Byter du hoj till nästa år?

Behålla eller byta?

• Antal röstningar
    0
Jodå.
Skulle vilja ha en 690 Enduro nu under höst/vinter, en SMC till sommaren, kan tänka mig att behålla nuvarande Monster, är riktigt sugen på en Tuono och vill gärna köpa tillbaka min Mille som jag sålde i våras.

Så kan det vara.

Jag har svårt att tänka mej att jag kan hitta en bättre och roligare hoj än vad jag har, så jag reor nog att 4:an får hänga med ett år till... eller...... jo, det tror jag nog.....

byter man inte varje år?

Jag har svårt att tänka mej att jag kan hitta en bättre och roligare hoj än vad jag har, så jag reor nog att 4:an får hänga med ett år till... eller...... jo, det tror jag nog.....

Vänta tills du provat den i nakenkostym :brynad

Nej. Det är oljan!:mad:

Håller inte din SAE-50 längre än så? :va Edit eller vafan, det bytet sker väl kontinuerligt på järnhästen ändå, läck och förbränns :yoparty

Last edited:
Med mina 150mil per år låter jag andra ägaren göra det ...

Hedning!:4skrika
Jag byter inkörningsolja och filter efter de första 50 milen vid tex nya ringar och lopp.

Själv skulle jag aldrig orka jobba som inkörare, lite som att ha nya oingågna dojor heeela tiden. :gnissla

Då jag svängde in på Bike Trollhättan i helgen för att köpa ett oljefilter till
"my old lady" stod jag bredvid en Ninja-09 som gått 100mil.
Sedan kom personal och ägare ut och han ville sälja och köpa ny nästa år........?
Det måste vara en kass affär i världsklass eller ... Eller vad tycker ni...... ?
Kunde inte låta bli att höra konversationen... :)
100 mil med en Ninja skulle jag iallafall göra på en dag med en sådan maskin.... :)
Fattar inte matematiken på en fläck.

Håller inte din SAE-50 längre än så? :va Edit eller vafan, det bytet sker väl kontinuerligt på järnhästen ändå, läck och förbränns :yoparty

Byter vid ca 500 mil eller årligen. Har 50 liter SBK 15W-50 under arbetsbänken vid hojen. Har man kvar hojen kan man ju lägga upp en ordentlig uppbörd av förbrukningsmateriel :D

Motorer av HD-typ bränner som regel väldigt lite olja även när ringarna är slitna, det är undertryck i vevhuset när motorn går tack vare ett backventilsystem. I min snyrra har jag tom reeds i vevhuset för att maximera undertrycket och minska risken för wetsumping. Våtsump vill man ju inte ha :tungan

Last edited:
Funderar på att sälja de gamla rettorna och köpa sig en x10a och fixa mig en kx250 motard.

Osvuret är bäst,jag köper oftast cykel med inställningen att den skall jag ha kvar länge och göra dittan och dattan med. Men när jag summerar 16 års hojåka så landar jag ändå på ca 20 hojar.
Förvisso har ju 3st slutat på skroten och vissa har körts paralellt.

Hedning!:4skrika
Jag byter inkörningsolja och filter efter de första 50 milen vid tex nya ringar och lopp.

Själv skulle jag aldrig orka jobba som inkörare, lite som att ha nya oingågna dojor heeela tiden. :gnissla

ny= "ny" för mig

Skulle inte vilja ta den första värdeminskningen en NY motorcykel har. (0mil på mätaren)

ny= "ny" för mig

Skulle inte vilja ta den första värdeminskningen en NY motorcykel har. (0mil på mätaren)

Ah, sorry. Då är jag med. Jag trodde du hade som princip att byta hoj när odometern uppnåt 150 mil :D

Behåller gamla bettan och utökar samlingen med någon annan kul hoj. :)

Hittade rätt redan 1991. :)
Inte haft en tanke på att byta sedan dess, även om jag inte tackat nej till att komplettera med en V-Due, RG500 och ett antal 250s.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back