Clip-on

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Hej!

Skiljer det sig mycket på clip on från olika årsmodeller och märken? :va
Lr kan man enbart kolla efter diametern på dom?

Tänkte på vinkel och lutning.
Jag är ute efter clip on till min K6a 1000. Vilka kan jag ha till den. Lr måste man köpa 2 nya som är lika på båda sidorna om ni förstår?:gnissla

Tommy

Kan rekommendera grevens upphöjda pp-tuning clipon. Båda sidorna för 1795 om jag inte minns fel. Krashar du igen så kostar en ny pinne runt 250kr. Orignal clipon har jag för mig kostar 2300 per sida!

Hej.
Jag köpte clip on till min r-one av Acke Rising, ISR.
Fick välja mellan 250 eller superbike stil och det är vinkeln på pinnarna som skiljer dom åt. Det blev superbike varianten.
Om du bor i Tumba har du inte så långt till Acke. Ett litet tips bara.

/Peter

Lånar denna tråd lite!

Har en isr-pump som inte vill samsas med reglagen på styret då det inte får plats riktigt!

Jag kan förskjuta det lite men då hamnar en liten del av gasrullen utanför vilket i sin tur gör att styränden inte sitter fast riktigt!

Är eftermarknads clip-on längre(pinnen alltså)?

Hur har ni andra löst det med "piggen" som gör att gasreglaget sitter fast? Är det bara att ta bort den och så sitter den fast ändå eller?

Hur är det med längden då?
Dom får ju fortfarande inte plats ordentligt!

Går det att byta längd på rören / pinnarna? Isåfall skulle jag fixa längre för båda sidor. Alternativt skiter du i att ha styrändspluggar.

På mitt styre sticker det ut ca 10mm på sidan med gasreglaget, just på grund av att jag har annan gasrulle samt att jag inte har en radial bromspump (ofta lite nättare).

Lånar denna tråd lite!

Har en isr-pump som inte vill samsas med reglagen på styret då det inte får plats riktigt!

Jag kan förskjuta det lite men då hamnar en liten del av gasrullen utanför vilket i sin tur gör att styränden inte sitter fast riktigt!

Är eftermarknads clip-on längre(pinnen alltså)?

Hur har ni andra löst det med "piggen" som gör att gasreglaget sitter fast? Är det bara att ta bort den och så sitter den fast ändå eller?

Jag Hade isr pump på förra cykeln (zx10)och jag minns att det var ganska ont om plats med isr pumpen på plats, men jag filade bort piggen på gasrullen så att det gick att flytta den så att det inte tog i.

Jag körde med clion från pp-tuning senare, men jag tror dom var samma längd ungefär.

Går det att byta längd på rören / pinnarna? Isåfall skulle jag fixa längre för båda sidor. Alternativt skiter du i att ha styrändspluggar.

På mitt styre sticker det ut ca 10mm på sidan med gasreglaget, just på grund av att jag har annan gasrulle samt att jag inte har en radial bromspump (ofta lite nättare).

Nu är det så pass tilltänkt att jag har mina blinkers som styrändar och de är bra att ha...:)

Är grymt störande att köra utan då det vibrerar satan!

Får väl prova att borra som verkar funka för det mesta...:D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...