Byte av utgående lager v-låda

Hoztic skrev:
Sådär, nu är axeln lös och fri från alla drev och annat krafs :hihi och lagret är rengjort. Lagret glappar en hel del, snurrar bra många varv om man puttar till det med tummen, rasslar och om man belastar det när man snurrar på det så känns det "knöligt". Det känns som att det lagret har gjort sitt va? :va För så mycket glapp ska det väl ändå inte vara? :va

Nej så glappt ska det inte vara och det ska absolut inte kännas knöligt heller, åk till din lokala hojskurk och handla ett nytt lager nu. De vid reservdelsdisken på Ava tycker jag brukar vara bra att ha och göra med.

GSX1100FRAD skrev:
Nej så glappt ska det inte vara och det ska absolut inte kännas knöligt heller, åk till din lokala hojskurk och handla ett nytt lager nu. De vid reservdelsdisken på Ava tycker jag brukar vara bra att ha och göra med.

Dom kommer att få ett besök imorrn, igen :) När jag var där senast och ville beställa ett lager så ville dom knappt! Han bakom disken ville att jag skulle komma in med lagret så verkstan fick kolla på det, så jag inte köpte något i onödan! :tummenupp Men det känns nästan som att man kan hoppa över det steget nu :) Synd att det är så vansinnigt dyrt bara :(

Hoztic skrev:
Dom kommer att få ett besök imorrn, igen :) När jag var där senast och ville beställa ett lager så ville dom knappt! Han bakom disken ville att jag skulle komma in med lagret så verkstan fick kolla på det, så jag inte köpte något i onödan! :tummenupp Men det känns nästan som att man kan hoppa över det steget nu :) Synd att det är så vansinnigt dyrt bara :(

Priset får du klaga på hos KGK. Hur många mil har ditt lager överlevt innan det tog slut? Har det varit lite för välspännd kedja som har tagit livet av det?
Det är ju rätt kraftiga lager i de där motorerna så de borde ju hålla länge, lagret på utgående på min förra dinogixxer1100 byttes vid ca 10k mil och det var ändå inte slut utan 2ans växel var det och när det ändå var isär så...

GSX1100FRAD skrev:
Priset får du klaga på hos KGK. Hur många mil har ditt lager överlevt innan det tog slut? Har det varit lite för välspännd kedja som har tagit livet av det?
Det är ju rätt kraftiga lager i de där motorerna så de borde ju hålla länge, lagret på utgående på min förra dinogixxer1100 byttes vid ca 10k mil och det var ändå inte slut utan 2ans växel var det och när det ändå var isär så...

Jo, och KGK torde ju bry sig mycket :huvet
Det har klarat 3400-3500 mil nånting. Jag har varit rätt noga med kedjespänningen, men man vet ju inte vad ägarna innan har gjort. Men min förra kedja skar, antagligen det som blev sista spiken i kistan :(
Ja, man plockar inte gärna isär allt det där i onödan. Det känns som om jag får pilla ett tag innan jag får allt på plats igen! Skruvarna har jag i möjligaste mån låtit sitta kvar i sina hål, eller skruvat tillbaka. Men alla slangar till motor och förgasare, dom kommer ge mig huvudbry :huvet

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman