Cagiva Mito-tråden

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Ingen som vet var man kan få tag på skjutsdyna till cagiva mito?
Om den e utan läder eller lås spelar ingen roll,

Orkar inte frakta in en för en kostand på 800 :(
 

Bastian

Medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
En liknande fråga: var kan man få tag på den skruv med tillhörande mutter som gör att sittdynan ovanför batteriet sitter fast? Enligt manual ska det vara nåt grejs där som man kan skruva bort med insektsnyckel, men den saknas på min Mito. :gnissla
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
En liknande fråga: var kan man få tag på den skruv med tillhörande mutter som gör att sittdynan ovanför batteriet sitter fast? Enligt manual ska det vara nåt grejs där som man kan skruva bort med insektsnyckel, men den saknas på min Mito. :gnissla

Du menar denna?
blablasporthojcagiva.jpg


Bara att köpa en skruv i samma gänga sen ta en metall bricka eller gummi bricka om du hittar och skruva fast
 

Bastian

Medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Tack :) Ja, det var den jag menade. Jag trodde det var någon specialskruv som man var tvungen att beställa från Cagiva.. jag ska in till stan i morgon, då får man väl ta en tur förbi järnhandeln och fråga.:tummenupp
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Tack :) Ja, det var den jag menade. Jag trodde det var någon specialskruv som man var tvungen att beställa från Cagiva.. jag ska in till stan i morgon, då får man väl ta en tur förbi järnhandeln och fråga.:tummenupp


Behöver du bara skruven eller behöver du själva muttern också? Det ska vara en gummimutter och om gängan har trillat ut så går det att klämma in en vanlig mutter i gummit :)
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
I needs your help..

var ute med cagivan med det var lite blåst,
Körde några rundor sen kom ja till en raka där jag kom upp i 140 på fyran/femman (minns inte)
sen 5/6 och 7an så kom den upp till 145 bara?(på mätaren)

Avgasporten är inkopplad och den har ingen blindtarm, vet inte läget på luftburken men tror den e ostrypt den me
 

SpeedFanatic

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Cagiva W8 125 -92
Hej!

Tänkte jag skulle fixa till min gamla Cagiva W8 125cc med skuren cylinder nu till sommaren. Kom ganska snabbt fram till att det billigaste alternativet är att köpa ett Mitaka cylinderkit från tex Geiwiz, http://www.geiwiz.de/product_info.php?cPath=3&products_id=7979553&p_id=7979553

Eftersom motorn på W8 är snarlik den till Mito så passar samma kit till båda hojarna. Jag undrar därför om någon i tråden har någon erfarenhet av kitet och vet ifall det är bra grejor?

Tacksam för svar.
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Hej!

Tänkte jag skulle fixa till min gamla Cagiva W8 125cc med skuren cylinder nu till sommaren. Kom ganska snabbt fram till att det billigaste alternativet är att köpa ett Mitaka cylinderkit från tex Geiwiz, http://www.geiwiz.de/product_info.php?cPath=3&products_id=7979553&p_id=7979553

Eftersom motorn på W8 är snarlik den till Mito så passar samma kit till båda hojarna. Jag undrar därför om någon i tråden har någon erfarenhet av kitet och vet ifall det är bra grejor?

Tacksam för svar.
Köpte Mitaka-kitet och slängde på min gamla Mito när den skar, och det funkade kanon, iaf i de femhundra milen jag körde efter att jag bytade! :tummenupp
 

SpeedFanatic

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Cagiva W8 125 -92
Köpte Mitaka-kitet och slängde på min gamla Mito när den skar, och det funkade kanon, iaf i de femhundra milen jag körde efter att jag bytade! :tummenupp

Okej det låter bra ju! Det behöver inte tvunget va originalgrejor för min del men sen vill man inte ha skit heller...

http://www.pjme.co.uk/acatalog/Cagiva_Mito_125_TOp_End_.html
här är ett som kommer vara mycket billigare :)
plus du kan välja om du vill ha en bättre kolv till

Okej när jag räknade om det från GBP så blev ca 238 Euro vilket ju är en del billigare än 279 euro. Men kunde jag inte hittade fraktpriser till utlandet från PJME. Har du nån koll på vilken nivå de ligger på ungefär?
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Okej det låter bra ju! Det behöver inte tvunget va originalgrejor för min del men sen vill man inte ha skit heller...



Okej när jag räknade om det från GBP så blev ca 238 Euro vilket ju är en del billigare än 279 euro. Men kunde jag inte hittade fraktpriser till utlandet från PJME. Har du nån koll på vilken nivå de ligger på ungefär?

billigare!:tummenupp
 

Bastian

Medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
I needs your help..

var ute med cagivan med det var lite blåst,
Körde några rundor sen kom ja till en raka där jag kom upp i 140 på fyran/femman (minns inte)
sen 5/6 och 7an så kom den upp till 145 bara?(på mätaren)

Avgasporten är inkopplad och den har ingen blindtarm, vet inte läget på luftburken men tror den e ostrypt den me

Hur går det? Krånglar den fortfarande?
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
har man satt ihop en hel mito motor från smådelar och bytt ut original motorn som skar åt helvetet.... har dock ett liiitet problem... den vibrerar som fan så det gick knappt att åka 1 km utan att man knappt kunde tänka längre så måste få den lite bättre balanserad :( ingen som känner till om det finns ngt speciellt jag kan ha satt ihop fel på just mito motorer?
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
att man kan vara så dum ^^ tryckte bara på kopplingen utan att tänka på hur dreven satt överhuvudtaget :D så balansaxeln som jag hört inte ska finnas på mito? men som det står att det ska finnas i manualen sitter så den istället för att jämna ut vibrationerna ökar dem :D tyckte väl att det var konstigt att den vibrera så in i helvetet...

Kanske man trots allt kan köra på Tuvängen på tisdag :yoparty
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
att man kan vara så dum ^^ tryckte bara på kopplingen utan att tänka på hur dreven satt överhuvudtaget :D så balansaxeln som jag hört inte ska finnas på mito? men som det står att det ska finnas i manualen sitter så den istället för att jämna ut vibrationerna ökar dem :D tyckte väl att det var konstigt att den vibrera så in i helvetet...

Kanske man trots allt kan köra på Tuvängen på tisdag :yoparty

Var fan sitter balansaxeln egentligen? Vilken rotation balanserar den? Veven? Kopplingskorgen?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top