Cafe racer av GS1000G

Jodå, det kommer att ske förändringar och jag tar till mig av det Ni skriver och tycker. Lite av charmen är väll dock att vi kan ha olika känsla för vad som är bra eller mindre bra design.
 
Angående sidokåpan, att sänka sadeln 15 mm på något sätt skulle ta bort den stora glipan. Köra utan sidokåpa kan se lite B ut då hojens tänkta linjer/utseende då försvinner.

Det enda jag haft som påmint om en caféhoj var en 1132cc Kwak preppad av Motospeed som såldes -97. Notera vänstermontering av ljuddämparen. Kromad sving. Läckande Dellorto.
kawa1000.jpg
 
Håller på att få lite Photoshop förslag med Era inlägg med i tankarna. Gällande sidokåporna så kan jag tänka mig att vara utan dessa men då måste det vara ordning på torpet bakom dom. Alternativet är att man göra ett annat ”plattare lock” för att slimma till midjan på henne. Tror också att befintliga kåpor skulle gå att modda så dessa hamnar in under sitsen så att säga.
Med det nya elsystemet skulle ju det mesta av kablaget, säkringar relän försvinna så det skulle nog gå att få till något bra där om man väljer bort originalkåporna. Bilder på bl.a Era idéer kommer photoshoppade när han som shoppar blir lite varm i kläderna.
 
Angående sidokåpan, att sänka sadeln 15 mm på något sätt skulle ta bort den stora glipan. Köra utan sidokåpa kan se lite B ut då hojens tänkta linjer/utseende då försvinner.

Det enda jag haft som påmint om en caféhoj var en 1132cc Kwak preppad av Motospeed som såldes -97. Notera vänstermontering av ljuddämparen. Kromad sving. Läckande Dellorto.
View attachment 463269
Snygg hoj, när är bilden ifrån?
 
Håller på att få lite Photoshop förslag med Era inlägg med i tankarna. Gällande sidokåporna så kan jag tänka mig att vara utan dessa men då måste det vara ordning på torpet bakom dom. Alternativet är att man göra ett annat ”plattare lock” för att slimma till midjan på henne. Tror också att befintliga kåpor skulle gå att modda så dessa hamnar in under sitsen så att säga.
Med det nya elsystemet skulle ju det mesta av kablaget, säkringar relän försvinna så det skulle nog gå att få till något bra där om man väljer bort originalkåporna. Bilder på bl.a Era idéer kommer photoshoppade när han som shoppar blir lite varm i kläderna.

jag tycker du ska ha kvar sidokåporna, tycker de bidrar positivt till stuket. Utan hade det nog sett ut lite som att något fattas. Däremot gärna täta till glipan mellan cuts och sidokåporna.
 
Angående sidokåpan, att sänka sadeln 15 mm på något sätt skulle ta bort den stora glipan. Köra utan sidokåpa kan se lite B ut då hojens tänkta linjer/utseende då försvinner.

Det enda jag haft som påmint om en caféhoj var en 1132cc Kwak preppad av Motospeed som såldes -97. Notera vänstermontering av ljuddämparen. Kromad sving. Läckande Dellorto.
View attachment 463269
Värsta hopplocket
Men smaken är som baken.
Din är finare Bausa
 
Det första jag tänker på är att vinkla upp sadeln i bakkant så undersidan av tanken linjerar med undersidan av sadeln. Sen skulle jag försöka fixa till sidokåporna eller glra nya så deras överkant följer tankens och sadeln undersida.

Tycker faktiskt att den ser ut hyfsat bra fast den är rumphuggen och har nummerplåtar på sidan?
 
Förstår ditt val, var ju inte helt vanligt att fara iväg till overthere vid den tidpunkten. Blev säkert en massa minnen att ha med sig hem. Har du regnr på hojen är det bara att köpa tillbaka.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top