Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Demonstration mot/för Corona igår i Stockholm.
Känns inte det här lite överspelat nu?
Inte helt säkert. Det är inte olagligt att var ett spån, infantil, imbecill eller menlös.Det måste väl ändå vara något annat mer specifikt de demonstrerade emot?
Utanför Österrike ambassad och allt, var inte den saken upphävd?Ingen kan väl komma på idén att demonstrera mot en sjukdom? Det måste väl ändå vara något annat mer specifikt de demonstrerade emot?
O you just wait then.....Utanför Österrike ambassad och allt, var inte den saken upphävd?
Känns som det kom nya problem på jorden om inte annat.
Utveckla, tack.O you just wait then.....
Nästa plandemi kommer regeringen lägga i en högre växel med deras kraftigt inskränkande lagar som dom håller på att försöka fixa. Utegångsförbud, tvångsvaxxning osv. Fan nu fick jag slut folie igen! ?Utveckla, tack.
Ja, möjligt, fattar inte vad alla har för problem med att sitta inne förvisso.Nästa plandemi kommer regeringen lägga i en högre växel med deras kraftigt inskränkande lagar som dom håller på att försöka fixa. Utegångsförbud, tvångsvaxxning osv. Fan nu fick jag slut folie igen!![]()
Tror du har rätt. Vi har sett hur varje pandemi har ökat hysterin mer och mer. Nästa, om 2-3 år, kan bli riktigt spännande.Nästa plandemi kommer regeringen lägga i en högre växel med deras kraftigt inskränkande lagar som dom håller på att försöka fixa. Utegångsförbud, tvångsvaxxning osv. Fan nu fick jag slut folie igen! ?
Vi vet alla vem som kommer att bestämma vad som är nödvändigt.Utredaren ska även beakta att grundläggande fri- och rättigheter så långt som möjligt ska upprätthållas även vid en pandemi eller epidemi. Inskränkningar ska därför inte vara mer långtgående än vad som är absolut nödvändigt för att förebygga eller motverka en omfattande smittspridning.
Har det varit någon sedan spanska sjukan?Tror du har rätt. Vi har sett hur varje pandemi har ökat hysterin mer och mer. Nästa, om 2-3 år, kan bli riktigt spännande.
Fågelinfluensan och svininfluensan var ganska nyligen.Har det varit någon sedan spanska sjukan?
Visste inte att de klassades som pandemier.Fågelinfluensan och svininfluensan var ganska nyligen.
Polio kom och gick. Men alla blir inte svårt förlamade. Hade det själv som barn 1953 men det blev aldrig värre än lite stel i halsen, svårt vrida huvudet, för mig.Har det varit någon sedan spanska sjukan?
Är du 70+ och glider runt på en Hayabusa? Respekt.Polio kom och gick. Men alla blir inte svårt förlamade. Hade det själv som barn 1953 men det blev aldrig värre än lite stel i halsen, svårt vrida huvudet, för mig.
Men den verkliga katastrofen som jag ser det var tuberkulosen under 1:a hälften av 1900-talet.![]()
Polio – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Med TBC-sanatorium överallt på landet i Sverige (frisk luft skulle var bra).
(Vilket inte hindrade att jag sommarjobbade i slutet av 1960-talet på en avdelning med ett 20-tal tuberkulossjuka på S:t Lars i Lund . Människor som "inte skötte sin TBC utan levde så de kunde smitta andra" hamnade då på Mentalsjukhus.
Citat: Runt sekelskiftet 1800-1900 fick Sverige ungefär 12 000 tuberkulosfall om året och lungtuberkulos orsakade vart sjätte dödsfall i svenska städer i början av 1900-talet - hälften av dessa var i åldrarna 15-40 år.
slut citat.
Tuberkulos i Sverige – Wikipedia
sv.wikipedia.org
"Asiaten" (50-tal)och "Hong Kong" (60-tal) är väl de största efter andra världskriget, innan Covid.Har det varit någon sedan spanska sjukan?
Beror ditt förstorade hjärta på Covid?Ovaxad, lider sedan förra våren av hjärtsvikt och kraftigt förstorat hjärta. Fick covid för ett par månader sedan, febrig 1-2 dygn med lite huvudvärk, väldigt lätt ont i halsen, klump liksom. Sen var det över. Men kände mig lite nere psykiskt 2-3 dagar, skitskum känsla, tjejen kände samma fast värre i 1-2 veckor, men inte speciellt sjuk.
Känner fler som blivit rejält sjuka och fått kortvariga hjärtproblem av vaccinet men bara en som fått uppsöka läkarvård pga covid.
Nej det fick jag innan.Beror ditt förstorade hjärta på Covid?
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |