Cafe racer av GS1000G

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Hej alla!
Tänkte framöver börja rycka tag i eller fortsätta den redan påbörjade Cafebygget av min Suzuki GS1000G. Undrar om Ni kan ge lite råd på bra butiker samt nätbutiker som man kan handla ifrån.
Detta är utgångsobjektet.
Undrar också om någon har en hojlyft att sälja för en vettig peng, helst i Sthlmsområdet.

Mvh
Magnus
 

Bifogat

  • 7B99723F-047A-43F0-81E9-F851C268D4EC.jpeg
    7B99723F-047A-43F0-81E9-F851C268D4EC.jpeg
    2 MB · Visningar: 153
  • E438B0BB-2E76-4439-BFFE-980BF55772E2.jpeg
    E438B0BB-2E76-4439-BFFE-980BF55772E2.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 145
  • E221AC37-0F00-462D-B28E-3511408A438B.jpeg
    E221AC37-0F00-462D-B28E-3511408A438B.jpeg
    3.1 MB · Visningar: 112
  • 279C2817-83C7-4F04-945B-46ECA56D0C03.jpeg
    279C2817-83C7-4F04-945B-46ECA56D0C03.jpeg
    1.9 MB · Visningar: 144
jag undra varför du går i högklackad i garaget :va :va :va :va :va :va
T.o.m. fodrade pumps, med fötter som precis fått sina lowcuts avtagna.

Motorbågar på en café ser lite bortkommet ut. Likaså fotpinnarna om den skall köras med pumps.

Nätbutiker? Börjar man kika på EBAY kommer man alltid att hitta någon nätbutik som säljer lämpliga saker, förrutom det mest extrema i 18k guld - då lär man in på den där svenska autktionsfirman som börjar på "B". Se till att EBAY'arna som säljer stuff har minst ett par hundra positiva "feedbacks".
 
Ha ha, den bilden hamnade fel. Är frugans fötter i ett par Chanel tror jag som heter.
 
Motorbågarna borttagna samt att jag bytte ut framlyktan, alltid något. Polaren ska ta några bilder på den och leka lite med Photoshop så kanske vi kan hitta en kulör som kan passa bra. Funderar också på ett nytt elsystem. Det nuvarande var inbakat i framlyktspottan, fy fan så det ser ut.
 

Bifogat

  • E11983C7-4564-43A1-BD0A-264A6B27A89C.jpeg
    E11983C7-4564-43A1-BD0A-264A6B27A89C.jpeg
    1.8 MB · Visningar: 58
Instrumentklustret gör att den ser rätt framtung ut. Ska du byta ut elen hade jag kikat på en annan instrumentpanel också. Motogadget (som gör m-Unit) har fina grejer. I övrigt för fotpinnar och reglage finns mycket fint från Rizoma och LSL.

Lite billigare stuk på hojprylar hittar du på louis.eu

Jag hade också fixat sänkningen internt i gaffeln istället för att sänka kronan som du gjort. Ser både fel ut och känns farligt med så mycket uppstick på gaffelbenen. Annars ser det bra ut, även om jag tänker mer muscle bike än cafe med tankens storlek och hur den hänger baktill. Lite mer krallig och rakt fram än kurviga vägar, typ.
 
Fan. Fick en lätt chock av att en snygg kvinna bygger en café, så jävla grymt det varit.. Dessutom är det en al ytterst få som har potential att bli riktigt bra.

Men så var det en man? hälsa frun att hon har snygga fötter.
 
Ha ha, jag ska hälsa frugan om fötterna. Vill också berätta att jag inte har gjort något gällande gaffeln och gaffelkronan det är en tidigare ägare. Jo instrumenten kommer att bytas ut när ett nytt elsystem monteras, vilket kommer ske när hojen plockas ihop efter lackering. Gällande framgaffeln så skulle jag vilja ha en upp och nervänd variant framöver, gärna en guldeloxerad. Är det MC skrot som gäller för att hitta något begagnat. Gällande modellen av hoj så kommer hon inte bli en slank banracinghoj utan hon kommer få behålla sin lite feta karaktär som jag faktiskt gillar, kanske fel att kalla den Caferacer men lite av en hybrid kan den dock få vara. Vill också tacka för råd och kommentarer?.
 
