valmers skrev:
Vad tror du terroristen gjorde i Afghanistan då? Rökte braj och sjöng visor för fred med sina fina kompisar?
1. Hur vet du att han är terrorist?
2. Det är inte frågan om vad du eller jag tror, jag vet inte att han är en terrorist, du vet det inte heller, eftersom INGEN, inte ens cia lyckats bevisa att han just är en terrorist, trots hårda förhörsmetoder har de inte lyckats få fotbollskillen att erkänna. Du tror det eftersom han befann sig på en jävligt skev plats vid en jävligt konstig tidpunkt.
3. Du menar att USA skulle släppa skyldiga terrorister?
4. Du basererar dina åsikter på vad? Fördomar? "Man kan helt omöjligt vara muslim och utlänning i afghanistan utan att vara terrorist"?
Fakta som talar för ghezali enligt mig, är att om man är ute på resande fot, så är det ibland väldigt svårt att hålla sig uppdaterad på vad som händer i världen, d.v.s man kanske inte läser dagstidningar, kollar på nyheter, eller man kanske helt enkelt skiter i nyheter.
Ganska klart är också att ALLA usa gripit inte var skyldiga, en hel del är det säkert.
Ingen amerikansk domstol har dömt Ghezeli, inte ens en krigsdomstol, som har betydligt lägre beviskrav och väldigt lite skydd för den åtalade, svenska myndigheter har också sagt att man inte fått något som visar att han begått brott, vilket också ganska väl tyder på att han är oskyldig..