Icarus
WWweeeeeeeeee!!!
tja, det verkade väldigt konstigt först =) 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Jo men i ALLA andra länder e det inga problem att lv regga crossar men nån tönt i regeringen vill juh sätta sig på tvären!Icarus skrev:tja, det verkade väldigt konstigt först =)![]()
Lite!!! omöjligt! hehe har försökt med YZ 250...rejser skrev:ALLA dessa hojar går att enduro-regga....
http://www.svemo.se/sektion/enduro/godkandacyklar2003.pdf
alltså även cr 500 i sverige, men landsvägs regga kanske är lite svårare.
hur blev det med hojen?Icarus skrev:Byter ämne lite här men wtf, finns det någon sida där man kan ladda ner avsnitt från Super Motard-tävlingar? Hade ett flertal filmer på burken och sidan sparad i favoriter, men sedan skulle ju datorfan krascha![]()
Någon som vet vilken sida jag snackar om?
.. Är allt som det ska så är de lättstartade. Kawan är lite vassare än hondan och upplevs också varvvilligare delvis beroende på att kawan har avgasportar till skillnad mot CR 500.

Bra men mycke service! http://www2.blocket.se/view/1849199.htm?l=0&c=1&city=0Icarus skrev:Dåligt med äldre 500r ute till försälning nu
![]()
Hur skulle en äldre (början av 90-tal?) 250 funka som motard? Är ju inte direkt ute efter o vara snabbast och bäst, utan att ha skoj.![]()

hur blev det med 250cc:n?Icarus skrev:Usch, den var inte direkt fräsch![]()
Nä, hade den haft skivbromsar så hade det kanske funkat, men nu har den ju trummor bak och fram så...
Ska åka o kolla på en 250 om nån vecka, så det blir väl en sån antar jag![]()
tills man lägger i nästa växel. hade åkt 250 innan och saknade lite av hysterin så jag skaffade en Kawasaki istället, Den o sin sida är ganska tam o trist för att vara en 500a på låga varv
Sedan lite högre upp i registret är den helt HYSTERISK
Den varvar säker tusen rpm mer än hondan och dras häruppe i registret nånting helt groteskt! Det må vara en smaksak. Men för högsta möjliga adrenalin rekomenderar jag Kawan den är hårigare totalt sett, KIPS ventilen gör väl sitt.

"Leffe00 skrev:Hur bra håller de jämfört med 250 2t? Ganska bra antar jag, men hur bra? Är det i klass med typ ktm 620, jag menar med serviceintervaller, byte av kolv m.m.?
Icarus skrev:Byter ämne lite här men wtf, finns det någon sida där man kan ladda ner avsnitt från Super Motard-tävlingar? Hade ett flertal filmer på burken och sidan sparad i favoriter, men sedan skulle ju datorfan krascha![]()
Någon som vet vilken sida jag snackar om?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |