Lite dåligt fäste med crossdäck på dammiga spanska vägar
Jag bara myser när alla spär på myten om vilken best CR500 måste vara...
Jag köpte en i november och kunde köra ett riktigt test för första gången förra veckan. Jag älskar 500'an! Precis som med radfyra på 1000 cc går det att hamna i trubbel fortare än kvickt, framförallt eftersom CR'ens bromsar inte är direkt världsklass... Registret är inte säskilt toppigt vilket är synd. Jag hade gärna sett att den varvade lite mer, men det fattas inte ork! Knixiga backar i skogen tuggar den sig uppför där min gamla 250 hade kroknat.
Min CR är rätt högt växlad och hård i fjädringen så den passar bra på isen. Desto värre var det på smala stigar i skogen. Mest ettans växel och mycket koppling. Killen jag köpte den av hade den till enduro (men insåg snart sitt misstag)

Jag tyckte ändå att det är kul!
Filmklipp från skogsstigar finns i min youtubekanal men jag lägger upp den som visar hur svårt det är att åka bakhjul
[YOUTUBE-ID]l8y2yB0Q6Iw[/YOUTUBE-ID]
AF-konverteringen kommer nog att dröja lite. Måste tillverka nya motorfästen och hitta nån som är bra på att svetsa aluminium först och gott om fritid har jag ont om. Läs mer om bygget i mitt garage eller
CR500-blogg Motorn ska in i chassit nedan iaf
CR500 - because too much is never enough!