Cagiva Mito-tråden

Har även problem med att det inte kommer in någon soppa till cylindern över huvudtaget :( måste gasa max för att den överhuvudtaget ska gå igång så funderar på att sätta i förgasaren jag hade på min gamla xt... det är en flatslide 26mm så är ju bra mkt mindre än 35an men borde ju gå iaf :)
 
Har även problem med att det inte kommer in någon soppa till cylindern över huvudtaget :( måste gasa max för att den överhuvudtaget ska gå igång så funderar på att sätta i förgasaren jag hade på min gamla xt... det är en flatslide 26mm så är ju bra mkt mindre än 35an men borde ju gå iaf :)

Så det kommer soppa på fullgas? Rengör den ;) Rengör bensinfilter i tanken och i förgasaren (om det nu finns på 35mm)
 
Jag har en framskärm till en Mito -95? liggande om det finns något intresse för en sådan. (Kastar den om ingen är sugen)

Skrivbromslås satt monterat när cykeln rullades ut ur garaget så den blev lite trasig, den är dock lagad men ej lackerad.
 
Jag har en framskärm till en Mito -95? liggande om det finns något intresse för en sådan. (Kastar den om ingen är sugen)

Skrivbromslås satt monterat när cykeln rullades ut ur garaget så den blev lite trasig, den är dock lagad men ej lackerad.

Om den är gratis tar jag gärna den :) betalar frakt såklart
 
Vid vilket varv ska Avgasports motorn snurra?
Den snurrar "wrr , wrr " när man sätter igång tändningen
 
Hur funkar er chokespak? Efter att jag har dragit den fram o tillbaka ca 20 ggr så lossar skruven så att spaken bara fjädrar tillbaka. Jag måste alltså hålla i den för att den ska chokas. Tips? Lite drygt att behöva spänna skruven så ofta..
 
Hur funkar er chokespak? Efter att jag har dragit den fram o tillbaka ca 20 ggr så lossar skruven så att spaken bara fjädrar tillbaka. Jag måste alltså hålla i den för att den ska chokas. Tips? Lite drygt att behöva spänna skruven så ofta..

Choken ska fjädras tillbaks
 
Har kollat och inte sett någon mutter man kan spänna på eller ens skruv,

Något som kommit på dom nyare? och ironin är att min e nyare än din
 
Har kollat och inte sett någon mutter man kan spänna på eller ens skruv,

Något som kommit på dom nyare? och ironin är att min e nyare än din

Snackar du med mig? Om man vill spänna chokehandtaget så spänner man bara skruven som sitter innanför den svarta (gråa) kåpan på sidan, alltså precis på andra sidan om kåpan där handtaget sitter.

Vilket verktyg använder man för att justera kopplingsvajern?

Uppe vid kopplingshandtaget där vajern går in sitter en skruv ;)
 
Last edited:
Justera kopplingsvajer

Hej svenne.

Ja, jag vet att det finns en "skruv" vid kopplingshantaget som man kan vrida på, men vilket verktyg ska man använda? Den sitter stenhårt fast.. :huvet Enligt manualen är det skruven som är markerad i rött på bild 1 som ska justeras och vajern spänns åt genom att vrida skruven motsols enligt pil på bild 2. Rätta mig om jag har fel. :)

30aesk0.jpg


2z9ktbs.jpg


Btw, hur nollställer man trippmätaren?
 
Går även att spänna där vajern går in i kopplingen om den nu behöver spännas mycket :) kanske räcker att lyfta tanken annars är det bara av med kåporna... Där sitter iaf 2 bultar som lossas med 2st 12or om jag minns rätt :P Går att spänna mycket mer där nere än det gör vid handtaget
 
nollställa trippmätarn måste du väl ha räknat ut?
de är ju "knobben" på vänster sida av hastighetsmätarn
 
Back
Top