Cagiva Mito-tråden

Hade tänkt att köra orginal tills jag har kortet. Sen får man se vad som händer ^^. Btw när man stryper av miton, hur gör man? Är det via elen eller är det luftfiltret ? Måste byta upp i munstycke?

Vad kostar en ny kolv?

strypningarna är en blindtarm som sitter på avgasröret där avgaserna går in om sen ut igen, (bara att kapa och svetsa igen)
sen snorklar i luftburken som ger lite bättre axx tror ja de va,
du måste bestycka om förgasaren ja

en kolv kostar cirka 800 tror jag
http://www.pjme.co.uk/acatalog/Cagiva_Mito_125_TOp_End_.html
där e de bara att välja, du tjänar mer på att slänga in en extra hundralap
 
Tjena var ute och körde min mito idag också slutade hastighetsmätaren att fungera;( vet någon vad det kan vara för fel?? ska nämligen besikta den imorrn!
 
Ute å körde med miton idag och toppade 180 mätarfart i aningen medvind och 170 samma väg tillbaka i motvind men inte så lång sträcka så kunde inte ligga länge och maxa men den går ruskigt bra :D

tippar på en 160 äkta iaf :)

Lämnar polarens ostrypta rs med gianelli rör lååångt bakom, och jag kör med original rör :yoparty

Vad har ni för topphastighet på era mitos? mycket lägre på er med 28 mm? :va
 
Ute å körde med miton idag och toppade 180 mätarfart i aningen medvind och 170 samma väg tillbaka i motvind men inte så lång sträcka så kunde inte ligga länge och maxa men den går ruskigt bra :D

tippar på en 160 äkta iaf :)

Lämnar polarens ostrypta rs med gianelli rör lååångt bakom, och jag kör med original rör :yoparty

Vad har ni för topphastighet på era mitos? mycket lägre på er med 28 mm? :va

E din helt ostrypt? vad har du för huvudmunstycke?:)
Jag hade 35 mm mikuni förgasarn,
har inte varit i högre än femte växeln än och inte kört mer än 100
de står "seven speed" på dom gråa kåporna och ja hade ju 35 mm, så vet inte riktigt..
 
E din helt ostrypt? vad har du för huvudmunstycke?:)
Jag hade 35 mm mikuni förgasarn,
har inte varit i högre än femte växeln än och inte kört mer än 100
de står "seven speed" på dom gråa kåporna och ja hade ju 35 mm, så vet inte riktigt..

Helt ostrypt va jag vet, ingen snorkel eller nånting vid avgasröret så... :)

då är det nog 7 lådan :)

jag kör med 125 huvudmunstycke och nålen på mitten hacket men ska byta upp till 127-129 munstycke å se hur den går då :)
 
Utter, vet du var sladden till motorn till den variabla avgasporten går in? Går det att koppla ut den så att porten inte rör sig?

När kommer filmen? :)
 
med 35mm är 110 alldeles för lite(ostrypt). 120 är nog det minsta som fungerar och det kan ibland behövs större än 130 så köp mellan 120-145 nånstans där :) sen har mikuni egna storlekar som man(jag) inte fattade någonting av...

Spelar av lite film just nu, hinner nog klippa klart det imorn :tummenupp
 
Last edited:
med 35mm är 110 alldeles för lite(ostrypt). 120 är nog det minsta som fungerar och det kan ibland behövs större än 130 så köp mellan 120-145 nånstans där :) sen har mikuni egna storlekar som man(jag) inte fattade någonting av...

Spelar av lite film just nu, hinner nog klippa klart det imorn :tummenupp

ses i åkersberga då när ja ska strypa av så får du en femhundring för förgasar inställningar..
hatar de möget,
svetsa och modda e skoj, men ställa in suger dasse
 
Cagiva miton,
du kommer bli djupt besviken om du köper derbin, inte lönt att ta kort
nästan lika bra att ta och vråltrimma en derbi moped såfall,



Nej jag ska börja på berga nästa år, går på ekenäs för tillfället,
bor du också i eslöv?:)

hehe mito e fina grejor de! :tuttar
Bor en bit utanför Eslöv. Tog studenten från Berga förra året. :) Vad ska du läsa för linje?

Btw, Miton är en skön hoj, ja! När jag körde 125:a var vi tre polare som hade varsin Mito, ser nästan ut som du har köpt polarens gamla...
 
Bor en bit utanför Eslöv. Tog studenten från Berga förra året. :) Vad ska du läsa för linje?

Btw, Miton är en skön hoj, ja! När jag körde 125:a var vi tre polare som hade varsin Mito, ser nästan ut som du har köpt polarens gamla...

haha ja de e de jag har lyckats med!:) haha
fan skulle va trevligt o snacka med han, har du hans msn eller medlemsnamn?
ah synd du inte hade 125a längre men när ja stryper av kan ja ju höra av mig för en runda:)
jag ska gå på salius hotell och restaurang för ja laga mat i 3 år är chill som fan :)
 
E din helt ostrypt? vad har du för huvudmunstycke?:)
Jag hade 35 mm mikuni förgasarn,
har inte varit i högre än femte växeln än och inte kört mer än 100
de står "seven speed" på dom gråa kåporna och ja hade ju 35 mm, så vet inte riktigt..
Skillnaden mellan 6-7 växlad redde vi ut i tråden för något år sedan, med följande resultat:

7-växlad: Treekrade fälgar, 35mm förgasare.
6-växlad: Sexekrade fälgar, 28mm förgasare.