Någon här som har testat detta system när Ni dragit nytt elsystem och är det lika enkelt och bra som det verkar?
 

Bifogat

  • 143E135D-DF0B-4C37-9A03-E698D7EFA48E.png
    143E135D-DF0B-4C37-9A03-E698D7EFA48E.png
    1.4 MB · Visningar: 20
  • 26C22D64-BA28-4FEC-9EA1-82ADED512E6B.png
    26C22D64-BA28-4FEC-9EA1-82ADED512E6B.png
    501.5 KB · Visningar: 20
Att den inte tål vatten är väl den största nackdelen.

Citat: "Area of Installation must be protected from spray water and 30cm away from hot engine or exhaust parts."
 
Du har en hel del arbeta framför dig med proportioner. Här en Honda av ungefär samma generation, där byggaren har ansträngt sig en hel del på just det området. Vita fjädrar och matchande bromsslangar andas kitsch.
 

Bifogat

  • 89ee473842ee906c67f64976a3f7b4e4.jpg
    89ee473842ee906c67f64976a3f7b4e4.jpg
    215.1 KB · Visningar: 48
Att den inte tål vatten är väl den största nackdelen.

Citat: "Area of Installation must be protected from spray water and 30cm away from hot engine or exhaust parts."
Fast vilken säkringsbox på vilken hoj som helst tål vatten?

till TS: jag har använt m-unit, både den nya och gamla varianten. Det är svinbra, och känns mycket säkrare än ett konventionellt elsystem och dessutom lättare att dra. Dessutom ballt att man i appen kan se hur mycket ström varje utgång drar om man gar bluetooth-versionen. Enklare kabeldragning än gammaldags elsystem, vilket dock inte betyder att det är få kablar, och kan också vara en hel del pill när man ska integrera delar av ett gammalt elsystem (ex tändningen) med sitt m-unit system. Har ett elschema på min dragning om du är nyfiken.
 
Idag har det fotats en del i kompisens garage som kör långgaffel och har fotografering som hobby. Någon av de bilder vi tog kommer att användas i Photoshop för att hitta kulörer samt lägga till alternativt ta bort detaljer. Kommer att posta tankar och idéer här på forumet.
Här är en bild på utgångsläget.
 

Bifogat

  • 2F934575-E89F-448A-A018-D85CFD2099EB.jpeg
    2F934575-E89F-448A-A018-D85CFD2099EB.jpeg
    543.3 KB · Visningar: 54
Jag är ju lite fånigt svag för rund och vacker symmetri. Sidokåpans svängda överdel täcks inte av sadeln. Framskärmen är längre bak än fram. Den sidomonterade nummerplåten är som en stor finne i pannan. Den enormt långa gjutna fortpinneplattan där även passagerarens fotpinne och avgas skruvas i, det finns ingen komposition i dess utseende. Staget för ljuddämpare syns undertill och en liten smärt midja fixar kanske bort plattjärn-från-skrotlådan utseendet. Uppsticket i gaffeln, fixa. E ba mina små nit-picker-åsikter.
 
Smaken är som baken. Jag gillar henne skarpt som hon faktiskt ser ut redan idag. Inte omöjligt att sidokåporna kommer att försvinna. Tycker dock själv att det ser tråkigt ut att bara se ett tomrum med rör som ett alternativ. Uppsticket i gaffeln är inget som stör mig i nuläget. Håller med om plattjärnen som håller ljuddämparen och där ska en förändring till.
 
Ja just det, sätt gärna ut lite bilder på Era egna Caféhojar i tråden så kan man få lite inspiration från Era tankar och idéer.
Googla bilder från nätet kan jag dock göra själv.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top