Civilt gripande av mc tjuv

Status
Ej öppen för fler svar.
Starstriker skrev:
Vad är det som händer i Skåne egentligen? Det verkar mer sannolikt att man får ha kvar en olåst hoj i Sthlm än en låst i Landskrona....

Ja.. här i sthlm stjäl de bara bilar... Brorsan var påväg från nynäshamn till uppsala i söndags men stannade i Sthlm(tror det var på Östermalm) för att fika med en polare... Nån timme senare var hans SAAB 99 från -88 stulen....

Vem fan snor en SAAB 99???

....Oturligt nog låg golfklubbor, solglasögon(oakley) och en dyr ryggsäck och ett par snordyra jeans i bilen.,..

...sorry.. blev lite OT..

LCF skrev:
Bra jobbat :tummenupp

Försäkringsbolagen kanske borde anställa dig, du verkar vara en fena på hitta stulna cyklar. Vilka pengar dom skulle spara(och vi). :yoparty

Kan du inte tala om för polisen hur man gör, så även dom lär sig. :lol

WORD! :Bugar

Gissar på att WW:s lön lätt skulle betalas av premierna :banana

Cudos till WW!

Lazer752 skrev:
Nä har ingen bra kontakt med sånt nä..!!!!!
Bara hatar dom.......Varför???? för att dom alla är svin.

Och det är inte det miiinsta självförvållat? Nääädå...

Om du kommer med en objektiv (så gott det går då...) förklaring till varför du har ditt synsätt så kanske man skulle förstå dig bättre men som du skriver dina inlägg blir du bemött.

Respekt är inte det samma som att man är rädd för någon och skall ge igen eller ta lagen i egna händer. Om hojåkare samarbetar mer med lagens långa arm så kommer vi i längden att vinna deras respekt och de kommer förhoppningsvis att respektera oss mer och hjälpa oss när vi verkligen behöver hjälp. Det finns ju liksom en icke föraktlig andel hojåkare inom poliskåren också. MC-poliser har du väl också hört talas om va?

Eller så är du bara ute efter att grisa dig här i forumet och få folk irriterade och sitter och asgarvar åt alla som svarar dig.

Ett ord. Troll.

korvgubbe skrev:
Ja.. här i sthlm stjäl de bara bilar... Brorsan var påväg från nynäshamn till uppsala i söndags men stannade i Sthlm(tror det var på Östermalm) för att fika med en polare... Nån timme senare var hans SAAB 99 från -88 stulen....

....Oturligt nog låg golfklubbor, solglasögon(oakley) och en dyr ryggsäck och ett par snordyra jeans i bilen.,..

...sorry.. blev lite OT..
Otroligt. Speciellt med tanke på att SAAB 99 slutade tillverkas 1984.

wonderwizard skrev:
112: jag ska se om jag har någon bil att skicka
jag: Nu kommer tamefan tjuven.
112: Tyst i luren
jag: Hej XXX , du är härmed gripen (enväldsgripande) du stannar tills polisen kommer
xxx: ehh okey
112: jag skickar en bil direkt

:lol

:Bugar :tummenupp

(Lagstödet för ett envarsgripande finns i Rättegångsbalken 24 Kap § 7 :mattias )

Wonderwizard... när ja blir stor vill jag bli som du :Bugar :yoparty :pannkyss
Tänk om det funnits fler av dig...

Maverick_ou812 skrev:
Om man sen när Harry haffa väl stoppat en...
HAHAHA.. Harry Haffa.. som sagt, kärt barn har många namn :D

och du Laserkillen... hahaha.. sicket spån du är :hihi

Hur fan orkar ni hänga upp er på ett enda inlägg?
Jag håller med er, men shit vilket tjat. Killen e dum; so what...

tjockisbulle skrev:
ersattes inte 99´an av 900 ?
Jag hade en 900 av årsmodell -79.
Sorry OT.

Sjukt bra jobbat WW. :tummenupp
SAAB 99 tillverkades 1969-1984.
SAAB 90 tillverkades 1985-1987.
SAAB 900 (gamla 900:an) tillverkades 1979-1993 (SAAB 900 Cabriolet finns som årsmodell -84)

I mångt och mycket är dock dessa tre modeller samma bil.

valmers skrev:
SAAB 99 tillverkades 1969-1984.

Blandade nog ihop siffrorna.. det är en 82:a om jag inte minns fel.. men oavsett så gör det ju bara frågan ännu mer berättigad. Vem stjäl en sån?
¨

korvgubbe skrev:
Blandade nog ihop siffrorna.. det är en 82:a om jag inte minns fel.. men oavsett så gör det ju bara frågan ännu mer berättigad. Vem stjäl en sån?
¨
En pundarillo, sannolikt.

korvgubbe skrev:
¨

Vem som stjäl en sån vet jag inte men varför är lättare att spekulera i. Få bilar lär vara så lättstulna som gamla Saabar såvitt jag förstått. Med andra ord; vill någon mindre nogräknad person ha en bil snabbt och det finns en äldre Saab i närheten, så tar han Saaben.

korvgubbe skrev:
¨
pundare eller nån snorunge som ska ta sig från a till b...
gamla saabar kan man i princip starta med vilken nyckel som helst,glasspinne tom

korvgubbe skrev:

Så går det när Margareta Olofsson delar ut gratis SL-kort till varenda förortsgangster. De tar tunnelbanan in, sen snor de en bli när de ska hem till förorten med allt stöldgods. :brynad

Wonderwizard:
Imponerande

korvgubbe skrev:
¨

nån som vill ha något att frakta sina nya golfklubbor i?

Back to....

Fan va Coolt WW!! :yoparty

Volvo752:
Ta av dina tangakalsingar. Man blir lätt vresig när det klämmer o skaver...

korvgubbe skrev:
¨
Jag hoppas verkligen att detta (dvs. mitt!!!) inlägg är det sista vi behöver se om SAAB's årsmodeller hit och dit!
Denna tråd handlar om ett civilingripande och det civilkurage som Wonderwizard har visat!
Än en gång: Starkt jobbat WW! :tummenupp :Bugar :tummenupp :Bugar :squid

Bra gjort. Kul att du får chansen så många gånger. Jag hade ju inte kunnat hälla mig från att sparka på honom....

Fast vad jag inte fattar är att han inte försökte fly?
Jaja, var kanske världens mes så...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...