Covid-19 viktig information!

Utveckla, tack.
Nästa plandemi kommer regeringen lägga i en högre växel med deras kraftigt inskränkande lagar som dom håller på att försöka fixa. Utegångsförbud, tvångsvaxxning osv. Fan nu fick jag slut folie igen! ?

Nästa plandemi kommer regeringen lägga i en högre växel med deras kraftigt inskränkande lagar som dom håller på att försöka fixa. Utegångsförbud, tvångsvaxxning osv. Fan nu fick jag slut folie igen!
Ja, möjligt, fattar inte vad alla har för problem med att sitta inne förvisso.
Man kan ju öppna fönstret.

Nästa plandemi kommer regeringen lägga i en högre växel med deras kraftigt inskränkande lagar som dom håller på att försöka fixa. Utegångsförbud, tvångsvaxxning osv. Fan nu fick jag slut folie igen! ?
Tror du har rätt. Vi har sett hur varje pandemi har ökat hysterin mer och mer. Nästa, om 2-3 år, kan bli riktigt spännande.

Som jag fattar det så var det en demonstration för frihet och demokrati, och mot ändring av grundlagen.

Utredaren ska även beakta att grundläggande fri- och rättigheter så långt som möjligt ska upprätthållas även vid en pandemi eller epidemi. Inskränkningar ska därför inte vara mer långtgående än vad som är absolut nödvändigt för att förebygga eller motverka en omfattande smittspridning.
Vi vet alla vem som kommer att bestämma vad som är nödvändigt.

Har det varit någon sedan spanska sjukan?
Polio kom och gick. Men alla blir inte svårt förlamade. Hade det själv som barn 1953 men det blev aldrig värre än lite stel i halsen, svårt vrida huvudet, för mig.
Men den verkliga katastrofen som jag ser det var tuberkulosen under 1:a hälften av 1900-talet.
Med TBC-sanatorium överallt på landet i Sverige (frisk luft skulle var bra).

(Vilket inte hindrade att jag sommarjobbade i slutet av 1960-talet på en avdelning med ett 20-tal tuberkulossjuka på S:t Lars i Lund . Människor som "inte skötte sin TBC utan levde så de kunde smitta andra" hamnade då på Mentalsjukhus.
Citat: Runt sekelskiftet 1800-1900 fick Sverige ungefär 12 000 tuberkulosfall om året och lungtuberkulos orsakade vart sjätte dödsfall i svenska städer i början av 1900-talet - hälften av dessa var i åldrarna 15-40 år.
slut citat.

Last edited:
Polio kom och gick. Men alla blir inte svårt förlamade. Hade det själv som barn 1953 men det blev aldrig värre än lite stel i halsen, svårt vrida huvudet, för mig.
Men den verkliga katastrofen som jag ser det var tuberkulosen under 1:a hälften av 1900-talet.
Med TBC-sanatorium överallt på landet i Sverige (frisk luft skulle var bra).

(Vilket inte hindrade att jag sommarjobbade i slutet av 1960-talet på en avdelning med ett 20-tal tuberkulossjuka på S:t Lars i Lund . Människor som "inte skötte sin TBC utan levde så de kunde smitta andra" hamnade då på Mentalsjukhus.
Citat: Runt sekelskiftet 1800-1900 fick Sverige ungefär 12 000 tuberkulosfall om året och lungtuberkulos orsakade vart sjätte dödsfall i svenska städer i början av 1900-talet - hälften av dessa var i åldrarna 15-40 år.
slut citat.
Är du 70+ och glider runt på en Hayabusa? Respekt.

Har det varit någon sedan spanska sjukan?
"Asiaten" (50-tal)och "Hong Kong" (60-tal) är väl de största efter andra världskriget, innan Covid.

Asiaten tror jag dödade ungefär lika många som Covid gjort hittills, Hong Kong dödade "bara" någon miljon globalt. Så Asiaten är väl senaste någorlunda i klass med detta.

Ovaxad, lider sedan förra våren av hjärtsvikt och kraftigt förstorat hjärta. Fick covid för ett par månader sedan, febrig 1-2 dygn med lite huvudvärk, väldigt lätt ont i halsen, klump liksom. Sen var det över. Men kände mig lite nere psykiskt 2-3 dagar, skitskum känsla, tjejen kände samma fast värre i 1-2 veckor, men inte speciellt sjuk.
Känner fler som blivit rejält sjuka och fått kortvariga hjärtproblem av vaccinet men bara en som fått uppsöka läkarvård pga covid.

Ovaxad, lider sedan förra våren av hjärtsvikt och kraftigt förstorat hjärta. Fick covid för ett par månader sedan, febrig 1-2 dygn med lite huvudvärk, väldigt lätt ont i halsen, klump liksom. Sen var det över. Men kände mig lite nere psykiskt 2-3 dagar, skitskum känsla, tjejen kände samma fast värre i 1-2 veckor, men inte speciellt sjuk.
Känner fler som blivit rejält sjuka och fått kortvariga hjärtproblem av vaccinet men bara en som fått uppsöka läkarvård pga covid.
Beror ditt förstorade hjärta på Covid?

Andelen inlagda på IVA ser minst sagt intressant ut, särskilt efter december.

Tittar man veckovis så verkar trenden fortsätta i samma riktning så nästa månad kan det börja se riktigt galet ut.

Enligt senaste veckorapporten var det förresten endast 54 av 310, = 17,4% av de döda som var ovaccinerade under vecka 8.

Bifogat

• IVA_220321B.png
    IVA_220321B.png
    19.2 KB · Visningar: 22
  • IVA_220321.png
    IVA_220321.png
    21.6 KB · Visningar: 23
Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda