Polen har infört att de som reser in och har fått två doser vaccin är undantagna karantänskravet. Finns fler exempel på länder som gjort likande i sina inresebestämmelser.
Och dem som har antikroppar? Måste de ta vaccinet?
Jag vaccinerade mig 2006 eftersom jag reste mycket utomlands mot: TBC, Malaria, gula febern, hepatit mm.
Det som hände var: Miste lukt- och smaksinnet, fick eksem och torr hud som jag måste använda kräm för dagligen. Värst utsatt är mitt ansikte/huvud.
Jag har aldrig haft dessa sjukdomar innan vaccinering för ovanstående.
Allt detta dök upp SAMTIDIGT vid 50-åldern.
De första 10 åren hade jag varken smak eller luktsinne. Lät ständigt som jag var förkyld sommar som vinter.
Var hos en kompis där sonen hade covid-19 (det fick jag veta först drygt en vecka senare). Men då hade jag redan träffat dem ett flertal ggr helt ovetandes om att de hade Covid-19.
Så jag kollade om jag var smittad. Visade sig att jag hade antikroppar men inte smittad. Uppenbarligen så måste jag ha haft Covid-19. Men antikroppar hade jag redan i Juni.
Nu till det bästa. För första gången på drygt 14 år (igår) kunde jag känna doften av mat och även smaken.
Sade till hans tonåriga son att han gärna får vara sjuk fler gånger för min del. ?
Snälla döm inte dem som inte vill ta vaccinet. Och döm ALDRIG någon heller innan du har hela historiken.
Dem finns det redan alldeles för många av därute som bara älskar att döma andra.
Ingen ska behöva förklara för dig varför dom inte vill ta vaccinet av vilket skäl det må vara.
Rädsla finns hos oss alla både för att smittas och bli sjuka också p g a
de biverkningar som vaccinet bevisligen ger.
INGEN vet hur det kommer att påverka dem som tar vaccinet idag! Det enda dem vet är att spekulera.