Brytpunkten årsmodellsmässigt kom vi fram till är runt -98, men sedan finns det nyare hojar som är 7-växlade. Troligen beroende på att de är uttagna senare/konstigheter vid importering. De lär enligt uppgifter från okänd källa ha slutat tillverka 7-växlade -98.
 
Skillnaden mellan 6-7 växlad redde vi ut i tråden för något år sedan, med följande resultat:

7-växlad: Treekrade fälgar, 35mm förgasare.
6-växlad: Sexekrade fälgar, 28mm förgasare.

Brytpunkten årsmodellsmässigt kom vi fram till är runt -98, men sedan finns det nyare hojar som är 7-växlade. Troligen beroende på att de är uttagna senare/konstigheter vid importering. De lär enligt uppgifter från okänd källa ha slutat tillverka 7-växlade -98.

min hoj måste då va 7-växlad?
de står så på kåporna
har 35 mm tm mikuni förgasare
och har 3 ekrade fälgar

du har inte msn ellern ågot sånt?
 
haha ja de e de jag har lyckats med!:) haha
fan skulle va trevligt o snacka med han, har du hans msn eller medlemsnamn?
ah synd du inte hade 125a längre men när ja stryper av kan ja ju höra av mig för en runda:)
jag ska gå på salius hotell och restaurang för ja laga mat i 3 år är chill som fan :)
Gött, jag gick också på Sallius, specialutformad teknik. Bara att höra av sig sen, har en lillebrorsa som också kör 125:a :)

Nja, polaren har varken msn eller är medlem här, tyvärr...

min hoj måste då va 7-växlad?
de står så på kåporna
har 35 mm tm mikuni förgasare
och har 3 ekrade fälgar

du har inte msn ellern ågot sånt?
Yes, det lär den vara :)

Jopp, står under min profil. Annars, teddyy_andersson@hotmail.com
 
Last edited:
ses i åkersberga då när ja ska strypa av så får du en femhundring för förgasar inställningar..
hatar de möget,
svetsa och modda e skoj, men ställa in suger dasse

haha du vet att jag bor norr om sthlm va? måste vara en bra bit hit från Eslöv för att ställa in en förgasare :va men kommer du hit får du det gratis :) eller så gör du det själv... ganska enkelt hoj att ställa in....

haha du vet att jag bor norr om sthlm va? måste vara en bra bit hit från Eslöv för att ställa in en förgasare :va men kommer du hit får du det gratis :) eller så gör du det själv... ganska enkelt hoj att ställa in....

klippte precis ihop en 3 min film, uppe på tuben när som helst, skickar länk snart :)
 
Last edited:
haha du vet att jag bor norr om sthlm va? måste vara en bra bit hit från Eslöv för att ställa in en förgasare :va men kommer du hit får du det gratis :) eller så gör du det själv... ganska enkelt hoj att ställa in....



klippte precis ihop en 3 min film, uppe på tuben när som helst, skickar länk snart :)

haha skojade bara,
ställa in förgasare är inget svårt, men fyfan vad jobbigt de e,
enda roliga är när man närmar sig /ställer in den perfekt


edit:
tewdie du råkar inte veta om han dratt några strypningar/mixtrat med förgasarn?
den bluddrar på låga varv rätt mycket..
fin liten nödlösning till "packboxen också"
 
Last edited:
haha skojade bara,
ställa in förgasare är inget svårt, men fyfan vad jobbigt de e,
enda roliga är när man närmar sig /ställer in den perfekt

haha förstod det :P

Det jobbiga när den börjar gå bra är att man vill ha liiite bättre bestyckning hela tiden så man blir aldrig nöjd...

Sj måste jag byta ut några växelgafflar(tror jag) till 5ans växel för den hoppar ur hela tiden, tur att jag har extra motor iaf... :näsblod

Om någon behöver en speciell motordel så är det bara att fråga för har som sagt en hel extra motor med alla elboxar, avgasport etc. :tungan

i filmen som snaaart är uppe hoppar den ur någon gång, försöker växla förbi den så fort som möjligt annars men svårt att hålla reda på... synd att det är en så användbar växel...
 
haha skojade bara,
ställa in förgasare är inget svårt, men fyfan vad jobbigt de e,
enda roliga är när man närmar sig /ställer in den perfekt

haha förstod det :P

Det jobbiga när den börjar gå bra är att man vill ha liiite bättre bestyckning hela tiden så man blir aldrig nöjd...

Sj måste jag byta ut några växelgafflar(tror jag) till 5ans växel för den hoppar ur hela tiden, tur att jag har extra motor iaf... :näsblod

Om någon behöver en speciell motordel så är det bara att fråga för har som sagt en hel extra motor med alla elboxar, avgasport etc. :tungan

i filmen som snaaart är uppe hoppar den ur någon gång, försöker växla förbi den så fort som möjligt annars men svårt att hålla reda på... synd att det är en så användbar växel...

jag hör av mig ifall ja behöver något:)
hur mycket tas för några smådelar?(som kan va bra att ha själv)
min e jävlit seg att få ner i neutral från 2an kan ja säga..
 
Back
Top