Cagiva Mito-tråden

Tja, jag har en liten fråga. Hur fasen kopplar man in de två vajrarna från avgasventilspjäll saken till elmotorn? Har försökt i två dagar nu utan resultat:(
 
när jag köpte miton var den strypt med 135 munstycke i och när jag ströp av den gick den för fett på maxgas så bytte ner till 125 å nu drar den fint hela vägen, men är det inte lite lågt munstycke på en 35 mm flatslide fögge?

ingen luftsnorkel eller någon strypning kvar alls och stiftet har fin färg, dock lite hårt stift...
 
när jag köpte miton var den strypt med 135 munstycke i och när jag ströp av den gick den för fett på maxgas så bytte ner till 125 å nu drar den fint hela vägen, men är det inte lite lågt munstycke på en 35 mm flatslide fögge?

ingen luftsnorkel eller någon strypning kvar alls och stiftet har fin färg, dock lite hårt stift...

har inget angående din fråga att göra men, är din 01a 7 växlad med 35 mm org?
 
det är de nog också:D hoppas jag...

lyft tanken, sätt fast "tankpinnen" å så kikar du ner på förgasaren står TM med stora bokstäver på ena sidan där vajern från gashandtaget går ner... eller så kan du kanske se skillnad på en flatslide och en rundtrottel förgasare? :)
35an är stor som fan och är ganska platt där trotteln åker upp å ner medans 28an är lite mindre å ganska rund :tummenupp
 
har man varit ute å gasat lite med gps på och kamera :yoparty

mätarfart 165 och gps 150 men rakan tog slut rätt fort så hann inte ligga å pressa på 7an...

Lite bättre bestyckning så borde den gå liiiite fortare iaf :)

Köra utan hood, ligga på tanken, strunta i att tanka fullt 5 min innan, köra utan väska och utan kamera utrustning, bort med massa verktyg och lås från kutsen kanske ger några till km/h? :va

Slänger upp filmen när jag spelat av å klippt ihop lite :)
 
har man varit ute å gasat lite med gps på och kamera :yoparty

mätarfart 165 och gps 150 men rakan tog slut rätt fort så hann inte ligga å pressa på 7an...

Lite bättre bestyckning så borde den gå liiiite fortare iaf :)

Köra utan hood, ligga på tanken, strunta i att tanka fullt 5 min innan, köra utan väska och utan kamera utrustning, bort med massa verktyg och lås från kutsen kanske ger några till km/h? :va

Slänger upp filmen när jag spelat av å klippt ihop lite :)

Kul med lite film :) Själv plockade man ut hojen ur vinterförvaringen idag och plockade av kåporna som ska fixas. Testkörde lite och kom fram till att det blir förgasarrengöring. Har testat att byta huvudmunstycke och ändra nålen innan men det vill sig inte, så tänkte att det kanske sitter lite skit i den :)
 
lyft tanken, sätt fast "tankpinnen" å så kikar du ner på förgasaren står TM med stora bokstäver på ena sidan där vajern från gashandtaget går ner... eller så kan du kanske se skillnad på en flatslide och en rundtrottel förgasare? :)
35an är stor som fan och är ganska platt där trotteln åker upp å ner medans 28an är lite mindre å ganska rund :tummenupp

haha jag e inte dum i huvudet:)
Brukar dock kalla de cylinder förgasare (throtteln är rund som en cylinder)om man ska säga skillnaden,

ska ta en titt när den kommer hem!:)
 
en fråga:

Om man köper en beggad mito vad ska man tänka på då?

Jag menar de flesta har gått upp emot 3000 mil. Får man något andra
handsvärde?

Några defekter som e vanliga på mitos?

vad är rimligt att betala för en mito -95?

Föresten Vad har ni valt mellan
Cagiva Mito 125 -95 19 000kr
Derbi GPR Nude 125 -07 25 000kr ??

Kanske lite feltråd att fråga i , men men :P
 
Last edited:
en fråga:

Om man köper en beggad mito vad ska man tänka på då?

Jag menar de flesta har gått upp emot 3000 mil. Får man något andra
handsvärde?

Några defekter som e vanliga på mitos?

vad är rimligt att betala för en mito -95?

Föresten Vad har ni valt mellan
Cagiva Mito 125 -95 19 000kr
Derbi GPR Nude 125 -07 25 000kr ??

Kanske lite feltråd att fråga i , men men :P

Kolla så att all el funkar som den ska, det är vad jag har hört. Kolla när kolven är bytt (den brukar man byta efter 10 000 km).

Håller med om att det är fel tråd att fråga i men helt ärligt, även om man bortser från priset hade jag tagit miton. Du ska köra ostrypt va?
 
en fråga:

Om man köper en beggad mito vad ska man tänka på då?

Jag menar de flesta har gått upp emot 3000 mil. Får man något andra
handsvärde?

Några defekter som e vanliga på mitos?

vad är rimligt att betala för en mito -95?

Föresten Vad har ni valt mellan
Cagiva Mito 125 -95 19 000kr
Derbi GPR Nude 125 -07 25 000kr ??

Kanske lite feltråd att fråga i , men men :P
Cagiva miton,
du kommer bli djupt besviken om du köper derbin, inte lönt att ta kort
nästan lika bra att ta och vråltrimma en derbi moped såfall,

Holey smoke, Eslövsbo och Mito-ägare! Går du på Berga?

Inte för att det har med saken att göra, men... :hihi

Nej jag ska börja på berga nästa år, går på ekenäs för tillfället,
bor du också i eslöv?:)

hehe mito e fina grejor de! :tuttar
 
Last edited:
dsc00297d.jpg

här e hojen!
35 mm förgasare,7 växlad med en jävla massa drag i, drar inte iväg förens vid 4000-6000 varv dock, och bluddrar på dom lägre varven
 
Kolla så att all el funkar som den ska, det är vad jag har hört. Kolla när kolven är bytt (den brukar man byta efter 10 000 km).

Håller med om att det är fel tråd att fråga i men helt ärligt, även om man bortser från priset hade jag tagit miton. Du ska köra ostrypt va?

Hade tänkt att köra orginal tills jag har kortet. Sen får man se vad som händer ^^. Btw när man stryper av miton, hur gör man? Är det via elen eller är det luftfiltret ? Måste byta upp i munstycke?

Vad kostar en ny kolv?
 
Back
Top