Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
Får väl starta en liten byggtråd om den gamle trotjänaren.
En CBR1000RR-04 inköpt -08 från Tyskland med US salvage papper då den tagits från USA efter en frontsmäll.
Gaffel och kronor var bytt samt framhjul så hojen kom hem på hjulen.
DVS ej regbar, eller ja det går säkert att regga men det är inte aktuellt.
Har till dags dato uppdaterat fjädringen 2 ggr och har nu en Öhlins dämpare bak och en Öhlinsgaffel fram nyrenoverat av "Öhlins Jocke"
Svingen är en Spondon sving med snabbytessystem ifall jag skulle få ett ERF ryck!
Hjul är OZ 16,5 magnesium men bak av annat märke som hängde med svingen så 4a fälgar bak kommer finnas när OZ fälgarna är moddade till svingen och 2 fram.
Skivor fram är Brembo och original CBR1000RR ok med 06-07 distanser för stora skivorna på 330mm.,
Bromspump och koppling är ISR radial 15,87 (om jag mins rätt) på broms och 14 på koppling.
Kronor är HRC för Showa gaffeln med lite bredare montering av benen.
Öhlins / Scott styrdämpare monterad på styrkronan.
Motor är en original botten med högkompskolvar. topp portad av min saknade vän Dr.Bike.
Kammar från Webcams om jag minns rätt med betydligt värre tider och lyft.
Slirkoppling från Suter och shiftkit från Factory pro
Kn filter och rensad burk med öppen ramair.
Avgas är ett Arrows titan system moddat med dubbla ljuddämpare för bättre flöde och lägre ljud.
Kan köra med Db killers i båda dämparna och fortfarande ha bättre flöde än en dämpare öppen.
Men det är inga problem att klara förbifart 95 Db med öppna pipor.
Perfekt och 5 hk gav det i min bänk och folk skrattade åt min dumma idé (men fort gick den)
Nu så har den fått en del smisk i div sandfållor och annat, så även jag men jag är lagad.
Därför rivs den ner för lite uppiffning och skall vara klar senast mitten Maj.
En CBR1000RR-04 inköpt -08 från Tyskland med US salvage papper då den tagits från USA efter en frontsmäll.
Gaffel och kronor var bytt samt framhjul så hojen kom hem på hjulen.
DVS ej regbar, eller ja det går säkert att regga men det är inte aktuellt.
Har till dags dato uppdaterat fjädringen 2 ggr och har nu en Öhlins dämpare bak och en Öhlinsgaffel fram nyrenoverat av "Öhlins Jocke"
Svingen är en Spondon sving med snabbytessystem ifall jag skulle få ett ERF ryck!
Hjul är OZ 16,5 magnesium men bak av annat märke som hängde med svingen så 4a fälgar bak kommer finnas när OZ fälgarna är moddade till svingen och 2 fram.
Skivor fram är Brembo och original CBR1000RR ok med 06-07 distanser för stora skivorna på 330mm.,
Bromspump och koppling är ISR radial 15,87 (om jag mins rätt) på broms och 14 på koppling.
Kronor är HRC för Showa gaffeln med lite bredare montering av benen.
Öhlins / Scott styrdämpare monterad på styrkronan.
Motor är en original botten med högkompskolvar. topp portad av min saknade vän Dr.Bike.
Kammar från Webcams om jag minns rätt med betydligt värre tider och lyft.
Slirkoppling från Suter och shiftkit från Factory pro
Kn filter och rensad burk med öppen ramair.
Avgas är ett Arrows titan system moddat med dubbla ljuddämpare för bättre flöde och lägre ljud.
Kan köra med Db killers i båda dämparna och fortfarande ha bättre flöde än en dämpare öppen.
Men det är inga problem att klara förbifart 95 Db med öppna pipor.
Perfekt och 5 hk gav det i min bänk och folk skrattade åt min dumma idé (men fort gick den)
Nu så har den fått en del smisk i div sandfållor och annat, så även jag men jag är lagad.
Därför rivs den ner för lite uppiffning och skall vara klar senast mitten Maj.
Bifogat
Last edited: