Old Badger
SportHojsentusiast
Vad menar dom? Det här har ju inget direkt med Corona att göra. Grekland, Italien och Portugal verkar ha haft störst statsskuld/BNP sedan 2011.
EU-ländernas offentliga skulder – Maastrichtskulden
EU:s medlemsländer bör enligt regelverket inte ha en offentlig skuld som överstiger 60 procent av bruttonationalprodukten, BNP. Flera länder har dock högrewww.europaportalen.se
Jag vet inte vad de menar mer än att jag läste detta...
Nu finns ny statistik som gör det möjligt att jämföra hur olika länder har drabbats ekonomiskt av pandemin. I en nyligen utgiven årsrapport av European economic advisory group, publicerad av det välrenommerade tyska Cesifo-institutet, analyseras statistiken. När man tittar på bnp-fallet framträder en dramatisk bild.

DN Debatt. ”Coronastrategin har varit bra för svensk ekonomi”
Nationalekonomerna Lars Persson och Fredrik Sjöholm: Regeringens utökade restriktioner oroar då stöd till företag och anställda inte säkerställts.
Om de har fel och det inte har något med pandemin att göra kan jag tyvärr inte avgöra...
Och tyska Cesifos analyser kan naturligtvis vara fel...
Beyond the Coronavirus Crisis: Investing for a Viable Future
EEAG Report on the European Economy 2021 - Beyond the Coronavirus Crisis: Investing for a Viable Future
The 20th EEAG report, entitled “Beyond the Coronavirus Crisis: Investing for a Viable Future” has been released. Economists from Europe and the US are calling for changes to the Next Generation EU (NGEU) package to repair the damage caused by the coronavirus crisis.