Byte av cylinder

Lundgren skrev:
2293008 Ja det brukar ju Aprilia och gasgas ägare få erfara rätt ofta. Fast för dem räcker det att de gasar så rasar de. Inte gasa tills det rasar:hihi

Så du menar "dom rasar när man gasar!" :hihi
 
Det är bara för att aprilia är så kraftiga och dom rasar när folk skiter i dom och inte tar hand om dom :mad: :mad: :mad: Honda är säkert jääätte bra men är ju fula som stryk och slöa som sniglar :rofl :rofl :rofl :rofl
 
Niick skrev:
2293043 Det är bara för att aprilia är så kraftiga och dom rasar när folk skiter i dom och inte tar hand om dom :mad: :mad: :mad: Honda är säkert jääätte bra men är ju fula som stryk och slöa som sniglar :rofl :rofl :rofl :rofl
Att ni aldrig kommer med några nya argument :rolleyes:
 
mc-hjalte skrev:
2292975 Detta är bara i förebyggande syfte, hade ju kunnat köra minst 100 mil till med kolven som du ser! haha Nej det är en 96:a 2500 mil, strypt till max 7000 rpm tills den kom till 2300 mil!
Ingen rs -03 som gått nårra hundra mil å krashat inte...


Så som den kolven ser ut på bilden så är de NOG i förebyggande syfte :hihi
 
Hur gör jag med avgasportarna? fanns inte några med den nya cylindern, behöver ja dom gammla alls? :va
 
Bärgren skrev:
2300690 Du får bättre mellanregister med dem.
Sökte runt lite, om jag skippar portarna så får jag sämre mellanregister men högre topphastighet? (Hojen har nämligen inte varvat ut helt på 6:ans växel, har det något med det att göra?) Om jag har kvar portarna blir mellanregistret bättre men topphastigheten består?....Några för- och nackdelar med att ha dom kvar eller inte?
 
mc-hjalte skrev:
2300709 Sökte runt lite, om jag skippar portarna så får jag sämre mellanregister men högre topphastighet? (Hojen har nämligen inte varvat ut helt på 6:ans växel, har det något med det att göra?) Om jag har kvar portarna blir mellanregistret bättre men topphastigheten består?....Några för- och nackdelar med att ha dom kvar eller inte?


Den ska få samma topphastighet om portarna är rätt inställda dvs öppnar helt när du varvar sattan.
 
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Back
Top