Commercial Bank Grand Prix of Qatar - Losail International Circuit Qatar

Ska väl va riktigt skrot med visiret innan det blir ett problem, kanske något att reta sig på och lägga skulden på när man inte klarar köra som man vill....

När det gäller snabba Duccar så blir det ett problem för de som hela tiden blir passerade, Duccen kan egentligen ligga bakom och bida sin tid när han blivit passerad och bara åka förbi på rakan, den som blir passerad måste ta beslutet när och var och helst så tidigt som möjligt för att ev. kunna bygga en tillräcklig lucka, han måste ta risken att gå utanför racelinjen och "överköra" hojen för att ta sig förbi.
Sen, Om den manövern går bra så ligger Duccen där och "vilar" sig förbi nästa gång på rakan..

Den som ska om en sådan får helt enkelt inte göra några misstag, det finns det inte utrymme för, borde ju egentligen passa "metronomen" Lorenzo det.
 
När det gäller snabba Duccar så blir det ett problem för de som hela tiden blir passerade, Duccen kan egentligen ligga bakom och bida sin tid när han blivit passerad och bara åka förbi på rakan, den som blir passerad måste ta beslutet när och var och helst så tidigt som möjligt för att ev. kunna bygga en tillräcklig lucka, han måste ta risken att gå utanför racelinjen och "överköra" hojen för att ta sig förbi.
Sen, Om den manövern går bra så ligger Duccen där och "vilar" sig förbi nästa gång på rakan..
Sådant är skitsurt!
Åkte i forntiden 'Debutant' på en 550 mot allt över 500cc och krånglade mig förbi de flesta när det svängde - och varje jävla varv blåste 1100:orna om med minst 50 km/t högre fart på rakorna. Bajs, bajs, bajs.
 
Undrar hur det känns för Crutchlow att Ducati som han klagat ihjäl sig på plötsligt får 2 hojar på pallen i första racet efter att han lämnat :rolleyes:

Ja, jag vet att hojen är annorlunda mot den han körde, men ändå. Han lär ju tänka "det där kunde varit jag på pallen".
 
Undrar hur det känns för Crutchlow att Ducati som han klagat ihjäl sig på plötsligt får 2 hojar på pallen i första racet efter att han lämnat :rolleyes:

Ja, jag vet att hojen är annorlunda mot den han körde, men ändå. Han lär ju tänka "det där kunde varit jag på pallen".

Jävligt surt, kanske!

Men han kanske är glad för de lilla att ta P och inte krascha (rejs):)
 
Låter ju riktigt då, iaf ESA, splittar GP14-Duccarna.
Hur mycket bättre (och ja det är lite "hur långt är ett snöre fråga" :) ) kan man då räkna med iår?
Eller är det bara ett lära-år?
Är det isf samma med Aprillia? :va

Aprilia hade ju inte tänkt vara med förrän nästa säsong från början, men kom på att det nog skulle vara lite extra bonus att förlägga utvecklingen av hojen på riktiga rejs, så den hojen bör ju bli bättre under säsongen med. :D Absolut toksist känns inte som en plats de kommer vara sugna abbonera väldigt länge på. Hojen är ju åas inte färdigutvecklad, så vem vet.
 
Undrar hur det känns för Crutchlow att Ducati som han klagat ihjäl sig på plötsligt får 2 hojar på pallen i första racet efter att han lämnat :rolleyes:

Ja, jag vet att hojen är annorlunda mot den han körde, men ändå. Han lär ju tänka "det där kunde varit jag på pallen".

Ja, lite bittert måste det nog kännas, men andra halvan av förra säsongen tycker jag han blev rätt lugn med att klaga på duccen, utan pratade mer om att teamet gjorde ett jättejobb och att han själv behövde få ordning på saker.
 
Undrar hur det kommer att gå för Ducati när det hårda bakdäcket uppenbarligen är det snabbaste för racet?!? De blir snarare befriade från det mjuka bakdäcket efter tre race-vinster och belönade med ett däck som de verkligen behöver.
 
Jag förstår inte hur Yamaha kan tillåta denna parodi med HJC hjälmar. Det är ju inte första gången en Yamaha-förare får backa av eller rent av bryta för att en HJC hjälm strular. Ben Spies kraschade ju ut sig ur minst ett race på grund av dålig sikt och Lorenzo hade ju en väldans massa strul med imma i Le Mans förra året.

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Lorenzo har ett annat hjälmmärke inom mycket kort.
 
Aprilia hade ju inte tänkt vara med förrän nästa säsong från början, men kom på att det nog skulle vara lite extra bonus att förlägga utvecklingen av hojen på riktiga rejs, så den hojen bör ju bli bättre under säsongen med. :D Absolut toksist känns inte som en plats de kommer vara sugna abbonera väldigt länge på. Hojen är ju åas inte färdigutvecklad, så vem vet.

Ett av dom största skälen till att vara med denna säsong är att dom får tillgång till Michelin-testen som bara är tillgängliga för deltagarna i MGP. Utan dessa skulle dom få utveckla i blindo då det väl är i stort sett självklart att dom inte kommer presentera på samma sätt som Bridgestone.
 
Jag förstår inte hur Yamaha kan tillåta denna parodi med HJC hjälmar. Det är ju inte första gången en Yamaha-förare får backa av eller rent av bryta för att en HJC hjälm strular. Ben Spies kraschade ju ut sig ur minst ett race på grund av dålig sikt och Lorenzo hade ju en väldans massa strul med imma i Le Mans förra året.

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Lorenzo har ett annat hjälmmärke inom mycket kort.

Är det förarna själva som väljer hjälmmärke och är det föraren som får sponsorpengarna?
Det blir ju ganska lustigt när Yamaha lägger X gånger 100 Mkr och sedan är det en så löjlig sak som kvalitén på hjälmen som gör att man förlorar en vinst :huvet
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top