Cuba-svensken.

Bo_jahn skrev:
Jag sitter nu inne med en del av bitarna i detta trovärdighetspussel. Pratade med min mor i dag och hon har tydligen träffat Cubasvenskens far vid åtskilliga tillfällen. Vi kan säga som så att innan han for till Afghanistan så hade åtminstone hans far har lite... hmmmm radikala tankar angående väst och vad för sorts resa hans son skulle företa.. Detta bevisar väl ingenting, men ingen rök utan eld kanske?

Träffade din mot hans far före eller efter sonen greps i afghanistan?
Var det efter gripandet kan det säkert förklara en del radikalism, var det före, bör väl din mor släppa storyn?

valmers skrev:
Man kan välja att tro på CIA eller en kille som umgås med Al-Qaida. Jag väljer CIA.

Tror du på CIA..??? :lol :rofl :hihi

Finns knappt ett motstycke till organisation som manipulerar och myglar så mycket i hela världen som denna...

Är du född 1990 eller vadå :va

oFFkeFF skrev:
Träffade din mot hans far före eller efter sonen greps i afghanistan?
Var det efter gripandet kan det säkert förklara en del radikalism, var det före, bör väl din mor släppa storyn?

Nu vet jag faktiskt inte riktigt vad du menar. Släppa storyn? Till vem? Polisen? Att hans far tycker en sak bevisar väl knappast något?
Hursomhelst antar jag att det var efter gripandet.

P.S. Hans far uttryckte sig alltså inte bara om vad han ansåg om USA:s förtäfflighet, utan också mer eller mindre om vad hans son hade för ärende i Afghanistan. Det var inte vanlig turism direkt, som jag förstår det.. men detta bevisar väl som sagt ingenting. Klart de ska släppa han om de inte lyckas samla bevis mot honom.

Bo_jahn skrev:
Nu vet jag faktiskt inte riktigt vad du menar. Släppa storyn? Till vem? Polisen? Att hans far tycker en sak bevisar väl knappast något?
Hursomhelst antar jag att det var efter gripandet.

P.S. Hans far uttryckte sig alltså inte bara om vad han ansåg om USA:s förtäfflighet, utan också mer eller mindre om vad hans son hade för ärende i Afghanistan. Det var inte vanlig turism direkt, som jag förstår det.. men detta bevisar väl som sagt ingenting. Klart de ska släppa han om de inte lyckas samla bevis mot honom.

Ska jag vara helt ärlig, låter det som gammalt hederligt frisörskvaller.
Eller är det vanligt att terroristsympatisörer/terrorister sprider det i grannskapet vad man ska göra?

valmers skrev:
Äsch, han är givetvis oskyldig.
Det är rättspraxis att betrakta någon som oskyldig tills motsatsen bevisats, om jag har förstått det hela rätt? Personen ifråga har frihetsberövats 1 + 2,5 år med anledning av brottmisstankar som inte kunnat styrkas. Ser ingen anledning att fortsätta hacka på honom så länge läget är som det är.

mb skrev:
Det är rättspraxis att betrakta någon som oskyldig tills motsatsen bevisats, om jag har förstått det hela rätt? Personen ifråga har frihetsberövats 1 + 2,5 år med anledning av brottmisstankar som inte kunnat styrkas. Ser ingen anledning att fortsätta hacka på honom så länge läget är som det är.

Vadå? Har du inte hört vad hans granne har sagt?

Chris Ash skrev:
Han har redan blivit hårt bestraffad, med tanke på att inga brott har kunnat styrkas på rättslig väg. Var bara det jag menade.

Red: Läste bo_jahns inlägg först nu. Tycker inte det förändrar nåt i nuläget; måste backas upp.

Last edited:
oFFkeFF skrev:
Ska jag vara helt ärlig, låter det som gammalt hederligt frisörskvaller.
Eller är det vanligt att terroristsympatisörer/terrorister sprider det i grannskapet vad man ska göra?

Först tänkte jag skriva ett argt inlägg angående att du ska ge fan i att kalla mig lögnare. Sen sansade jag mig och insåg att du har all rätt att vara skeptisk. Detta är ett öppet forum som vem som helst kan bli medlem i, trots att jag har valt att skylta med mitt namn. Suffice to say, att min mor har ett sådant yrke att hon därigenom varit i kontakt med cubasvenskens far flera gånger. Han kände väl troligen att han inte behövde dölja något av vad han ville säga. Han var väl kanske också upprörd vid tillfället.

Jag tror du har missförstått det hela. Hans far har inte berättat om några planerade terroristhandlingar. Däremot att hans son skulle ned för att delta i kriget på talibanernas sida. Han tyckte väl som sagt att detta inte var något att hemlighålla. Förrän nu möjligtvis.

Hursomhelst, fallet är från min synvinkel löst. Huruvida du eller någon annan tror på mig är inte relevant. Tänkte bara att jag skulle dela denna information med de som är intresserade.

Last edited:
Chris Ash skrev:

Jag har inte ens i närheten av något motiv för att fabricera information. Jag har ju redan sagt att jag tycker att han skulle släppts tidigare, eftersom det inte finns några bevis mot honom.

Jag måste säga, att jag tycker det är lite löjligt att göra sig ironisk om saker du uppenbarligen inte är insatt i. Tro på mig eller inte, men det är väl ändå onödigt att ironiskt insinuera att jag snackar skit? :va

Last edited:
Bo_jahn skrev:
Jag har inte ens i närheten av något motiv för att fabricera information. Jag har ju redan sagt att jag tycker att han skulle släppts tidigare, eftersom det inte finns några bevis mot honom.

Jag måste säga, att jag tycker det är lite löjligt att göra sig ironisk om saker du uppenbarligen inte är insatt i. Tro på mig eller inte, men det är väl ändå onödigt att ironiskt insinuera att jag snackar skit? :va

I så fall har du missförstått, det du säger stämmer säkert. Dock så tycker jag inte man bör dra för stora växlar på det....

Markus skrev:
våra kommunist-journalister...

Exakt samma ordval som den för misshandel åtalade ledaren för Nationaldemokraterna. (gårdagens DN)

Undrar för övrigt vad du gör på det här forumet. Kör du motorcykel? Är du ens intresserad av motorcyklar. Eller är det utrymme att vädra dina myndighetsparanoida åsikter du i huvudsak söker?

:dummer

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...