Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Tja!
Jag har något knas med växellådan, när jag snurrar hjulen för hand hugger det ibland till och knakar, ungefär som ett trasigt kullager, dvs, jag ska försöka riva det i vinter. Enligt den här tråden ska det ju inte vara så svårt.
Men, nu är ju frågan, hur får man bort lagret från axeln? Jag har lusläst min Haynes-bok, och det står hur man byter drev osv, men inte ett ord om hur man får bort lagret!
Sitter det pressat på, eller bara fastlåst med låsring?
Och när man vänder motorn upp och ner, måste man tappa ur oljan först? Eller kan den vara kvar i motorn trots att den är upp och ner?
Och, ska jag byta/titta efter något annat när jag ändå har ur motorn?
Hojen är min GSX750F -99, har rullat runt 3400 mil.
Jag har något knas med växellådan, när jag snurrar hjulen för hand hugger det ibland till och knakar, ungefär som ett trasigt kullager, dvs, jag ska försöka riva det i vinter. Enligt den här tråden ska det ju inte vara så svårt.

Men, nu är ju frågan, hur får man bort lagret från axeln? Jag har lusläst min Haynes-bok, och det står hur man byter drev osv, men inte ett ord om hur man får bort lagret!

Och när man vänder motorn upp och ner, måste man tappa ur oljan först? Eller kan den vara kvar i motorn trots att den är upp och ner?

Och, ska jag byta/titta efter något annat när jag ändå har ur motorn?
Hojen är min GSX750F -99, har rullat runt 3400 mil.