Då rök körkortet

Jag har så himla svårt att tänka mig att någon snut, än mindre trafiktönt, gör ett enda mer knop än de har betalt för. Är det något jag inte är rädd för / känner tilltro till så är det polisens effektivitet vad gäller brottsbekämpning.

ho ho ho... tror du på tomten me:D :D

inge illa menat..men trafikpoliser e de mest nitiska as som finns.. där lär man ha koll på pappren för annars försvinner vittnesförhör/alt. ändras för att få dit dig..

inte visste jag att sala polisen är så nitiska..

passerat den hålan så många gånger utan dom ens orkat..:D

ho ho ho... tror du på tomten me:D :D

inge illa menat..men trafikpoliser e de mest nitiska as som finns.. där lär man ha koll på pappren för annars försvinner vittnesförhör/alt. ändras för att få dit dig..

Det har du förvisso rätt i, en trafiksnut körde mened för att få dit farsan för bussfil. :rofl Vilken loser. Dålig lön har de också.

Men att de skulle behärska datorer, det kan jag bara inte tro. :ajjabajja

Du kan förresten räkna med att Hamrén gör minst ett hembesök bara för att kolla till dig sen. Han glider sakta förbi utanför fönstret, på hojen sin, bara för att påpeka att han minsan kommer ihåg en.
Har hört att han gillar sådant.
:gnissla

Äääsch. Det var ju bara för att han ville ha en Bomber prenumeration! Men jag har förberett denna gång, grävt en grop, täckt med granris och ovanpå det.... en helårsprenumeration. Nä.... nu ska jag GÅ på lunch :) .... eller som Hamrén sa: - Nu ska jag ÅKA och ta en sallad med mina kollegor.
Efter att ha tagit mitt kort borde han väl åtminstone firat till det med en hamburgare eller pizza? Med tanke på den listan över indragna han visade enbart från den dagen...

Det har du förvisso rätt i, en trafiksnut körde mened för att få dit farsan för bussfil. :rofl Vilken loser. Dålig lön har de också.

Men att de skulle behärska datorer, det kan jag bara inte tro. :ajjabajja

finns sekreterare... jo ...datorer e nog lite för high tech för dem...:D

Och det gör ont att vara utan körkort så länge. Hojsäsong eller ej :6surkart

Det har du förvisso rätt i, en trafiksnut körde mened för att få dit farsan för bussfil. :rofl

haha, ljugande poliser finns det gott om. sist jag åkte dit så bad tillochmed polisens kollega honom att lugna sig, och såg förlåtande ut till mig. på rättegången (grov vårdslöshet) berätta han en sån otrolig historia att jag inte ens ville säga emot för allt han sa lät så tufft och outlaw, men vissa saker han berätta att jag hade gjort kunde jag knappt hålla mig för skratt för då de va teoretiskt omöjliga. Domaren trodde tyvärr inte på polisen utan jag åkte bara dit på vårdslöshet för en annan grejj. :(

Undrar om den verkligen går så fort rakt fram när den e fullastad med utrustning,Rosa munkar,Kaffemugghållaren utfälld :D

LTG-trimmad så klarar den faktiskt kaffemugghållaren :D
Var faktiskt inne på AVA idag och spanade in lite Hamrénsäkra hojar.

haha, ljugande poliser finns det gott om. sist jag åkte dit så bad tillochmed polisens kollega honom att lugna sig, och såg förlåtande ut till mig. på rättegången (grov vårdslöshet) berätta han en sån otrolig historia att jag inte ens ville säga emot för allt han sa lät så tufft och outlaw, men vissa saker han berätta att jag hade gjort kunde jag knappt hålla mig för skratt för då de va teoretiskt omöjliga. Domaren trodde tyvärr inte på polisen utan jag åkte bara dit på vårdslöshet för en annan grejj. :(

Grov vårdslöshet, det blir det väl bara när man kraschat någon?
Jag var misstänkt för vanlig (töntig) vårdslöshet. Jag var också sugen på att inte säga emot när vittnet redogjorde för hur jag knarkpåverkad körde i minst 160 på Lidingövägen med bilen. :rofl
Hur som helst sade de på Länsstyrelsen då att Grov blir man bara misstänkt för vid personskador, där av min nyfikenhet. Att köra i 160 på Lidingövägen med bilen på dagen och köra in i en annan bil var inte särskilt grovt tyckte de. Nu gjorde jag ju ite det men det var det ett av vittnena sade.

Jag var misstänkt för vanlig (töntig) vårdslöshet. Jag var också sugen på att inte säga emot när vittnet redogjorde för hur jag knarkpåverkad körde i minst 160 på Lidingövägen med bilen. :rofl
Hur som helst sade de på Länsstyrelsen då att Grov blir man bara misstänkt för vid personskador, där av min nyfikenhet. Att köra i 160 på Lidingövägen med bilen på dagen och köra in i en annan bil var inte särskilt grovt tyckte de. Nu gjorde jag ju ite det men det var det ett av vittnena sade.

näe.. eller fan nu blev jag osäker men jag är nästan helt hundra på att jag va anklagad för grov (cool) vårdslöshet, men åkte dit på fjollig vårdslöshet. jag har inte kraschat eller nåt.
på åland blev jag anklagad för nåt annat som lät tufft, nåt i stil med "likgiltighet" men det blev inget av det heller

tydligen inte... grov kan de bli om man har bra körkunskaper me:D :D

har en grov vårdslöshet som väntar på ting..

näe.. eller fan nu blev jag osäker men jag är nästan helt hundra på att jag va anklagad för grov (cool) vårdslöshet, men åkte dit på fjollig vårdslöshet. jag har inte kraschat eller nåt.
på åland blev jag anklagad för nåt annat som lät tufft, nåt i stil med "likgiltighet" men det blev inget av det heller

Likgiltighet är bra, nästan lika bra som Ohörsamhet. :gnissla
Vad hade du gjort när det (eventuellt) var grov vårdslöshet då?

Du behöver inte smälla för att åka på grov. Räcker med att du visat likgiltighet för andras liv & egendom

Sorry med körkortet......

Jag vet hur det känns, blev tagen på 159,2=6månader utan kort och maxböter......fast detta var 2004 så jag har fått tillbaks mitt kort nu och får köra igen:tummenupp .......fast dina böter är nog värre än mina.....skadeglädje!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT