntra upp Axen, han räddade ditt körkort.
Det stod mellan er två. :pannkyss

Hamrén är nog den bästa polisen som någonsin har funnits i Sverige om man ska se det ur deras synvinkel :va
Jag tror han har någon fetisch till mig, först plockade han mig och nu ger han sig på mina polare. :mad: :mad: :mad:

BTW. jag har en XJ till salu om du behöver något att övningsköra på om det skulle komma till det :D :D :D

Jag kan tänka mig att det tittas en hel del på det här forumet ifrån polisens sida och att dom har rätt bra koll på vem som är vem och hur folk beter sig i trafiken.

Jag har så himla svårt att tänka mig att någon snut, än mindre trafiktönt, gör ett enda mer knop än de har betalt för. Är det något jag inte är rädd för / känner tilltro till så är det polisens effektivitet vad gäller brottsbekämpning.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti