Civilt gripande av mc tjuv

Status
Ej öppen för fler svar.
TukTuk skrev:
Ja, här i Sverige kan man ju knappt skydda sitt eget hem utan riskera att åka dit för misshandel.

De har du alldeles rätt i...men det ger ja blanka f*n i...den smällen är jag mer än villig att ta även om ja nu skulle åka på en propp själv...skulle fortfarande kännas lika bra...denna typ, av om man nu ska kalla dom för människor ska helt enkelt ha sig en omgång så dom kanske lär sig vad som är ditt...och vad som är MITT :mad: :fakta

Maverick_ou812 skrev:
Tja, vi kan ju samla ihop lite folk i juli och fira OS guldet i ishockey också...

:hihi :tummenupp en poäng till du

wonderwizard skrev:
Hade killen börjat veva, så hade jag bara försvarat mig, samt gjort vad som behövts för att lägga honom, detta går under nödvärn & behöver inte oroa mig för

Precis :tummenupp *viskar* och sen om man nu skulle gnussa honom lite x-tra...vad ska han säga...ni var väl två på platsen som kunde intyga att nej nej konstapeln, vad har han fått det ifrån :hihi

Lazer752 skrev:
Sök in på polis skolan för fan... MUPPPPPPPPPP
Hatar SNUT SVIN!!!!!!!

Du fattar väl att han kommer bli släppt lika snabbt som han blev tagen.. Han kommer ju bara säga att det inte var hans.. Han körde ju inte den. Han kom ju gående brevid den.
Får du ju för fan lägga ner..!!!!!!
BRA JOBBAT MR...........

Håller med om att svenska samhället inte är det bästa med att döma brottslingar.

Men bra gjort av killen som startade tråden.

Även om tråden ä gammal så hedrar jag WW mycket för sitt agerande. Men tyvärr så kommer WW att få jobba röven av sig hela livet för att brott kommer alltid ske, oavsett vad det än gäller för typ av brott. Det sägs ju att allt det förbjudna är kul att göra, inte sant? MC-stölder är väl nåt av det lättaste som finns, plus att det ger ju snabba pengar i Öststaterna. Backa till med en skåpbil och lyfta upp hojen och dra. Men som sagt, bra jobbat WW :yoparty

Dagens teknik gällande Immobilizer har gjort det fan så mycket lättare för tjuven att sno saker och ting, även om dom inte kan sno fordonet. Sno nyckel som är 10 ggr lättare att sno än själva fordonet så har man gratis fordonet med. Värdet totalt som låg om dagen på det bordet handlade nog om 2 miljoner, inga speciellt dyra bilar men ofantligt många.

Jag jobbade på en bilverkstad i Skåne (Lund) och då låg våra arbetsordrar på ett bord, iofs övervakat av en kille, men med helt öppna nycklar som bara att snatta ner i fickan. Det är bilar med avancerade Immo-system som man inte leker med hur som helst. Samma sak gäller för hojarna.. håll rätt på nycklarna, man vet fan aldrig var tjuven är. DÖD ÅT TJUVAR.

Ha en bra dag alla

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back