Cagiva Mito-tråden

Du får förklara utförligare


Snurra på knobben tills det står 0000

Åt vilket håll? :D

Nej, skämt åsido.. det kunde jag väl ha räknat ut själv. Det blir många varv det, verkar inte vara någon som snurrat på trippmätaren sedan hojen togs i bruk.:yoparty

EDIT: Det var ju busenkelt. :)
 
Last edited:
fan vad jag älskar dina kåpor,

Den har ju varit till salu ett bra tag nu:hihi

Köp den ;)..

Ja den har ju det, och jag förstår inte riktigt varför, kan ni komma med några bra anledningar?
De flesta som har mailat om den har inte varit seriösa för fem öre..och efterfrågan är ju inte så stor på lätt mc.
 
Vem åkte förbi Danderyd för 30 min sen på en Mito? :yoparty man blir ju lagom sugen på att fixa hojen speciellt i det här vädret :(
 
Köp den ;)..

Ja den har ju det, och jag förstår inte riktigt varför, kan ni komma med några bra anledningar?
De flesta som har mailat om den har inte varit seriösa för fem öre..och efterfrågan är ju inte så stor på lätt mc.

Motorcykel där delar inte är så lätt att få tag på+4300 mil=svårsäljd

enda seriösa har nog varit jag :rolleyes:
 
Billigate och närmsta stället man kan få tag på en cagiva mito cylinder med kolv?
Jag vet om england och tyskland men någon i sverige har kanske? annars får de bli PJME motors

Kan man byta från 1 rings kolv till 2 rings kolv?
Borde ju inte spela någon roll eller?
 
Billigate och närmsta stället man kan få tag på en cagiva mito cylinder med kolv?
Jag vet om england och tyskland men någon i sverige har kanske? annars får de bli PJME motors

Kan man byta från 1 rings kolv till 2 rings kolv?
Borde ju inte spela någon roll eller?
Ska du ha cylinder/kolv-kit så rekommenderar jag geiwiz.de eller just PJME motors som du sa. Spelar ingen roll med kolvringarna. :)
 
Ska du ha cylinder/kolv-kit så rekommenderar jag geiwiz.de eller just PJME motors som du sa. Spelar ingen roll med kolvringarna. :)

ah va bra, för jag vet ju att 2 kolvringar är ju bättre men eftersom motorn jag har har 1 kolvrings blev ja lite fundersam,

Tack för svar! men kommer tyvärr aldrig lägga en beställning från geiwiz
 
ah va bra, för jag vet ju att 2 kolvringar är ju bättre men eftersom motorn jag har har 1 kolvrings blev ja lite fundersam,

Tack för svar! men kommer tyvärr aldrig lägga en beställning från geiwiz

Om du nu tvunget vill köpa i Sverige så kan du prova med:

Halvards Motor AB
Hällby Annedal
635 10 Eskilstuna
Tel: 016-351046

Har själv köpt motordelar därifrån flera ggr till min Cagiva W8. Min senaste faktura därifrån är dock från 2003 så har ingen aning om ifall det fortfarande går eller ifall uppgifterna stämmer. Värt att prova iaf.
 
ah va bra, för jag vet ju att 2 kolvringar är ju bättre men eftersom motorn jag har har 1 kolvrings blev ja lite fundersam,

Tack för svar! men kommer tyvärr aldrig lägga en beställning från geiwiz
Varför ingen beställning från geiwiz? Fick mina prylar snabbt o allt stämde. Bra pris också. :)
 
Då var ny Mitaka cylle/kolv och Boysen membran beställt! 3800 med frakt :näsblod någon mito i Sthlm området som vill köra nästa vecka? :D
 
japp jag skar två cyllindrar inom loppet av 100 meter :D först gick nållagret så även vevstaken är slut, sen montera jag på en helt annan motor och då gick kolvringen, andra gången låste sig bakhjulet för kolvringen kila fast sig under vevpartiet, tur att det inte hände första gången när jag låg i omkörningsfilen på motorväg i runt 140 :S

så båda motorerna klövs isär, rengjordes, tog de bästa delarna från båda, för 5an hoppade bara ur i den ena men vevpartiet behövdes från den andra, men nu har jag en motor som bör funka ett par mil till iaf :)

såg att den ena har portat kylsystem och sneskurna kuggar till koppling/balansaxel/vev så jag tog den motorn som grund för den har körts lite på bana men alla lager är utbytta :tummenupp

Ska bli riktigt skönt å kunna köra igen :banana
...synd bara att man måste ta de lite lugnare med :fyllisar
 
japp jag skar två cyllindrar inom loppet av 100 meter :D först gick nållagret så även vevstaken är slut, sen montera jag på en helt annan motor och då gick kolvringen, andra gången låste sig bakhjulet för kolvringen kila fast sig under vevpartiet, tur att det inte hände första gången när jag låg i omkörningsfilen på motorväg i runt 140 :S

så båda motorerna klövs isär, rengjordes, tog de bästa delarna från båda, för 5an hoppade bara ur i den ena men vevpartiet behövdes från den andra, men nu har jag en motor som bör funka ett par mil till iaf :)

såg att den ena har portat kylsystem och sneskurna kuggar till koppling/balansaxel/vev så jag tog den motorn som grund för den har körts lite på bana men alla lager är utbytta :tummenupp

Ska bli riktigt skönt å kunna köra igen :banana
...synd bara att man måste ta de lite lugnare med :fyllisar
var och när beställde du ifrån?
jag betsällde i måndagskväll och mitt bör komma idag/imorgon
 
Back
Top