"Däckklet", "däckgucka", för gördetsjälvaren

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Nån som vet vart man kan få tag i "däckklet", alltså när man skiftar däck själv för att däcket ska glida lätt ut mot fälgkanten. Verkar inte vara nån däckfirma som vill sälja sånt. Eller om nån vet nåt annat man kan använda. Tacksam för uppslag :tummenupp . Micke Sedin

Griniga däcksfirmor ni har. Alla jag känner har lyckats köpa eller få en klatt hos den lokala däcksnasaren. Fan vet var man kan köpa...

Såpavatten kanske, funkar bra för mig o de jag känner.. blanda lite diskmedel med vatten o spruta på med en vattenspruta.

emullo skrev:
Såpavatten kanske, funkar bra för mig o de jag känner.. blanda lite diskmedel med vatten o spruta på med en vattenspruta.

Funkar mindre bra för mig och de jag känner. Iofs användes rent diskmedel men problemet var att däcket vred sig runt fälgen och blev obalanserat.

Gå till en liten däcknasare med en glasburk, ge honom en femtilapp och få pastan i burken. Plättlätt.

Jag gick till närmaste däckbutik och bad att få lite, fick en halv hink gratis + en hel del klistervikter.

Undrar om diskmedel kan vara boven i mitt drama :va
Har haft problem med att mina däck läcker luft (kör också med diskmedel+vatten), verkar vara värst precis efter att jag krängt på nya o sen avtar det.

däckklet?

Tack för alla tips! Tog 3 min. 8 svar de e kvalite de. :Bugar

stavgren skrev:
Undrar om diskmedel kan vara boven i mitt drama :va
Har haft problem med att mina däck läcker luft (kör också med diskmedel+vatten), verkar vara värst precis efter att jag krängt på nya o sen avtar det.

Problemet är att det torkar inte som en däckpasta gör, plus att är det blött så blir diskmedlet lätt en smörja igen..

Så däckpasta är det enda att rekommendera..

På motard funkar det kanon med bra utspädd Yes iaf. Har gjort i flera år och har inte haft nå problem med att däcken vrider sig. På vintern med dubbdäcken så använder jag inte ens nå däcklås på framdäcket! Och när jag ska loss med däcken sitter det som berget oftast.
Se bara till att spä ut det tillräckligt.

Men med mycket effekt kan jag tänka mig att det blir lite annorlunda, ingen erfarenhet av det direkt... Så lyssna på Farbror Chrille!

Däckpastan äger!! :rock Jag kör med sånt och den torkar väldigt fint så att däcket sedan sätter sig. Visst har jag fuskat med diskmedel (ordentligt utblandat som Ebbe säger) ibland, men på motard och en rs250 - inte något effektmonster... Diskmedel blir kletigt igen om det blir fuktigt och avdunstar inte heller så som däckpastan gör.

Däckpasta kan jag fixa! hur mkt du vill!
Gå in på www.ndm.se eller ring på nummret du finner där, kan även fixa allt annat som rör förbrukningsmaterial till montering av däck och då menar jag ALLT!

Bakhjul skrev:
Gå in på www.ndm.se eller ring på nummret du finner där, kan även fixa allt annat som rör förbrukningsmaterial till montering av däck och då menar jag ALLT!

det är vad jag kallar sporthojs-brossa om det fanns något som heter månadens sporthojare så skulle du bli mr juli direkt :Bugar :Bugar :tummenupp

Bakhjul skrev:
Vi kanske ska byta lite tjänster? Den sidan verkar inte må så bra...

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger