http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/vett_vs_r6.wmv 89Mb
Corvette vs R6.
Corvette gasar friskare än R6ans. Syns tydligt tycker iaf jag.
Corvette vs R6.
Corvette gasar friskare än R6ans. Syns tydligt tycker iaf jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
BillSkullman skrev:Tycker R6:an bara myskör ju.. Inga probs att ta de där kurvorna i 120 minst? Han ligger ju mellan 80 och 120 som max. R6:an måste ju kunna piska skiten ur en vette hur lätt som helst? E väl inga bilar som hakar på en modernare hoj på kurvig väg?
Pejo skrev:vilken hoj som helst som får släpp skrämmer sin förare utan dess like.
BillSkullman skrev:Har aldrig fått släpp med hojen.
Är inte det j**ligt svårt att få?
Jag meskör inte direkt heller![]()
Trodde det var bra mycket bättre väghållning i en hoj..
Lägg ner såpass att knäet ta i å vrid fullt ska du se att du nog får mer än släpp med bakhjuletBillSkullman skrev:Har aldrig fått släpp med hojen.
BillSkullman skrev:Har aldrig fått släpp med hojen.
Jag har prövat det där med att flytta sig mer än 2 dec i sidledsPejo skrev:Jag har inte heller fått släpp med hojjen - vågar helt enkelt inte gå in så hårt i kurvor med en hoj. Med bil är det bara fräsigt... det gör ju inget om man flyttar sig två dec i sidled...
Om vill veta riktig riktig sanning... jämför varvtider mellan stcc och veidec trophy...
BillSkullman skrev:Tycker R6:an bara myskör ju.. Inga probs att ta de där kurvorna i 120 minst? Han ligger ju mellan 80 och 120 som max. R6:an måste ju kunna piska skiten ur en vette hur lätt som helst? E väl inga bilar som hakar på en modernare hoj på kurvig väg?
granted79 skrev:med tanke på att det är mph så e det nog ganska fort han kör typ 230 eller nåt i kurvorna!!! så han myskör ju inte precis!!!
BillSkullman skrev:e inte 80 mph typ 120 km/h?
Cagiva_Mito skrev:nej, snarare 130kph....mph * 1.609 ger kph
Pejo skrev:Voine vad fel du har... 80-120 vaddå, km/h eller mph?
Vilken bil som helst kan gå in i en kurva med lite sladd utan att man dör av det... vilken hoj som helst som får släpp skrämmer sin förare utan dess like. På *kurvig* väg har en modern sportbil (kanske inte vette, men 911 etc) fördel, för den har mer grepp i just inbromsning och i kurvorna. På raka vägar, alltså där vikt/effekt och inte just grepp är avgörande, vinner en modern sporthoj.
Föressten, bäst att ta fram :corn
BillSkullman skrev:Är det bara jag som tycker att det inte känns särskilt fort i de kurvorna?
Jag är inte särskilt erfaren visserligen men fortare än så tar man dem väl?
Shaggy skrev:trots att Sete o Rossi stod på duktigt så skulle en F1-bil (utifrån de tider de presterat på banan) varva Moto-GP-förarna redan efter fyra varv.
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|