Andersson turbo
Turbotok
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
HEHE va ansträngd den låter motorn ( not)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_cr_500_2t_32006581.htm?ca=16&w=3
Mytomspunnen eller inte, dyr i alla fall!!
/Chriser
Den får han aldrig såld för 40 lökhttp://www.blocket.se/stockholm/Honda_cr_500_2t_32006581.htm?ca=16&w=3
Mytomspunnen eller inte, dyr i alla fall!!
/Chriser
Jepp och jag pyntade 5500:- för en -93:a för ett år sedan. Men de tiderna kanske är förbi med tanke på antalet sökningar just nu på "CR500 säljes"
/Christer
You have to see it with the factory gears how the whell comes up '''''
With 5th gear ''without a torque.
linoskavlinos 1 månad sedan
Registret är inte säskilt toppigt vilket är synd. Jag hade gärna sett att den varvade lite mer, men det fattas inte ork! [/B]
Ok då jag gör det väl!
Nackdelar:
Svårstartad.
Svårhanterad effekt.
Kort effektband.
Börjar bli svårt att hitta delar.
Alla vill provköra.
Extra stygg på däcken.
För lite effekt rakt fram på isen.
Vibrerar utav helvete.
Man luktar moped efter ett körpass.
Trimmar man så börjar lamellerna slira.
Ingen rörlig avgasport.
Lätt att slå runt på de 4 första växlarna (14-40 drev)
Kawasaki KX500 ska enligt ryktet vara vassare.
Maico 700 -11 har 90whp vilket är mycket mera än CR500.
Miljösvin.
Med mera.
Här är dessutom en skogstomte som byggt en AF av "spillvirke"
http://forum.soe.se/showthread.php?t=38118
/Christer
Hmm möjligen sant de du säger!
Jag som fått allt om bakfoten kanske?
Söker du nämligen på CR500AF Gen-3
så är mer eller mindre alla bilder på en CR500 med aluram
Iallafall, sökte lite på google, 210hk gav fanskapet!
http://www.trickracing1.com/Twin_CR500.html
![]()
Denna motor ska tydligen aldrig varit i drift eller rent av vara en bluff sägs det på div Amerikanska forum.
Men visst ser den cool ut.
/Christer
Ser ut att vara kul på isen.Men som gammal ägare av diverse större tvåtakts qvarnor så tycker jag hojen körs ovanför sitt effektområde stora delar av körningen på isen. Det där riktiga 2T500-draget ligger ju längre ned. Ligger man så där högt upp har många 500cc tappat andan, motorn bara vibrerar, sliter lager och kolv, och skjuter inte på som den ska. Killen i filmen i förstainlägget har en utsökt känsla för rätt växel på stor tvåtaktscross tycker jag.
Är det verkligen ordning på motorn i din film? Den verkar trött för att vara 500cc tycker jag![]()
Körning på blank/oplogad is suger egentligen det blir bara planlöst irrande och matande av växlar hela tiden.
Motorn har ny cylle, kolv mm och den går jämnt med en annan likvärdig moddad CR500 med 15kilo lättare förare på. Betänk att bitvis i filmen så går det 140-150km/h (14-40 drev) och upplevelsen på blankis blir ju inte riktigt samma som vid bankörning med vallar & andra hojar som referenser mm. Svängen jag gör runt ön är ca 2 km lång.
Blåset ska dock bytas mot en mera högvarvig variant (så högvarvig en 500 nu blir).
Jag upplever mig bli passagerare ganska snabbt ur svängarna (men det är jag det) men visst på rakorna så skulle det gått kunna vara mera drag kanske 100hk till egentligen.
Jag måste säga att det är ganska "skillat" av dig att avgöra effektkurvan med tanke på ljudkvaliten!
/Christer
Körning på blank/oplogad is suger egentligen det blir bara planlöst irrande och matande av växlar hela tiden.
Motorn har ny cylle, kolv mm och den går jämnt med en annan likvärdig moddad CR500 med 15kilo lättare förare på. Lite fett vet jag att den går eftersom det var lite varmare denna dag än bestyckningen är ämnad för.
Betänk att bitvis i filmen så går det 140-150km/h (14-40 drev) och upplevelsen på blankis blir ju inte riktigt samma som vid bankörning med vallar & andra hojar som referenser mm. Svängen jag gör runt ön är ca 2km lång.
Blåset ska dock bytas mot en mera högvarvig variant (så högvarvig en 500 nu blir).
Jag upplever mig bli passagerare ganska snabbt ur svängarna (men det är jag det) men visst på rakorna så skulle det gått kunna vara mera drag kanske 100hk till egentligen.
Men visst,,,det kan hända att den inte går som den ska!?
Jag måste säga att det är ganska "skillat" av dig att avgöra effektkurvan med tanke på ljudkvaliten!
/Christer
Sorry, jag har blandat ihop hojar, det var K-Mans isrulle med 500 2T tidigare i tråden jag menade.
Hehe ok så kan det bli!Är det filmen när K-man åker lössnö med en KTM 380 ni menar eller är jag ute och cyklar nu?
Btw: 500:a motorn Boost portade fick för sig att begå självmord någon halvtimme efter uppstart. Avgasbron sprack och hade lite intimt umgänge med kolven.
Vi är ett gäng som ska åka på lördag ska försöka fixa en "onboard" film på min 500:a då.
Ang att mata växlar så är det precis så det blir oavsett vad man än har för hoj eftersom det inte finns någon linje att följa utan plogad slinga. Det enda man kan variera i körningen är ju upp och ner i hastighet.
Jag tröttnar på snö och blankisåka efter 10minuter.
Sätta ut granris att åka runt är en lösning.
Jaga det perfekta varvet (som aldrig infinner sig) det är vad det handlar om eller slåss med polaren om ingången till nästa kurva.
/Christer
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026