Classic Racer Suzuki GSXR 750 F1 Replica

DubbelR

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Grimsås
Hoj
ZX7RR-96, ZX7RR-97GSX-R750RK- 89, ZXR750RR-94 GSX-R 7/11 Harris F1
Hejsan, medans dubbel R kawan tjänstgör som bruksmaskin och Harris GSXR 750/1216 är klar så varför inte prova roadracing i klassen Formula 80-87 ??

Valet av vapen var självklart för en gammal dragräser:D......Suzuki GSXR 750 1988 anses i regelverket
som en kopia av 1987 års fabriksmaskin så den fick det bli....

Inhandlade en komplett sådan utan motor och kåpor för 4000 kr...ngn gång i november....sedan var det bara att börja....naken tvättad ram blev polerad och tillsnyggad, Harris F1 kåpor beställdes i England, fulltrimmad motor och Marvichjul köptes av en kollega.....en annan sponsrade med en Yoshipipa......så nu började det ta form....750 cc,Wiseco högkompskolvar, Carillostakar, portad topp,dubbel R tändbox, dyna spolar, Taylor kablar, Keihin FCR 39 förgasare...och ca 160 kg körklar borde funka. Som inspiration används Suzukis fabriksräser från 1987....

Svingen förstärktes av LGO, jag har tillverkat resten av specialdelarna.....håller på med elsystemet i skrivande stund,,,,,sen en bänkning !

Frågor ? fire away.........:tummenupp
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    146.4 KB · Visningar: 346
  • 2.jpg
    2.jpg
    177.2 KB · Visningar: 408
  • 3.jpg
    3.jpg
    101.2 KB · Visningar: 327
  • 4.jpg
    4.jpg
    107.8 KB · Visningar: 375
  • 5.jpg
    5.jpg
    116.5 KB · Visningar: 363
  • 6.jpg
    6.jpg
    126.4 KB · Visningar: 347
  • 7.jpg
    7.jpg
    150.5 KB · Visningar: 328
  • 8.jpg
    8.jpg
    145.3 KB · Visningar: 334
Kul med gamla räsers! :tummenupp

ÄNNU roligare med gamla räsers som vässas seriöst för att sedan köras på riktigt med!:Bugar
 
Jag får bånge av gamla klassiska gixxers och Keihin flatslides i synnerhet, jag kan höra trottelklappret ända hit!!! :)
 
Blir säkert bra detta, dina byggen brukar ju bli det :)
Lycka till med den nya sporten
 
Last edited:
Grymt frän hoj. Når du dina 160 kg körklar och allt annat håller den höga nivån du verkar ligga på lär det bli en vass och tokigt rolig hoj.
 
Just nu hatar jag dig, ganska mycket dessutom. Enbart för att jag inte har en i närheten så fräsig samling hojar.:D

Ser ut att bli skitfint och receptet tål ju att låta smakas på. Blir det samma färgsättning av hojen också som på 1987:an?
 
använder du en komplett 88a får du läsa reglementet igen. då det enbart är rammen som är godkänt. 750 gsxr 1988 får inte användas som komplet mc
 
Detta bygge har jag drömt om länge fast med 1100rova. Kommer bli grymt bra!
 
Hej allihopa !

Bilder o filmer kommer inom ett par dagar, hojen bänkades hos RG i måndags, gav 110 hk vid 12500 rpm på b aken och 70 Nm vid 9500.....fin kurva så allt är frid & fröjd...

1:a träningen klarades av i går på Anderstorp 3 x 20 min pass körde jag och allt känns bra, jag måste lära mig att inte åka på 6000 rpm ur svängarna för då är den trött......vika mer, varva mer och 1000 andra saker att förbättra.....

Helt klart nöjd med väghållningen på en så gammal maskin, skall styva upp i fram lite.......

//H
 
Snyggt men 750-88 ramen är riktigt dålig.Tävlade med en sån just 88.Vurpat mycket på framhjulsläpp och många andra med mig.Köp en 87a!!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top