DubbelR
Ny medlem
- Gick med
- 7 Oct 2007
- Ort
- Grimsås
- Hoj
- ZX7RR-96, ZX7RR-97GSX-R750RK- 89, ZXR750RR-94 GSX-R 7/11 Harris F1
Hejsan, medans dubbel R kawan tjänstgör som bruksmaskin och Harris GSXR 750/1216 är klar så varför inte prova roadracing i klassen Formula 80-87 ??
Valet av vapen var självklart för en gammal dragräser
......Suzuki GSXR 750 1988 anses i regelverket
som en kopia av 1987 års fabriksmaskin så den fick det bli....
Inhandlade en komplett sådan utan motor och kåpor för 4000 kr...ngn gång i november....sedan var det bara att börja....naken tvättad ram blev polerad och tillsnyggad, Harris F1 kåpor beställdes i England, fulltrimmad motor och Marvichjul köptes av en kollega.....en annan sponsrade med en Yoshipipa......så nu började det ta form....750 cc,Wiseco högkompskolvar, Carillostakar, portad topp,dubbel R tändbox, dyna spolar, Taylor kablar, Keihin FCR 39 förgasare...och ca 160 kg körklar borde funka. Som inspiration används Suzukis fabriksräser från 1987....
Svingen förstärktes av LGO, jag har tillverkat resten av specialdelarna.....håller på med elsystemet i skrivande stund,,,,,sen en bänkning !
Frågor ? fire away.........
Valet av vapen var självklart för en gammal dragräser

som en kopia av 1987 års fabriksmaskin så den fick det bli....
Inhandlade en komplett sådan utan motor och kåpor för 4000 kr...ngn gång i november....sedan var det bara att börja....naken tvättad ram blev polerad och tillsnyggad, Harris F1 kåpor beställdes i England, fulltrimmad motor och Marvichjul köptes av en kollega.....en annan sponsrade med en Yoshipipa......så nu började det ta form....750 cc,Wiseco högkompskolvar, Carillostakar, portad topp,dubbel R tändbox, dyna spolar, Taylor kablar, Keihin FCR 39 förgasare...och ca 160 kg körklar borde funka. Som inspiration används Suzukis fabriksräser från 1987....
Svingen förstärktes av LGO, jag har tillverkat resten av specialdelarna.....håller på med elsystemet i skrivande stund,,,,,sen en bänkning !
Frågor ? fire away.........
