Civilt gripande av mc tjuv

Status
Ej öppen för fler svar.
WW, Du förgyllde dagen med den här läsningen! :tummenupp
Fan va gött gjort av dig! :Bugar :Bugar

Underbart WW
Du är min hjälte! :banana

Fler sådana rådiga ingripanden landet runt skulle nog fan ge resultat!
Att banka skiten ur tjuven är bara att sänka sig till dennes låga nivå!

Du får :banana :banana :banana :banana :banana på hjälte mätaren!

Starkt jobbat! :tummenupp
en buse mindre på gatorna (ett tag)

En fråga: hur lång tid tog det för bängen att dyka upp?

//Calle

Brottslingar ska sitta inne - du ska våga vara ute

Biffen_86 skrev:
väx upp för fan!...tala om för oss som har uppskattat denne mans självklara handling, vad är det för fel på poliser???
Är man ett moppefucko som gillar att börna framför donken när andan faller på eller kanske köra mot rött bara för att vara lite outlaw så är polisen jobbiga.
De fattar inte att det är tufft och coolt att göra sånt och borde egentligen ägna sig åt att jaga våldtäktsmän och folk som rånar gamla tanter (sen att det inte ingår i en trafikpolis huvudsakliga arbetsuppgifter kommer de aldrig att förstå).

Sanningen är ju den att moppefuckona som kör som svin är den största anledningen till att vi andra blir stoppade stup i kvarten och får böter för skit saker.

@WW: Snyggt jobbat! Att kalla dit polisen är helt rätt. :tummenupp

Hoppas någon av alla de som skriver att man ska banka skiten ur än den en än den andra själva blir misstagna för att vara hojtjuv någon gång så kanske de ändrar uppfattning. :3freak

Så jäkla bra!!

Tack för det finns dom som bryr sig. Tog själv några småligister som min EU-moppe, 2001. Mötte dom när dom var på väg därifrån på min moppe, så jag rammade dom med min volvo 144 -69 upp mot en husvägg. Dom klarade sig rätt så bra, haltade in i skogen rätt så kvickt, men dom slutade nog ta mopeder ett tag. Jag ångrar litegrann att jag körde på dom men,det slocknade lite i kolan på mig... bara lite....ingen ska ju behöva göra illa sig för sakers skull...

Men jag måste säga att det är civilkurage att bry sig om andras grejer som blir snodda!! Bra gjort!!

Men lixom Lazer752.....
Du verkar lixom inte må bra... alltså inte på skoj eller ironiskt... hur mår du??
Det fungerar att prata med någon som har tystnadsplikt, då kan man prata om allt som man bär på innerst inne. Du behöver få prata med någon, inget att skämmas över.
Du behöver en kram...

Last edited:
TrueBlue skrev:
En fråga: hur lång tid tog det för bängen att dyka upp?

//Calle

De verkade lite sega och vi fick känslan att de inte skulle komma, ända tills WW sa. "- Du....nu kommer fanskapet gående imot mig"

Det kom 3 bilar rätt snabbt efter det.

Satte han på sig hjälmen & tände en cigg?? Potthjälm på Duccen eller? Hur fan fick du honom att stanna kvar egentligen? Självklart bra gjort men fattar inte ändå..

Henke skrev:
De verkade lite sega och vi fick känslan att de inte skulle komma, ända tills WW sa. "- Du....nu kommer fanskapet gående imot mig"

Det kom 3 bilar rätt snabbt efter det.

Precis...

112: jag ska se om jag har någon bil att skicka
jag: Nu kommer tamefan tjuven.
112: Tyst i luren
jag: Hej XXX , du är härmed gripen (enväldsgripande) du stannar tills polisen kommer
xxx: ehh okey
112: jag skickar en bil direkt

:lol

Last edited:
Chronic skrev:
Satte han på sig hjälmen & tände en cigg?? Potthjälm på Duccen eller? Hur fan fick du honom att stanna kvar egentligen? Självklart bra gjort men fattar inte ändå..

nä, han använde hjälmen som pall & tände en cigg i väntan på polisen.
jag höll honom med ena handen & mobilen med 112 i andra handen.

jag kan även tugga tuggummi & gå samtidigt :lol

Sannerligen så borde försäkringsbolag eller en ideell organisation anställa dig som privatspanare, kanske kan få ett stipendium för utbildningen.

Det finns helt klart ett behov för "wonderwizards" speciellt nu när polisen har så dåligt med resurser.

Synd bara att det skulle behöva bli så här med tanke på alla skattepengar som formligen pumpas in i statsapparaten.

Keep up the good work :tummenupp

:felämne

Den ena Polisen frågade mig hur fort min hoj går & jag svarade 110km/h

PM: Okey då, men i inhängnat område då
jag: ja, en 170 har jag varit uppe i
PM: den ser ut o gå snabbt
jag: jo, den har nog potensial att göra närmare 300 km/h
PM: mmmmm

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back