Cafe racer av GS1000G

Jodå, det kommer att ske förändringar och jag tar till mig av det Ni skriver och tycker. Lite av charmen är väll dock att vi kan ha olika känsla för vad som är bra eller mindre bra design.
 
Angående sidokåpan, att sänka sadeln 15 mm på något sätt skulle ta bort den stora glipan. Köra utan sidokåpa kan se lite B ut då hojens tänkta linjer/utseende då försvinner.

Det enda jag haft som påmint om en caféhoj var en 1132cc Kwak preppad av Motospeed som såldes -97. Notera vänstermontering av ljuddämparen. Kromad sving. Läckande Dellorto.
kawa1000.jpg
 
Håller på att få lite Photoshop förslag med Era inlägg med i tankarna. Gällande sidokåporna så kan jag tänka mig att vara utan dessa men då måste det vara ordning på torpet bakom dom. Alternativet är att man göra ett annat ”plattare lock” för att slimma till midjan på henne. Tror också att befintliga kåpor skulle gå att modda så dessa hamnar in under sitsen så att säga.
Med det nya elsystemet skulle ju det mesta av kablaget, säkringar relän försvinna så det skulle nog gå att få till något bra där om man väljer bort originalkåporna. Bilder på bl.a Era idéer kommer photoshoppade när han som shoppar blir lite varm i kläderna.
 
Angående sidokåpan, att sänka sadeln 15 mm på något sätt skulle ta bort den stora glipan. Köra utan sidokåpa kan se lite B ut då hojens tänkta linjer/utseende då försvinner.

Det enda jag haft som påmint om en caféhoj var en 1132cc Kwak preppad av Motospeed som såldes -97. Notera vänstermontering av ljuddämparen. Kromad sving. Läckande Dellorto.
View attachment 463269
Snygg hoj, när är bilden ifrån?
 
Håller på att få lite Photoshop förslag med Era inlägg med i tankarna. Gällande sidokåporna så kan jag tänka mig att vara utan dessa men då måste det vara ordning på torpet bakom dom. Alternativet är att man göra ett annat ”plattare lock” för att slimma till midjan på henne. Tror också att befintliga kåpor skulle gå att modda så dessa hamnar in under sitsen så att säga.
Med det nya elsystemet skulle ju det mesta av kablaget, säkringar relän försvinna så det skulle nog gå att få till något bra där om man väljer bort originalkåporna. Bilder på bl.a Era idéer kommer photoshoppade när han som shoppar blir lite varm i kläderna.

jag tycker du ska ha kvar sidokåporna, tycker de bidrar positivt till stuket. Utan hade det nog sett ut lite som att något fattas. Däremot gärna täta till glipan mellan cuts och sidokåporna.
 
Angående sidokåpan, att sänka sadeln 15 mm på något sätt skulle ta bort den stora glipan. Köra utan sidokåpa kan se lite B ut då hojens tänkta linjer/utseende då försvinner.

Det enda jag haft som påmint om en caféhoj var en 1132cc Kwak preppad av Motospeed som såldes -97. Notera vänstermontering av ljuddämparen. Kromad sving. Läckande Dellorto.
View attachment 463269
Värsta hopplocket
Men smaken är som baken.
Din är finare Bausa
 
Det första jag tänker på är att vinkla upp sadeln i bakkant så undersidan av tanken linjerar med undersidan av sadeln. Sen skulle jag försöka fixa till sidokåporna eller glra nya så deras överkant följer tankens och sadeln undersida.

Tycker faktiskt att den ser ut hyfsat bra fast den är rumphuggen och har nummerplåtar på sidan?
 
Förstår ditt val, var ju inte helt vanligt att fara iväg till overthere vid den tidpunkten. Blev säkert en massa minnen att ha med sig hem. Har du regnr på hojen är det bara att köpa tillbaka.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top