Cbr:en har pluggar den med

Mikael Cagiva skrev:
Det trodde man inte...
Vad är motoreffekten utan strypningar, någon som vet?

ingen aning. men det ska vi ta reda på, efter gotlands resan ska den in på 100 mila då ska vi ta bort alla strypningar!.
 
Last edited:
Jag tror kalle_a sa till mig att han hade pratat med general agenten och han sa att det skulle sitta en bricka i insuget, men det är bara vad jag hört.
 
Cool , vem var det som hade beställt slipon och 150cc cylle till cbren?
Vad kostade det ?
 
2687:- för sliponet + frakt på nån hundring sen kommer jag inte riktigt ihåg vad 150cc kostade men det kan man ju ta reda på hhe :)
 
Alex.J skrev:
ISF har den 15 när dom är borta och det är MAX :tungan
Med tanke på att en CB125T -1977 ligger på 16,5 eller 17 hk orginal (har sett båda uppgifterna) så bör en modern hoj klara det plus moms.
 
Flummo skrev:
Med tanke på att en CB125T -1977 ligger på 16,5 eller 17 hk orginal (har sett båda uppgifterna) så bör en modern hoj klara det plus moms.

Är inte CB:n en twin? I så fall går det inte riktigt att jämföra.....
 
Chris Ash skrev:
Är inte CB:n en twin? I så fall går det inte riktigt att jämföra.....
Jodå, CB är en twin, men den har också uppåt 30 år på nacken. Ingen rättvis jämförelse, men 15 hk är inte särskilt mycket för en modern 125cc fyrtakt egentligen.
 
cRoC skrev:
Vill dom så kan dom mycket väl plocka ut mer effekt


Precis, men då blir det dyrare att utveckla en sån motor som i sin tur bidrar till att hojen kommer att bli dyrare.

Plus att honda kommer modda om chassit, bromsar o fjädring för den nya effekten.
 
Solid snake skrev:
Precis, men då blir det dyrare att utveckla en sån motor som i sin tur bidrar till att hojen kommer att bli dyrare.

Plus att honda kommer modda om chassit, bromsar o fjädring för den nya effekten.

Mmm antar att dom vill ha en hoj som håller också :)
 
Är det inte också för att klara massa eu-krav som avgasutsläpp medmera?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top