CBR1000RR -04 Uppdatering igen...

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Hur och var shimsar man kamdreven egentligen?

Det gör man inte!
MEN... i detta fall måste jag nog göra en distans för att få kamdreven att gå i linje med drevet på vevaxeln.
Då eftersom det inte är rätt topp och kammar för den bottendelen.
Men det har jag inte kollar till 100% utan siktar i steg ett att få toppen att passa och fungera och vara tät mot blocket och kanalerna stämma.
Sen kommer kamdrivningen och slutligen blir det portning, ventilfräsning med mirafräsen och ett set asvassa kammar för att få fullt flås.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Gällande oljereturen...

Du kan inte plugga och dra externa ledningar? Typ bara två stålomspunna slangar med lämpliga kopplingar?
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Gällande oljereturen...

Du kan inte plugga och dra externa ledningar? Typ bara två stålomspunna slangar med lämpliga kopplingar?

Har tittat på det men det blir så korta slangar så det blir svårt men kanske något rör eller så kan funka som sätts på plats när toppen monteras.
Funderar också på att bygga kanaler på utsidan av toppen med svetsen.
Om det nu ska göras något åt dem.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Har tittat på det men det blir så korta slangar så det blir svårt men kanske något rör eller så kan funka som sätts på plats när toppen monteras.
Funderar också på att bygga kanaler på utsidan av toppen med svetsen.
Om det nu ska göras något åt dem.

Bygga kanaler lät krångligt. Är nog enklare bara att svetsa dit en bunge med gänga och köra några smutta kopplingar med en slangstump (eller rör).

Nåja, det där löser du säkert på ett elegant sätt. :)
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Bygga kanaler lät krångligt. Är nog enklare bara att svetsa dit en bunge med gänga och köra några smutta kopplingar med en slangstump (eller rör).

Nåja, det där löser du säkert på ett elegant sätt. :)

Ja men får stöta problemen med Alu svetsarn som kan det där! :)
Snyggast är ju att bygga in dem om det går...
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Bakslag...

Pulverlackarn hade inte tid att ta grejerna denna helg utan det blir nästa...
Däremot ska jag till Enköping på måndag och kastar då in toppen på svetsning.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Lite har hänt men inget värt att lägga ut nån bild för eller så.

Kåpor levererade till sprutmannen!
Ska väl få se någon typ av resultat endera veckan.
Ramen och allt åker i morgon lördag till pulvermannen
Toppen är på svetsning och svetsaren tyckte att det kunde gå så det känns ju bra, men därigenom inget sagt att det kommer funka.
Det vet vi efteråt! :crash
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Ramen lämnad.
Skall vara klart nästa söndag och då även Puckens prylar...
Sen börjar en stillsam återmontering och moddning av allt som går att modda för bättre funktion eller lättning!
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Host host hostar glasfiber.....:glömdet
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
423756_292683780803905_100001868576829_726687_924895176_n.jpg430027_292684140803869_100001868576829_726689_1214835547_n.jpg

Så kom det lite grejjor från Wierdperformance.
Har ett par bilder på ram och sving men det finns mer i plastlådan som syns i ena hörnet på en bild.
Fotpinneplattor, styrkronor osv...
Nu börjar montering. :banana
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
417167_10150627777713526_665008525_9284611_1021897655_n.jpg

Fick en smygtitt på kåporna också.
Back to basic är temat!

Edit: Efter lite överläggning med Herr Puck så kommer dom troligen få en orange randning med en smal och en lite bredare rand lite förskjutet på höger sida av frontkåpan och bakåt över tank och cuts.
 
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
IMG_1518.jpgIMG_1522.jpgIMG_1526.jpgIMG_1525.jpg

Fick några timmar över att hålla på med CBRen...
Fint blir det men motorkåporna ser nu ut som skit!


Edit: varför hamnade den där bilden nedan där???
 

Bifogat

  • IMG_1519.jpg
    IMG_1519.jpg
    233.9 KB · Visningar: 154
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Men hur går/gick det med toppen då som skulle byggas om efter konstens alla regler?

Tålamod min vän...
Den ligger hos svetsaren med beställning "ta det när du hinner".
Har en extra motor som jag kommer jobba med toppen på och när allt ät tippelitopp så kommer det moddas på.
Kommer inte hinna få det att lira till vårstarten här så då tänkte jag inte stressa ihop något halvdant.
Ska inte heller vinna VM eller så utan kanske rejsa i tjockis1000 om ork finns så det går med det som är tills vidare.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Åsikter so far?
Fult, snyggt, fränt eller total katastrof?
inte ens häcklad av Icko eller någon.... :7peta

Gaffelbenen på plats!
Mer bilder kommer.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Ja då sitter hojen ihop.

Pulverlacken på ramen och allt är fel!
Tål inte bensin och skavs av väldigt lätt.
Så summan är att jag lagt ner massor av tid att ta 2 steg bakåt.

RIDÅ!:huvet
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
låter tyvärr som om nån har fuskat/slarvat?
Pulverlack ska inte skavas av lätt.
Jag har ju kört med pulverlackade fälgar i flera år nu och kränger däck själv utan skydd med bara några få "chip" som resultat.... å ett å annat stenskott förstås.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
låter tyvärr som om nån har fuskat/slarvat?
Pulverlack ska inte skavas av lätt.
Jag har ju kört med pulverlackade fälgar i flera år nu och kränger däck själv utan skydd med bara några få "chip" som resultat.... å ett å annat stenskott förstås.

Fuskat å fuskat...
Inte läst instruktionen rätt tyvärr.
Skulle lagts en klarlack på dena tydligen.
Slipper betala för skiten och får det omgjort i höst...
Less är bara förnamnet.

Smet från huvudsysslan och mappar så det dånar i verkstan!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top