Därför ska man alltid ha skinnställ....

smiler skrev:
Lite otrevligt :fakta E rädd för att man måste klota själv för att lära sej....

"dress for the crash, not for the ride"

NEJ man behöver inte klota själv för att lära sej, är man bara normal begåvad så kan man nog lista ut vad som händer om man vurpar utan skinnställ. Klarar man inte av att lista ut det så är den här killens berättelse och bilder tillräckligt för att få en ike begåvad att begripa hur viktigt det är med skinnställ.

Re: Re: Därför ska man alltid ha skinnställ....

Gixxer Rolle skrev:
NEJ man behöver inte klota själv för att lära sej, är man bara normal begåvad så kan man nog lista ut vad som händer om man vurpar utan skinnställ. Klarar man inte av att lista ut det så är den här killens berättelse och bilder tillräckligt för att få en ike begåvad att begripa hur viktigt det är med skinnställ.

Då hamnar ja säkerligen i kategorin för mindre begåvade isf.... dröjer garanterat innan jag drar på mej "allt" skinn för att åka ner på stan e jag rädd......

Last edited:
Måste erkänna att jag slarvar inom stan, drar på mig jackan bara... :eek:

IMHO: Det dumma den där snubben gjorde inte att inte ha på sig skinnställ, utan att köra som om han hade det på sig (100 mph). När jag kör utan ställ så kör jag sällan över 50 km/h, inga stunts, och allmänt försiktigare öht. Jag vet att man kan göra sig rätt illa i 50 km/h och att andra trafikanter kan göra fel, men jag ökar iaf inte den risken genom att ge mig ut och stunta och köra fort utan skinnställ.

Just my $50 c...

Re: Re: Därför ska man alltid ha skinnställ....

Gixxer Rolle skrev:

WORD.. :fakta

den som inte fattar detta med skydd kan ju ha de skador han/hon får... inte direkt svårt att fatta.

och sånna småskador som han hade går ju att leva med utan problem.

Isch, det där såg verkligen inte skojjit ut, mitt vänstra smalben ser ut ungefär likadant, och det gjorde tillräckligt ont :((
Finns det inte skinnställ med såntdär babysnöre om foten ? Det skulle jag behövt iaf

//J

Jag har alltid komplett skyddsutrustning när jag åker. Det känns för jävla obehagligt utan den. Jag åker inte ens till macken (1 km) utan skydden och jag åker defenitivt inte utan dem för att det är för varmt.

Äh, det är bara manligt med lite ärr :crash

Dessutom gillar jag känslan av bränd plast mot huden (GoreTex) :hej

Däremot så har jag ALLTID hjälm, ryggskydd och handskar och nästan alltid stövlar.

KJS skrev:
den som inte fattar detta med skydd kan ju ha de skador han/hon får... inte direkt svårt att fatta.

och sånna småskador som han hade går ju att leva med utan problem.
är nog inte kul o ligga där på badstranden,sola o bada och se när allt folk glor på en med alla ärr mm ska du se
psykisk press som är jobbig nog :fakta

Last edited:
Det vanliga - blablablablabla. Låter som en höna varje gång man blir tillsagt att ha på sig skinnstället om man så ens bara ska parkera hojen...

Jag kör i vad jag vill när jag vill och sen därefter.

750RR

Varför så trotsig? Klart att alla gör som dom vill - vi bor ju i ett fritt land med gratis (premien är inte precis gratis) sjukvård.

En skrapskada/brännskada som täcker en arm eller ett lår gör jävligt ont. 50, 40 och 30 räcker förresten utmärkt. Tuff grabb som inte tyckte det såg "så farligt ut". Intensiv smärta i några veckor samt lepra utseende resten av livet är ju bättre än och vara död men det kanske trots allt är ännu bättre med ett par svettiga skinnbrallor.

Därför ska man alltid ha skinnställ... därför att det finns BÅLGETINGAR!

Har man sett en livs levande bålgeting kommer man alltid att ta på sig skinnstället innan man ger sig ut på en åktur. Tänk dig TVÅ stora feta humlor inpackade till en enda stor massa med en STOR jämra gadd, som en vässad 1-tums spik i bakändan. RYYYYS!

holy_necroposting_batman.jpg

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...